Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

leek op zonnebankgebied

22-6-2007 13:46:33
Hallo,
Hier een totale leek op zonnebankgebied. Wat moet je meenemen als je voor het eerst naar de zonnebank gaat?
En nog een (stommere) vraag: op wat lig je eigenlijk in zo'n zonnebank: op een handdoek?
Ik wil er graag ietsje bruiner uitzien maar hebt nog nooit gezonnebankt. Ik wil het wel graag maar zie er ook tegenop...

an
28-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 343

Astrid
21-6-2008
 Meld misbruik22-6-2007 13:54:42

hey ann,

Het is eigenlijk heel ontspannend, dus je moet er zeker niet tegenop zien.
Wel heel hard opletten dat je er niet te lang onder ligt de eerste keren. Ik zou zeker tegen de winkelierster zeggen dat het je eerste keer is en dan kan zij je wel uitleggen hoelang en welke bank.

Je moet niet echt iets meenemen, als je producten wil gebruiken verkopen ze die meestal in het zonnencenter zelf.

Je ligt gewoon op de zonnebank, op een soort plexiglas, want langst onder zijn er ook lampen. Aan je hoofd heb je meestal een steuntje en kan je eventueel een handdoekje opleggen, dat je ook meestal krijgt..

Alvast veel bruingenot en veel succes...

Astrid

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik22-6-2007 14:13:36

Dag An,

Ik ben volop bezig met mijn zonnebankkuur omdat ik van nature op het randje van lijkbleek zie en ik toch een wat zomers kleurtje wou voor het huwelijk. Ik heb ook gewoon de vraag gesteld in het zonnebankcentrum of ik me met iets moest insmeren en ze zei dat dat niet hoeft. Wat je wel kan doen is een snelbruiner gebruiken, dat activeert je pigmentcellen en zo bruin je sneller. Die breng je dan aan over het hele lichaam of de plaatsen die minder snel bruinen vlak voor je onder de zonnebank gaat of een uurtje op voorhand. Het helpt echt heel goed want ik ben al serieus gebruind na amper 5 keer. Ik denk dat mijn buik in mijn hele leven nog niet zo bruin is geweest! Die snelbruiners kan je ook gewoon ter plaatse verkrijgen en anders in de Ici Paris XL of de schoonheidsinstituten. Je ligt inderdaad gewoon op de zonnebank zonder dat je er iets op hoeft te leggen want zoals Astrid zei heb je zowel onder als boven je lampen. Ik neem altijd een handdoek mee om me eens mee af te deppen als ik vanonder de zonnebank kom want ook al is er ventilatie als het wat warm is zou je wel eens kunnen zweten. Ga er de eerste 2 keren niet te lang onder, zeker als je het niet gewoon bent en niet veel in de zon komt. Ik ben begonnen met zo'n 12 minuutjes en dat was de eerste 2 keer echt wel voldoende. Nu ga ik er iets meer dan 20 minuten onder. Maar je hoeft er dus echt niet tegenop te zien. Ik vind zonnebanken persoonlijk zalig om te doen. Gelukkig staan er timers op die dingen want ik val vrijwel elke keer in slaap omdat dat het enige moment is waarop ik me eens volledig kan ontspannen. Daar hoef je dus ook niet bang voor te zijn want eens je tijd erop zit springen de lampen vanzelf uit en moest je in slaap gevallen zijn schrik je daarvan wel terug wakker ;-) Ik wens je alvast heel veel plezier en een mooi bruin tintje.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik22-6-2007 14:22:37

Hey An,

ik kan je niet echt helpen, ben zelf een zonnebankleek, maar heb zelf ook wel een paar vraagjes (en dit zijn pas domme vragen):
Ik denk dat het een fabeltje is (heb hier bij Astrid gelezen dat er plexiglas is aan de onderkant), maar het is toch niet mogelijk om maar aan één kant te kleuren hé? En als je een handdoek onder je gezicht legt, dan (logisch) kleurt je gezicht niet, dus waar leg je dat handdoekje juist? (zodat je geen lijn aan je nek ergens krijgt) Als je lang haar hebt, steek je dat dan best op? (zodat je geen witte nek hebt)

Pff, ik weet er echt niets van.

Bedankt alleszins.
Elke

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik22-6-2007 14:28:56

Elke,
Troost je, ik ben ook een complete leek en ik heb dezelfde vragen als jij en andere leken hier:-)... ik veronderstel wel dat je je moet insmeren met zonnecrème?
Groetjes
Caroline

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik22-6-2007 14:37:17

hey,
bij ons gaat het zonnebankcenter met een kaart. Door deze kaart krijg je regels, vb eerste maal 6 minuten enz. Je stopt geld in de automaat en dan heb je nog ruim de tijd om je kleren uit te doen bij de aangevraagde zonnebank, want er zijn er verschillende soorten, miami, hawai,... allemaal voor andere huidtypes en soorten bruin, meer hoofd of minder. Normaal staan er dan spuitje om de zonnebank met papier hygienisch te maken. Ik begin er volgende week ook mee, want buiten is het weer echt niet om bruin van te worden.
veel bruingenot.

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik22-6-2007 18:00:45

Voor Caroline en ook anderen die met deze vraag zitten: zeker geen zonnecrème gebruiken om onder de zonnebank te gaan! Je gaat net sneller verbranden als je zonnecrème gebruikt. Ook opletten met bodylotions en andere huidsproducten.

Het enige dat je wel veilig kan gebruiken, is een soort crème die het bruinen versnelt, die kan je normaal gezien in het zonnebankcentrum zelf krijgen. Ik gebruik het niet omdat ik het vrij duur vindt en ik bruin zonder ook wel, op het gemakje.

Groetjes,
Veerle

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik22-6-2007 18:10:34

Voor An:
er zijn zowel boven als onder lampen, dus je bruint wel degelijk aan beide kanten. Voor het gezicht is er dan nog een aparte zone met andere lampen (toch bij de zonnebanken waar ik al onder gelegen heb).

Misschien voor de zekerheid nog even zeggen dat je je op je rug moet leggen (hoop dat deze opmerking niet stom overkomt, maar ik twijfelde daar zelf aan de eerste keer). Ik leg mijn hoofd op het hoofdsteuntje en leg mijn haar gewoon zo dat mijn nek vrij is en dus meebruint.

Hopelijk heb je hier iets aan! Ik ken het gevoel want was de eerste keer zeer onwennig toen ik naar de zonnebank ging. Ik doe dit enkel en alleen voor mijn trouw, daarna stop ik er weer mee.

Groetjes,
Veerle
18/08/2007

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik22-6-2007 18:13:20

Oei sorry dat laatste berichtje was eigenlijk een reactie op Elke haar vragen.

Groetjes,
Veerle
18/08/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...