Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste pas trouwkleed?

  18-6-2007 16:35:19
Hallo iedereen,

ik heb eens een vraagje.
Mijn vriend en ik trouwen op 18 augustus dus binnen exact 2 maanden.
Nu vraag ik me af wanneer de eerste pas van een trouwkleed ongeveer doorgaat.
Ik heb laatst naar de bruidswinkel gebeld en die zeiden dat ze me zouden verwittigen als mijn kleedje binnen was, maar dat is ondertussen al een maand geleden.
Waarschijnlijk is dit allemaal heel normaal, maar de zenuwen beginnen te komen en ik begin een klein beetje ongeduldig te worden. Zeker omdat ik nog schoenen moet hebben en die wil ik ook in die winkel kopen als ze iets hebben dat bij mijn kleed past.

Groetjes Katrien 18/08/2007

Katrien
18-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 949


Alejandro
22-6-2007
 Meld misbruik18-6-2007 16:47:19

Hallo,
Maak je geen zorgen. Bij mij duurde het ook vrij lang voordat ik voor mijn pasbeurt mocht gaan. Mijn kleed was besteld op 28/01 en pas eind mei was het binnen. Ondertussen heb ik er al een volgende pas erop zitten. De allerlaatste is nu woensdag want op vrijdag trouw ik. Dus eens dat het binnen is gaat het vrij snel.
Hopelijk ben je nu wat gerust gesteld..
Groetjes, Inge.



Caroline

 Meld misbruik18-6-2007 16:49:56

Het ene kleedje komt al wat sneller binnen dan het andere kleedje. Geen nood, de eerste pas kan elk moment gebeuren en ten laatste, zou ik zeggen een maand tevoren. Het is ook wel zo dat kleedjes die moeten geretoucheerd worden op datum worden behandeld, dus al hoe later je eerste pas, hoe dichter ze zal zijn bij je tweede en het moment waarop je het mee naar huis mag nemen. Als je nog schoenen moet bestellen, zou ik ze daarover nog eens aanspreken. Vaak moeten ze besteld worden en dat is best een tijdje op voorhand. Je kan ook geen eerste pas doen zonder, bv. te weten hoe hoog je hakken gaan zijn (kwestie van lengte van je kleed). Hoe dan ook - een beetje aandrinen kan nooit kwaad ;-)
Groetjes,
Caroline



Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik18-6-2007 17:07:37

Dag Katrien,

Ik trouw op dezelfde dag als jij en mag begin juli eens bellen voor mijn eerste pas. Ik moet ook nog schoenen hebben, maar zal die ook kopen in de bruidswinkel waar ik mijn kleed heb gekocht. Dan ben je echt zeker dat ze goed passen van kleur hé...

Groetjes
Maaike



mieke
7-7-2007
 Meld misbruik18-6-2007 18:13:09

ik trouw 7/7/7 en ben mijn kleed pas voor eerste keer gaan passen zaterdag 16 juni, was wel nog te groot... woe 4 juli mag ik er achter

groetjes



Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik18-6-2007 18:16:31

Hallo allemaal,

bedankt voor je reacties. Ik ben wat gerustgesteld en maak me niet meer teveel zorgen. Ze zullen tussen dit en enkele weken wel bellen voor een afspraak zeker? In ieder geval erg bedankt en nog veel succes met jullie trouw!

Groetjes Katrien 18/08/2007



Karen
18-8-2007
 Meld misbruik18-6-2007 19:56:36

Hey,
Ik trouw ook op 18/08 en ik mag volgende week (op 30/06) mijn kleed voor de eerste keer gaan passen.
De tweede pas staat nu ook al vast en das op 16/08.
Als je kan, probeer zo dicht mogelijk bij je trouw je tweede pasbeurt te leggen. Das handig... op die paar dagen ga je niet spectaculair bijkomen of afvallen en zit je kleed zeker goed.

groetjes,
Karen
18/08/07



Iene
1-1-2007
 Meld misbruik18-6-2007 20:05:27

hey,

Ik trouw ook op 18/8/07. Ik mag voor het eerst opnieuw gaan passen op 6/07. Ik kijk er wel naar uit, want weet soms niet meer goed hoe mijn kleed eruit ziet.
groetjes
Iene



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik18-6-2007 22:53:24

Hey,
Ik heb mijn eerste pas maar 1 maand op voorhand gedaan. Daarna ben ik nog twee keer gaan passen om te kijken of alles perfect aangepast was.
Vorige week kreeg ik het kleed dus mee naar huis. Vandaag heb ik het thuis nog eens gepast en we zijn gelijk teruggegaan naar de winkel. Conclusie: nog steeds te lang, ik liep er niet gemakkelijk in en je moet jezelf niks wijsmaken, je hoort gemakkelijk te lopen op die dag. Ze ging het tegen vrijdagmorgen af hebben. Geen moment te vroeg, want zaterdag is het de dag.
Ik zou dus niet panikeren moest ik u zijn, want het komt allemaal wel goed.

23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik18-6-2007 22:53:37

Hey,
Ik heb mijn eerste pas maar 1 maand op voorhand gedaan. Daarna ben ik nog twee keer gaan passen om te kijken of alles perfect aangepast was.
Vorige week kreeg ik het kleed dus mee naar huis. Vandaag heb ik het thuis nog eens gepast en we zijn gelijk teruggegaan naar de winkel. Conclusie: nog steeds te lang, ik liep er niet gemakkelijk in en je moet jezelf niks wijsmaken, je hoort gemakkelijk te lopen op die dag. Ze ging het tegen vrijdagmorgen af hebben. Geen moment te vroeg, want zaterdag is het de dag.
Ik zou dus niet panikeren moest ik u zijn, want het komt allemaal wel goed.

23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik18-6-2007 22:53:44

Hey,
Ik heb mijn eerste pas maar 1 maand op voorhand gedaan. Daarna ben ik nog twee keer gaan passen om te kijken of alles perfect aangepast was.
Vorige week kreeg ik het kleed dus mee naar huis. Vandaag heb ik het thuis nog eens gepast en we zijn gelijk teruggegaan naar de winkel. Conclusie: nog steeds te lang, ik liep er niet gemakkelijk in en je moet jezelf niks wijsmaken, je hoort gemakkelijk te lopen op die dag. Ze ging het tegen vrijdagmorgen af hebben. Geen moment te vroeg, want zaterdag is het de dag.
Ik zou dus niet panikeren moest ik u zijn, want het komt allemaal wel goed.

23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik19-6-2007 10:22:13

Oesje, bij mij ging alles tamelijk vlot. Ik trouw op 27/7, mijn kleedje is besteld op 5/1, de eerste pas was begin april, de tweede 19 mei en min laatste is op 6 juli. Nu natuurlijk hopen dat ik de laatste 2 weken niet teveel bijkom he!

Jessika



VERA
18-7-2007
 Meld misbruik19-6-2007 11:48:17

hallo bruidje, ik trouw ook op 18 8 en normaal is eerste pas 30 juni, ook ik begin stillekes aan zenuwen te krijgen
dikke kus
véke
VEKEVIN@hotmail.com



jessy
9-6-2007
 Meld misbruik19-6-2007 16:20:49

Wij zijn 9 juni getrouwd en ik mocht mijn kleed de eerst keer gaan passen begin april. En achteraf ben ik toch ook nog een keer of 2 moeten terug gaan hoor.
Ik kan aannemen dat je er zeer zenuwachtig van wordt....
Mijn schoenen had ik ook al vrij snel gekocht sinds ik mijn trouwkleed gekozen had. Zodanig dat ik ze thuis al kon inlopen want dat was wel nodig


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...