Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat doen tussen wettelijk en kerkelijk huwelijk?

  16-6-2007 18:32:51
Hey iedereen,

Wij hebben een probleempje. Ons wettelijk huwelijk heeft plaats om 11u30 en ons kerkelijk huwelijk om 13u.

Mijn toekomstige heeft me gezegd dat zo'n wettelijk huwelijk slechts 15 min. duurt - en om "safe" te spelen (met eventuele vertragingen) dat we er van uitgaan dat het gedaan is om 12u. en we om 10 voor 1 toch aan de kerk moeten staan: wat doen we dan die 50 overige minuten?

Er is hier geen mooie locatie in de buurt (Izegem), of toch niet dat ik weet (kasteel is geen optie want daar moet je voor betalen), om foto's te nemen en terugkeren naar ons appartement lijkt ons ook een beetje absurd omdat we toch met een 20tal mensen zullen zijn en eer die dan op het 3e verdiep allemaal zijn (er is maar een lift voor max 4 personen) moeten we terug naar beneden.
Ik had voorlopig staan een rondrit met de bus maar tja, het is natuurlijk niet zo'n ideale oplossing.

Weten jullie soms niets wat wij tussen 12u. en 12u50 kunnen doen?

Alvast bedankt voor de tips.

Vele groetjes,

Marisa
7/7/7

Marisa
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 976


Petra
29-9-2007
 Meld misbruik16-6-2007 19:01:53

Hallo,

Wel, ik had eerst ook een lange tussentijd, maar heb de wet verlaat, zo sloot alles juist aan!Misschien kan je door de fotograaf wat foto's laten maken?

Groetjes Petra



Elke
28-7-2007
 Meld misbruik16-6-2007 19:04:30

Hey,

Vraag aan je fotograaf om een leuke buitenlocatie te zoeken. Dan kan je inderdaad in die periode enkele leuke foto's op een aparte plaats laten nemen.

Succes!

Elke
28/7/7



marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik16-6-2007 19:31:25

Vrienden van mij gingen gewoon met de suite terug naar het ouderlijk huis om belegde sandwiches te eten, want waarschijnlijk zullen jullie toch ook moeten eten of niet?!



Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik17-6-2007 12:33:34

Misschien kan je al een kleine receptie houden in het stadhuis, soms kan dat. Op die manier kan je al eens toosten op jullie huwelijk en tegen dat iedereen zin glaasje champagne opheeft en in de auto's zit om naar de kerk te gaan is de tijd om.
Bij sommige stadhuizen kan je de dag ervoor de champagne brengen zodat die daar koel ligt tot de volgende dag.

Groetjes,
Jenny



evelien
8-12-2007
 Meld misbruik17-6-2007 15:57:40

Ik zou ook voor de optie gaan van iets te knabbelen. De zus van een vriendin van mij die hadden een afspraak gemaakt met een caféetje in de buurt die dan voor belegde broodjes zorgden. Dat lijkt me wel tof.

Wat ik ook al eens gehoord heb en dat lijkt me ook nog leuk:
- je close gasten een liedje laten oefenen om mee te zingen of te klappen of zo (of achtergrondstemmetjes) voor in de kerk
- je gasten een dansje leren voor op het feest

Wijzelf trouwen om 10.30u voor de wet en om 14.30u voor de kerk. We hebben bewust zoveel tijd tussen gelaten om op ons gemakje foto's te kunnen nemen en bij mijn schoonouders broodjes te gaan eten.

Hopelijk heb je er iets aan...

Groetjes,

Evelien x
8-12-2007



Danny
7-7-2007
 Meld misbruik21-6-2007 22:37:33

je kan buren of jonge mensen vragen of ze wat hapjes of chipjes enz. rondbrengen en drankjes willen uitschenken bij jullie terugkeer in het appartement;het moet niet veel zijn,niet druk om maken de meeste mensen vermaken zichzelf wel, ga met iedereen een praatje maken over wat ze van het burgerlijk huwelijk vonden zo vliegt de tijd.Iedereen wil toch nog eens plassen,bijpoederen enz de tijd zal zo om zijn.RELAX en GENIET VAN ELKE MINUUT als het goed is doe je het maar een keer. Groetjes ps ik trouw op7/7/7 voor de 2de keer en maak me heelemaal om niets meer druk.Succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...