Nu Online
Momenteel zijn er 242 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help!!! verlovingsring verkleurd

16-6-2007 10:43:52
Hallo iedereen,

Ik zit met een heel vervelend probleempje. Mijn verlovingsring is aan het verkleuren. Mijn vriend heeft deze gekocht bij een juwelier in sint - Truiden. Hij is van wit goud en is volledig geel aan het worden. Ik vind dit zo verschrikkelijk want ik weet dat mijn vriend hiervoor veel geld heeft betaald.We hebben wel het certificaat hier liggen van de juwelier dat het 18 karaat wit goud zou zijn, waar ik nu dus serieus mijn twijfels over heb... Ik doe mijn ring steeds uit wanneer ik douche, de afwas doe, poets, maar toch verkleurt die supersnel. Mijn vriend vroeg mij ten huwelijk eind januari, dus dit is nog geen 5 maand... Ik vind dit verschrikkelijk!! Wat moet ik doen?

groetjes
Marijke
16/08/2008

Marijke
16-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2537

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik16-6-2007 10:49:48

Hey,

Zoals je waarschijnlijk wel weet bestaat 'wit goud' niet. Je geel gouden ring wordt 'gerodeerd': bekleed met een laagje. Het is normaal dat je witgouden ring verkleurt na verloop van tijd, maar dit lijkt mij inderdaad wel heel erg snel. Ik heb geen dure witgouden ring met een pareltje en draag hem nu al drie jaar én pas sinds kort zie je het kleurverschil én dan waarschijnlijk nog enkel omdat ik hem vergelijk met mijn platina verlovingsring. Het is wel zo dat de snelheid van verkleuring kan afhangen van de 'dikte' van de laag waarmee de ring bekleed is. Mocht ik van jou zijn, dan zou ik teruggaan naar de juwelier en hem het probleem voorleggen. In principe zou hij deze ring opnieuw kunnen roderen. Ik zou hier in elk geval niet voor betalen: 5 maanden is echt wel te snel!

Groetjes en veel succes!

Elke
28/7/7

Riet
27-10-2007
 Meld misbruik16-6-2007 10:54:59

Hoi,

Het is normaal dat wit goud na een eindje geliger wordt. Onze juwelier heeft ons dat verteld toen we de ringen gingen kiezen. Wit goud bestaat voor 75% uit zuiver geel goud (de natuurlijke kleur van het goud) en voor de rest uit palladium en rhodium die voor de witte kleur zorgen.

Ik weet wel niet of het normaal is dat het zo snel en zo opvallend verandert als bij jou!

Je kan de ring wel altijd opnieuw laten "rhodieren"; er wordt dan een nieuw laagje rhodium op de ring gezet. Dit laagje is verantwoordelijk voor de zuiver witte kleur van het goud.

xxx
Riet

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik16-6-2007 10:57:50

Hier nog een Elke:

Hallo,

Ik zou er onmiddelijk mee terug gaan, mmakt niet uit, hij heeft hem als duur juweel verkocht en welk materiaal dan ook : Dit mag niet zo snel!!! Ik draag al 7jaar en half een ring met wit goud en geel goud, en gellof mij deze was niet zo duur als de "verlovingsringen of trouwringen" (en is de 1ste ring die ik van mijn vriend kreeg) en ik heb he altijd aan, tijdens het douchen, afwassen, poetsen,... en ik zie nog steeds geen kleurverschil!!!Echt niet. Ik zou zo snel mogelijk ermee terug gaan. Maar ik denk niet dat de juwelier hiervan een drama zal maken, want dit is geen reclame voor zijn zaak he...

Succes
El
07/07/07

Nathalie
17-5-2008
 Meld misbruik16-6-2007 13:16:01

IK weet niet of dit ook is met wit-goud, maar soms kan er allergische reactie optreden waardoor de ring verkleurt. Heeft te maken met jouw huidtype en de zuurtegraad van je huid geloof ik. Maar zeker en vast terug gaan, ze zullen wel een oploosing hebben.
Groetjes Nathalie

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik16-6-2007 16:54:02

Ik ben wel heel snel allergisch, maar normaal reageert mijn huid met uitslag. Wanneer het gaat om een juweel van 18 karaat goud/zilver,... heb ik er minder last van...
Ik hoop dan toch dat het geen reactie is van mijn huid...

Maandag ga ik langs bij de juwelier...
Bedankt al voor de tips!

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik16-6-2007 19:00:48

Dag Marijke,

Als ik effie mag informeren naar de juwelier? Ik zou niet graag hetzelfde voorhebben.

Veel succes,

Elke

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik17-6-2007 20:34:41

hoi Elke,

het is juwelier 'Jehaes' in Sint - Truiden... . Ik ga morgen eens langs en breng dan wel nog even verslag uit... We waren ook van plan om onze trouwringen daar te laten maken, maar als ik morgen negatief nieuws krijg, gaat mijn mening hierover veranderen...

groetjes
Marijke

rita

Meld misbruik18-6-2007 9:05:41

Hallo, Dit vind ik toch wel raar.Ik heb mijn trouwring in wit goud al 28 jaar elke dag aan en die is nog niet verkleurd.Ik heb wel eens ooit een geelgouden armband in een witgoud "bad" laten steken en die word aan de randjes ook terug geel goud.Dus misschien is de ring maar in een laagje gedompeld. Ik zou er in ieder geval mee terug gaan.

Martine
1-9-2007
 Meld misbruik18-6-2007 11:54:08

Ik draag mijn verlovingsring, in "wit"goud sinds een jaar, dag en nacht. In doe al mijn huishoudelijk werk met de ring aan, ga ermee onder de douche, maw ik doe hem nooit uit. Hij komt ook van Jehaes, net zoals onze trouwringen en heeft nog altijd de originele kleur. Dus volgens mij ligt het niet aan de winkel, maar misschien is het een fabrieksfoutje... Als het echt opvalt,terug gaan dan maar..!

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik19-6-2007 21:25:02

hallo,

als ik dit hier allemaal lees, snap ik het echt niet... Ben gisteren (maandag) terug geweest en zij beweren dat er tot vorig jaar nikkel in 'wit goud' gebruikt werd. Vorig jaar is er dan een verbod gekomen op het gebruik van nikkel in juwelen, omdat het merendeel van de mensen hieraan allergisch waren. Die nikkel zou dan ook verantwoordelijk zijn geweest voor het beter 'vasthouden' van de kleur.

Ik ken ook mensen (o.a. mijn schoonzus) die haar ring van bij Jehaes komt en waar ook niks van een kleurverandering te merken is. Zij werkt hier ook dag en nacht mee...

Ze konden ook niks doen om mij te helpen... enkel hem opnieuw wit laten maken (voor de prijs van 10 euro). Ze konden dit ook niet onder de garantie laten in orde maken... dus ermee leren leven is het enige wat ik kan doen. Ik kan hem ook elk jaar eens opnieuw laten wit maken...

Ik vind het wel spijtig, omdat ik niet veel juwelen heb omwille van mijn allergie en deze ring toch iets speciaals betekent voor mij...

Bedankt voor de reacties
Marijke
16/08/2008

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik21-6-2007 22:45:25

Hey,

Ik vind hun reactie heel erg triest. Het kan best zijn dat het hun fout niet is, maar dan kunnen ze wel alles doen wat in hun mogelijkheid ligt om jou terug een gelukkige klant te maken! Zij durven zelfs 10 euro vragen voor iets wat niet mocht gebeuren binnen zo'n korte periode. Als zij enigszins hun klanten zouden respecteren, zouden zij contact opnemen met de leverancier én die tien euro voor hun nemen. Jouw verloofde heeft immers al voldoende betaald voor jouw mooie ring! Ik vind het schandalig en zou op een mooie, drukke zaterdagnamiddag eens terug binnenwandelen en het nogmaals duidelijk stellen!

Groetjes en veel succes,

Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...