Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Irritatie met nog 59 dagen te gaan

13-6-2007 12:20:16
Hoi allemaal

Ik ben een beetje geïrriteerd met nog 59 dagen te gaan en wil dat hier eventjes vertellen.

Aanstaande zaterdag gaan we kleedjes kiezen voor de bruidskindjes. 2 jongens en 1 meisje, de kinderen van mijn nicht.
Ik zal dit doen met mijn nicht, maar eveneens met de moeder en zus van mijn verloofde. Zij weten namelijk welk kostuum hij zal dragen en ik niet. Zij weten dus ook welke kleuren erbij zullen passen, want blijkbaar passen niet alle kleuren.

Nu moet de broer van mijn verloofde eveneens meegaan, omdat ze tegelijkertijd voor hem kledij willen kiezen. Bovendien mogen dan ook zijn vriendin en haar moeder meegaan.

Ik heb hier helemaal geen probleem mee, maar ik vrees dat dit te druk zal zijn voor de kindjes. Bovendien hadden de kleedjes eigenlijk een verrassing moeten zijn.

Daarenboven wil mijn moeder een wit kleedje met rode bloes dragen in de suite. Ik doe al de hele tijd moeite om haar dit uit haar hoofd te praten, omdat ik in het wit trouw. Ook aan mijn broer heb ik gevraagd om geen wit te dragen.
Wat blijkt nu, dat de zus van mijn verloofde ook voornamelijk witte kledij zal dragen. En de moeder vraagt zich af waarom dit nu niet zou mogen.

In het begin had ik hier geen probleem mee, maar nu ben ik bang dat iedereen wit zal dragen. Voor mijzelf en de bruidskindjes vind ik dat kunnen, maar als er teveel wit gedragen wordt, zal ik niet meer herkenbaar zijn als bruid.

Bovendien durf ik het er niet over hebben met mijn schoonfamilie, niet over de witte kledij, niet over het winkelen zaterdag. Mijn verloofde en ik zijn 7 jaar samen en in het begin heb ik een heel moeilijke band gehad met mijn schoonmoeder. Sinds de laatste 2 jaren is het gebeterd, maar voornamelijk het laatste half jaar, sinds ze zin krijgt in de trouw. Ik zou dit niet terug willen verpesten.

Ik stel mezelf ook de vraag. Vind ik het eigenlijk allemaal zelf erg of ben ik voornamelijk bang voor de reactie van andere mensen?

Jullie kunnen me waarschijnlijk niet helpen, maar ik wilde dit toch even kwijt.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Rebecca
11-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 243

Kristel

Meld misbruik13-6-2007 13:33:55

Hoi Rebecca,

Wil eventjes reageren op "zal ik niet mee herkenbaar zijn als bruid".
Maak u geen zorgen!!!!! Ze zullen u wel herkennen. Ben in April getrouwd en er waren ook mensen in het wit/beige en dat valt helemaal niet zo fel op als je denkt. Heb hier eerder al gezegd, 't is pas met het zien van de foto's dat je ziet dat er andere mensen in het wit zijn. Op de dag zelf dank je daar echt niet aan, dan probeer je zoveel mogelijk te genieten.
Ik weet wel dat wit dragen "not done" is maar niet iedereen heeft blijkbaar deze mening.
Maak je echt geen zorgen hoor, de hele dag draait rond jou en je man!

Wat het shoppen betreft, kan je niet in 2 groepen splitsen ofzo?

In ieder geval veel succes!

Groetjes
Kirstel

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik13-6-2007 13:44:14

Hey,

Ik moet zeggen dat er bij ons ook vele elementen voor stress hebben gezorgd maar gelukkig is dit me bespaard gebleven. De meesten vroegen ons zelf wat ze moesten dragen of er een "dress code" was en toen hebben we gewoon gezegd alles behalve wit, jeans en trainingspakken. Ik moet zeggen dat iedereen zich hier aan houd of dan toch op zijn minst de mensen in de suite want dat zijn eigenlijk de enigen die naar kledij voorschriften vroegen. Ik kan je echt begrijpen want ik zou het totaal niet leuk vinden moest er een andere vrouw op mijn huwelijk in het wit/creme gekleed gaan. Om nu een oplossing te vinden voor jouw probleem: heb je soms geen goede vriendin die je schoonfamilie een beetje kent? Dan kan ze eventueel mee gaan shoppen en dan net luid genoeg laten vallen dat het schandalig was op de laatste trouw waarop ze aanwezig was dat er sommige genodigden wit droegen! Op die manier hoef je zelf niets te zeggen maar wordt het toch wel even doorgestoken. Het is maar een ideetje. Wat dat shoppen zelf betreft zou ik zoals Kristel zei proberen om de groep te splitsen want met zoveel mensen gaat de winkel overbevolkt zijn, ga je zelf niet de tijd hebben om te zien of de kleren wel passen en ga je veel te veel meningen krijgen. De een vind het mooi de ander dan weer niet... Ik hoop dat je een oplossing vind en dat alles goed verloopt.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Anne Marie
29-8-2008
 Meld misbruik13-6-2007 15:47:58

Hoi Rebecca

Ook ik heb over jouw verhaal een mening en ik vindt dat je helemaal gelijk hebt.
Maar waarom zegt jouw verloofde er niets van?? Jij hoeft dat toch niet allemaal te regelen en het is zijn moeder!!

Maar goed ik zou het shoppen idd splitsen maar dan als dat nog mogelijk is ook op aparte dagen zodat het toch allemaal een verrassing blijft.

Over het wit dragen, voeg bij je trouwkaart een apart kaartje erbij met de mededeling van iets:" kom kleurrijk naar de bruiloft en zet daarbij dat wit/ecru niet geapriceerd wordt."

of iets van :"daar wit de kleur is van de bruid vragen wij u kleurrijk naar de bruiloft te komen". afz: de ceremonie meester. Dan komt het niet persoonlijk van je af en kunnen ze je d'r ook niet op aankijken.

het zijn maar idee-en, hoop dat het allemaal goed uitpakt. Maar geniet vooral van je verloofde en jezelf want jullie zijn het bruidspaar en het is jullie dag!!

groetjes van Anne Marie

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik14-6-2007 7:46:38

Hi Rebecca,

Ik vind het ook niet kunnen dat er mensen uit de suite in het wit komen, ok een wit accentje maar niet hoofdzakelijk in het wit.
Kennelijk gebeurt het dus echt wel veel dat er mensen zijn die zich er toch niets van aantrekken wat de bruid daarvan zou vinden.
Het zou nooit in mij opkomen om in een mogelijke bruidskleur gekleed te lopen op een huwelijk.
Ik had ook een beetje bang van de kledij van mijn schoonfamilie, ik wist helemaal niet wat ze gingen aandoen, maar nu hebben ze beslist om niet te komen, dus misschien lelijk wat ik nu ga zeggen, maar ik ben eigenlijk wel een beetje opgelucht.

Voor de kledij zou ik me ook proberen op te splitsen in 2 groepen. Het gaat volgens mijn anders veel te druk zijn voor de kinderen en ze zijn meestel ook niet gek op een hele dag shoppen.

En als ik jou was zou ik je verloofde ook eens met zijn moeder laten praten, want hij moet toch begrijpen dat het je allemaal dwars zit, en volgens mij gaat hij meer kunnen zeggen dan jij.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik14-6-2007 8:43:15

Hoi meisjes

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn vriend heeft inderdaad al voorgesteld om er iets van te zeggen, maar ik heb hem gevraagd dat niet te doen. Ik ben gewoon al blij dat alles momenteel zo goed gaat met mijn schoonfamilie en ik wil dat door niets laten veranderen.

Ondertussen heeft mijn moeder beslist om geen wit kleedje met een rode bloes te dragen. Ze heeft 2 mogelijkheden. Een witte broek met grijze boord in en met grijze bloes (wat dus niet volledig wit is) of een grijs kleedje met een zwarte bloes. En ze heeft gezegd dat ik mag kiezen wat ze aandoet.

Wat het winkelen betreft, ga ik waarschijnlijk zelf zaterdag voorstellen om toch niet met z'n allen samen te gaan, maar dat de anderen misschien al elders gaan kijken zodat de bruidskindjes een verrassing kunnen blijven.

In ieder geval bedankt voor de steun en ik zie het al veel rooskleuriger in nu.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Lien
21-7-2007
 Meld misbruik14-6-2007 10:31:08

Dag Rebecca,

Over de witte gasten... Ik zou zelf nooit naar een bruiloft gaan in witte kleren, omdat ik weet dat het bij veel bruiden gevoelig ligt en dan wil ik daar rekening mee houden. Maar op zich vind ik het geen probleem, als iemand op mijn trouw in het wit wil komen zal ik mij daar niet aan storen.

Het belangrijkste is inderdaad dat je ziet wie de bruid is. Maar daarom doe ik dan ook een "echt" trouwkleed aan. En dan mogen ze nog zoveel wit dragen als ze willen, door het model van het kleed zie je toch wie de bruid is hoor! Een witte bloes lijkt in de verste verte niet op een trouwkleed.

Ik vind het niet mooi dat mensen er geen rekening mee houden dat jij dat erg vindt, maar probeer het je niet aan te trekken, je gasten zullen heus wel zien dat jij degene bent die trouwt!

Lien

Els
22-9-2007
 Meld misbruik14-6-2007 15:31:00

Ik heb ook iets dergelijks voor... Mijn trouwkleed is geen wit maar poederroze. Mijn mama was erbij toen ik mijn kleed koos, je zou dus denken dat ze weet wat kan en niet. Toch is ze een paar weken later met mijn zus gaan shoppen. Ik wist van niets, terwijl ze toch maar op 2 straten van mijn deur zat in een suitewinkel (eens bellen te moeilijk?). En nu heeft ze voor mijn zus een lang suitekleed gekocht, met een sleepje, bustier met gestikte bloemetjes en dat allemaal...in het roze!!!! En nu zijn we daar dus al maanden over aan het discussiëren. Ze snapt maar niet hoe erg ik het vind dat mijn zus zo'n jurk aanheeft. Zij is niet getrouwd (haar vriend wil dat niet) en volgens mij ziet ze dit als haar vervang-bruiloft. Ze kan nu ook in de limo zitten, de kerk en het stadhuis binnen wandelen aan de arm van haar vriend (wiens kostuum door ons gehuurd wordt en hetzelfde is als alle mannen, ook mijn verloofde!) en iedereen gaat ook naar haar kijken. Ik vind het nog altijd even erg als maanden geleden, toen ik het kleed voor het eerst zag...

Els
22/09/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...