Nu Online
Momenteel zijn er 267 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ring links of rechts?

12-6-2007 23:29:39
Hoi, Hoi,

wij hebben een discussie: draag je je trouwring lins of rechts? Ik heb momenteel onze relatiering aan mijn rechterhand en mijn verlovingsring links. Ik dacht op de trouw mijn relatiering uit te laten, mijn verlovingsring rechts en mijn trouwring links te dragen.

Wat doen jullie?

Groetjes, Mara

tamara
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 253

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik13-6-2007 3:02:06

ik houd mijn verlovingsring aan en doe mijn vriendschapsring uit,rechts dus.
KARINA

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik13-6-2007 7:48:58

Hoi,

Ik draag mijn verlovingsring rechts, mijn trouwring komt links. Mijn verloofde heeft een ring van langer geleden, die ik ooit eens voor hem gekocht heb, die draagt hij ook rechts (dacht ik toch). In elk geval komt zijn trouwring ook links.

Ik denk dat je normaal gezien je trouwring links draagt, maar ik zie het ook heel wat mensen omgekeerd doen. Op zich maakt het nu ook niet zoveel uit, maar bij ons komt het nu zo uit...

Groetjes,
Tania

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik13-6-2007 8:05:06

dag tamara

Wij zijn getrouwd op 28/04/07. Ik draag mijn trouwring links en mijn verlovingsring rechts. Mijn man heeft op zijn achtiende verjaardag een mooie ring van zijn oma gekregen. DIe ring draagt hij links en hij draagt zijn trouwring rechts.

INgrid

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik13-6-2007 8:20:03

Dag Mara,

Ik draag mijn verlovingsring rechts en mijn trouwring zal links komen, het hand het dichtst bij het hart.
Maar iedereen kiest dat voor zich hoor.

Groetjes,
Véronique

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik13-6-2007 8:44:39

Ik heb het ook bij verschillende juweliers waar ik voor trouwringen ging kijken nagevraagd, omdat ik het toch aan de juiste hand wil doen.

En volgens de traditie is het zo dat je trouwring aan je linkerhand komt, het dichtst bij je hart zoals mara ook al zei.

Mijn verlovingsring draag ik al altijd rechts, dus die kan daar fijn blijven :-)

Groetjes,
Nathalie
07/07/07

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik13-6-2007 9:52:04

hey Tamara,

Ik heb het exact hetzelfde als bij jou: relatiering rechts, verlovingsring links.Mijn trouwring zal dan links komen en verlovingsring rechts .

groetjes

Ilse
mei 2008

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik13-6-2007 11:43:46

ik draag mijn verlovingsring ook rechts en ik ga mijn trouwring links dragen..
en mijn ventje draagt zijn trouwring natuurlijk ook links
het dichtst bij ons hart.

groetjes,
evelien
29/06/07

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik13-6-2007 12:12:20

Hoi Tamara

Wij twijfelen hierover ook.
Ikzelf zou graag de trouwring links dragen, omdat dit het dichtst bij het hart ligt. Mijn verloofde zou hem liever rechts dragen.
In de buurt zie ik ook vaak de ring rechts.
Ik denk dat je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Veerle

Meld misbruik13-6-2007 12:20:18

Dag Tamara,

wij hebben in de winkels links en rechts gepast. EN rechts zat voor allebei het meest gemakkelijk. Dus wordt het rechts bij ons...
Weet je, ik denk dat het ook streekgebonden is hoor...

Groetjes,

Veerle
http://dedolfijntjes.bruiloftsite.nl

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik13-6-2007 15:50:40

Hey Tamara,

Vroeger als je voro de kerk trouwde moest je je trouwring rechts dragen, wamt de linkerhand werd met 'het kwade' geassocieerd.
De gewoonte om een trouwring links te dragen is gebaseerd op het vertelsel (weet niet of dit echt zo is) dat de linkerringvinger de enige vinger is vanwaar er een ader rechtstreeks naar je hart loopt. Zoals anderen hier zeiden is die vinger dus het dichts bij/rechtstreeks verbonden met je hart.

Zelf kiezen wat je het leukste vindt dus.

Ik heb nu links mijn verlovingsring en rechts een ring die ik van mijn beste vriendin gekregen heb.
Ik ga mijn verlovingsring uitdoen en vervangen door mijn trouwring.

Die ring van die vriendin houd ik aan.

Groetjes

Lies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...