Terug naar overzicht
ik houd mijn verlovingsring aan en doe mijn vriendschapsring uit,rechts dus.KARINA
Hoi,Ik draag mijn verlovingsring rechts, mijn trouwring komt links. Mijn verloofde heeft een ring van langer geleden, die ik ooit eens voor hem gekocht heb, die draagt hij ook rechts (dacht ik toch). In elk geval komt zijn trouwring ook links.Ik denk dat je normaal gezien je trouwring links draagt, maar ik zie het ook heel wat mensen omgekeerd doen. Op zich maakt het nu ook niet zoveel uit, maar bij ons komt het nu zo uit...Groetjes,Tania
dag tamaraWij zijn getrouwd op 28/04/07. Ik draag mijn trouwring links en mijn verlovingsring rechts. Mijn man heeft op zijn achtiende verjaardag een mooie ring van zijn oma gekregen. DIe ring draagt hij links en hij draagt zijn trouwring rechts.INgrid
Dag Mara,Ik draag mijn verlovingsring rechts en mijn trouwring zal links komen, het hand het dichtst bij het hart.Maar iedereen kiest dat voor zich hoor.Groetjes,Véronique
Ik heb het ook bij verschillende juweliers waar ik voor trouwringen ging kijken nagevraagd, omdat ik het toch aan de juiste hand wil doen.En volgens de traditie is het zo dat je trouwring aan je linkerhand komt, het dichtst bij je hart zoals mara ook al zei.Mijn verlovingsring draag ik al altijd rechts, dus die kan daar fijn blijven :-)Groetjes,Nathalie07/07/07
hey Tamara,Ik heb het exact hetzelfde als bij jou: relatiering rechts, verlovingsring links.Mijn trouwring zal dan links komen en verlovingsring rechts .groetjesIlsemei 2008
ik draag mijn verlovingsring ook rechts en ik ga mijn trouwring links dragen..en mijn ventje draagt zijn trouwring natuurlijk ook linkshet dichtst bij ons hart. groetjes,evelien29/06/07
Hoi TamaraWij twijfelen hierover ook.Ikzelf zou graag de trouwring links dragen, omdat dit het dichtst bij het hart ligt. Mijn verloofde zou hem liever rechts dragen.In de buurt zie ik ook vaak de ring rechts.Ik denk dat je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.GroetjesRebecca11.08.07
Dag Tamara,wij hebben in de winkels links en rechts gepast. EN rechts zat voor allebei het meest gemakkelijk. Dus wordt het rechts bij ons...Weet je, ik denk dat het ook streekgebonden is hoor...Groetjes,Veerlehttp://dedolfijntjes.bruiloftsite.nl
Hey Tamara,Vroeger als je voro de kerk trouwde moest je je trouwring rechts dragen, wamt de linkerhand werd met 'het kwade' geassocieerd.De gewoonte om een trouwring links te dragen is gebaseerd op het vertelsel (weet niet of dit echt zo is) dat de linkerringvinger de enige vinger is vanwaar er een ader rechtstreeks naar je hart loopt. Zoals anderen hier zeiden is die vinger dus het dichts bij/rechtstreeks verbonden met je hart.Zelf kiezen wat je het leukste vindt dus.Ik heb nu links mijn verlovingsring en rechts een ring die ik van mijn beste vriendin gekregen heb.Ik ga mijn verlovingsring uitdoen en vervangen door mijn trouwring.Die ring van die vriendin houd ik aan.GroetjesLies