Nu Online
Momenteel zijn er 187 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zwangerschapsplannen na trouwplannen?

  12-6-2007 18:59:37
helaba, heb hier altijd heel graag meegelezen met iedereen en kom hier nog ff piepen soms, maar vroeg mij nu af of er nog meer pas getrouwde bruidjes met dezelfde plannen rondlopen.
Wie is er ook pas getrouwd en denkt nu aan babykes?

groetjes
Bieke (getrouwd op 180507)

bieke
18-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 29 | Gelezen: 1330


Lies
30-6-2007
 Meld misbruik12-6-2007 19:20:39

Hoi!

wij zijn nog niet getrouwd, of toch nog maar half (2 juni voor de wet, 30 juni kerk en feest). Maar wij denken al heel lang over kinderen! We hebben het steeds maar uitgesteld omwille van mijn studie, maar aangezien ik ook afstudeer op 29 juni, zal dat ons niet meer tegenhouden... De kans is dus heel erg groot dat wij zwanger terugkomen van de huwelijksreis...! ;-)

Lies



saskia
7-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 19:41:50

hey
ja hoor!!! zo gauw we getrouwd zijn en in september op reis zijn geweest beginnen we er normaal gezien aan!!!

sas677



Lies
27-10-2007
 Meld misbruik12-6-2007 20:10:21

Hey Bieke,

Wij kunnen ook niet wachten! De tijd was rijp voor trouwen en kindjes op ongeveer hetzelfde moment, maar ik wou toch liever niet (hoog)zwanger zijn op de trouw omdat ik er met volle teugen wil van genieten en een glaasje wil kunnen drinken. Daarom zijn de baby-plannen even opgeschoven, maar ik stop binnenkort met de pil, zodat we er al van met onze huwelijksnacht kunnen aan beginnen!

Groetjes

Lies



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 20:53:37

hoi,
Ik sluit me aan bij de anderen: na de trouw stop ik met de pil. Ik wil zeker niet mijn regels hebben op den trouw, vandaar... en dan zullen we wel zien hoe vlot dat gaat é.
Groetjes
Caroline
15/09/2007



Ine
11-8-2007
 Meld misbruik12-6-2007 20:55:27

hey

Wij trouwen binnen een kleine 2 maand en zijn nu ongeveer 1,5maand gestopt met de pil.
Eerst gingen we wachten tot na den trouw, maar toen ik mijn laatste doosje moest gaan kopen, had ik er niet echt zin meer in...
Nu kunnen we eigenlijk in alle rust al proberen want iedereen weet dat we zo graag kindjes willen en iedereen verwacht ook dat we zullen stoppen met de pil na den trouw. Dusja als het dan niet direct lukt, hebben we toch al 3 maand voorsprong ;). En anders kunnen we misschien heel goed nieuws melden op ons feest.
Allemaal afwachten é.

Ik zet mijn naam hier ff niet onder, zodat niemand die ik eventueel ken het zou weten. Het is nog ff ons geheim.

greetz



annelore
24-8-2007
 Meld misbruik12-6-2007 21:11:56

hallo,

ik heb geen babyplannen meer want die zijn al vervult
ik heb 2 heerlijke zoontjes

maar ik kan je alvast en even toffe site meegeven als deze maar dan over baby's
ik heb er ook uren mee versleten en veel info gevonden
ik ga er nog dagelijks want ik zit op het forum met de novembermama's 2003
en elk jaar gaan we eens op uitstap
zeer leuk voor de kindjes die allemaal even oud zijn

de site is 9maand.com
groetjes en ik wens jullie een zeer vruchtbaar huwelijk toe
groetjes lore
24/08/2007



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik12-6-2007 22:01:55

Hoi Bieke

Ik zou ook doodgraag aan kinderen beginnen na de trouw. En aanvankelijk was dat ook de bedoeling en zouden we het leuk gevonden hebben om zwanger terug te komen van de huwelijksreis.
Maar in december 2006 hebben we een bouwgrond gekocht en sinds mei 2007 zijn we bezig met de bouw van ons huisje. Dus de babyplannen zullen nog een jaartje uitgesteld moeten worden.
Dus wie weet, zwanger na het vieren van onze 1ste huwelijksverjaardag volgend jaar?

Groetjes
Rebecca
11.08.07



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik12-6-2007 22:07:07

Hey,

Ook hier is het van dat. We trouwen binnen 11 dagen, maar we kunnen niet echt wachten tot dat (ik althans niet) en zijn al twee maand bezig. Stiekem hoop ik dat we op de 23ste niet met zijn 2 maar met zijn 3 zijn :-)

Een weekje later studeer ik af en in augustus beginnen we met de bouw van ons huisje. Dus een beebje past ook wel in dat plaatje.

Peggy
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl




tamara
15-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 22:24:31

Yep, ik ben mijn moederkloek-gevoelens al een tijdje aan het onderdrukken. Na de trouw gaan we eerst nog uitzien om een huizeke te kopen mdat in dit huurhuis het echt niet makkelijk is om een baby te verzorgen. Maar eens zicht op een huis vliegt die pil het raam uit!

Groetjes, Mara.



Katarina
7-7-2007
 Meld misbruik12-6-2007 22:30:52

Hey

Ik trouw op 7-7-7 en mijn vriend en ik wilden ook heel graag kindjes, maar niet met een dikke buik rondlopen op ons huwelijk. Wij hebben dus alles mooi gepland en ondertussen ben ik bijna 11 weken zwanger. Als we trouwen zal ik ruim 14 weken zijn. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik dat eerste trimester dan voorbij ben, want ik zou me op mijn trouwdag niet willen voelen zoals ik me de eerste weken heb gevoeld. De hele dag misselijk, overgeven en nu moet ik zelfs 2 weken verplicht thuis rusten.
Ik ben heel blij dat het zo snel is gegaan bij ons en dat ik op ons huwelijk al in mijn tweede trimester zal zijn als alles goed verloopt.

Veel succes allemaal en hopelijk is jullie relatie ook zo vruchtbaar!

Groetjes

Een 7-7-7-bruid



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik12-6-2007 23:04:15

Hier nog een ongeduldig bruidje...
Ben al even gestopt met de pil, maar we wachten tot op onze huwelijksreis... nog 27 dagen te gaan en dan hopelijk een extra souveniertje uit Nieuw-Zeeland!

Groetjes,
Caroline



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik13-6-2007 7:58:11

Hallo,

Als ik dat hier allemaal lees, word ik een beetje ongerust... Ik heb altijd gedacht dat ik twee kindjes wilde, maar de laatste jaren is dat eigenlijk veranderd. Momenteel wil ik geen kinderen, ik weet niet waarom, ik voel me gelukkig met mijn verloofde en heb er totaal geen behoefte naar (of verlangende moedergevoelens). Moest ik nu toevallig zwanger worden, zou ik het wel houden hoor, maar om er bewust voor te kiezen... Ook mijn verloofde heeft er niet echt behoefte aan; hij ziet zich net als ik even goed zonder dan met kinderen. Blijkbaar zijn er wel heel veel (toekomstige) bruidjes die die kinderwens al heel hard hebben en er mee bezig zijn. Misschien verander ik binnen een paar jaar wel van idee, dat weet je natuurlijk nooit. Maar ik merk wel dat sommige mensen me raar bekijken als ik zeg dat we zoals het nu staat geen kinderen willen...

Groetjes,
Tania



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik13-6-2007 8:08:38

dag Bieke

Wij zijn getrouwd op 28/04/07. OP huwelijksreis heb ik de pil nog genomen en sinds 30 mei ben ik gestopt. Ik vind het heel spannend en hoop dat onze kinderwens snel in vervulling mag gaan.

Ingrid



Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik13-6-2007 8:34:44

Inderdaad Bieke,

Bij ons kriebelt het ook al lang...
Een eigen huisje hebben we al, en we hebben het zo uitgerekend dat ik juist voor de trouw stop met de pil ...

Spannend he ...

Groetjes,

Sarah
15*09*07



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik13-6-2007 8:39:04

wij willen ook heel graag kindjes, we trouwen in september, gaan in november aan verbouwingen beginnen. Dus stellen we het nog eventjes uit. Zou niet graag zwanger zijn tenmidden van de verbouwingen.

Mieke
22/09/07



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik13-6-2007 9:55:43

Hey,

Wij vertrekken vandaag op huwelijksreis en ik neem de pil nu nog omdat ik mijn regels niet wou op mijn trouwdag of op huwelijksreis. Daarna stop ik ermee en zullen we wel zien hoe snel we zwanger zijn. Veel succes ermee allemaal!

Groetjes,
Kirsten



Lies
7-7-2007
 Meld misbruik13-6-2007 9:55:53

Bericht aan Tania:

Niet ongerust zijn, ik ben ook zo. Ik ben al meer dan 2 jaar gestopt met de pil en ben nog niet zwanger en begin af en toe wel te twijfelen of ik wel kinderen wil. Komt er toch één, dan zal ik het heel leuk vinden. Komt er geen, dan zal mijn leven even leuk zijn. Maar ik vind niet dat het precies MOET vanaf dat je getrouwd bent. Vind het wel heel leuk voor de andere bruidjes die hier gereageerd hebben !



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik13-6-2007 11:38:03

Aan Tania:
Ik zou me daar toch niet ongerust over maken hoor... je ziet wel... intussen ben ik 30 en begint het bij mij wel te komen, maar niet altijd even enthousiast (mijn vriend heeft meer papa-gevoelens dan ik mama-gevoelens:-)), ik geniet nu heel erg van mijn leven samen met hem... ik heb trouwens nog een vriendin die momenteel zeker geen kinderen wil en die zich ook zo'n beetje een buitenbeentje voelt in de vriendenkring... ik heb zoiets van 'je moet doen waar jullie je het beste bij voelen'...
Groetjes
Caroline



sofie
22-7-2006
 Meld misbruik13-6-2007 11:41:23

Hallo,

Vorig jaar in juli zijn we gelukkig getrouwd. Nu 11 dagen geleden ben ik bevallen van een flinke dochter! Het is dus allemaal heel snel gegaan... Onze eerste huwelijksverjaardag vieren we dus met z'n drietjes!
Ik wens iedereen veel succes en veel babytjes!

Sofie



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik13-6-2007 13:20:26

amai seg,

hier zijn heel wat bruidjes die ook kindjeskriebels hebben! leuk om te lezen. Maar er zijn er nog niet veel die al getrouwd zijn hè.
Kirsten en Ingrid wel zo te zien en jullie gaan er dus ook meteen voor. Spannend hè. Ze zeggen wel dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar ik denk er toch wel aan hoor wanneer je je eisprong moet krijgen en als je je regels moet krijgen.
Wij zijn sinds januari gestopt met de pil maar nog niet met de bedoeling zwanger te worden. Sinds de trouw zijn we dus "echt" van start gegaan. Ik moet normaal mijn regels terug krijgen als we binnen 2 weken op huwelijksreis vertrekken. Ik hoop dus dat ze uitblijven, niet alleen om zwanger te zijn, maar ook om ze niet te hebben op reis. Want zoals Kirsten zegt, dat is wel het nadeel als je stopt: je kan het niet meer plannen hè.
Allé, leuk om te horen dat er toch veel lotgenootjes zijn.
Ben al eens op het forum van zappybaby gaan kijken en daar heeft iemand vorig jaar een topic gestart met ex-wijtrouwers.
Is voor onze lichting bruidjes van dit jaar misschien ook nog een idee. haha...

Veel vruchtbaarheid gewenst aan iedereen
en voor hen die het nog niet zien zitten om kinderen te krijgen (of nooit misschien): maak je daar maar niet druk om. ALs je er geen behoefte aan hebt, hoef je je zeker niet te laten pushen door anderen. Iedereen zijn eigen keuze hoe hij gelukkig wil worden zou ik zeggen.

groetjes
Bieke

en laat uw babykriebels hier nog maar eens achter!



Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik13-6-2007 17:07:12

Aan Tania en de anderen die het even niet zien zitten,

Wij hebben ook absoluut geen gedacht voor kinderen. Er is zelfs nog geen enkel moment geweest dat we zeiden dat we er ooit willen. Het is zelfs zo erg dat we bijna geen kinderen in ons buurt kunnen verdragen. We worden daar hypernerveus en geirriteerd van. Al dat gedoe en voor wat eigenlijk? Telkens ik hier zo'n berichtje zie vraag ik mij af waarom mensen zo vlug na hun huwelijk aan kinderen willen beginnen... We hebben 8 maanden geleden een huis gekocht en iedereen vraagt wanneer er kinderen komen en wanneer we dan zeggen dat we er geen zin in hebben, zijn ze geshockeerd en valt het gesprek stil. Precies alsof wij zo abnormaal zijn... enorm frustrerend, want we voelen ons toch vrij normaal :)
Nu ja, zeg nooit nooit natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het idee van zwangerschap, bevalling en al die 'leuke' jaren die daarna komen niet zo'n wonder.

groetjes,
Tamara



Elke
29-6-2007
 Meld misbruik13-6-2007 17:48:29

Hallo,

Ook wij droomden al een tijdje van een kindje. In eerste instantie gingen we wachten tot 2 maanden voor de trouw om te stoppen met de pil. Maar het kriebelde zo hard :-) dat ik ondertussen 11 weken zwanger ben. Als we trouwen zal ik 13 weken zijn.
Moet zeggen ben dolgelukkig maar heb morgen men laatste pas en ben toch wel wat bang dat ik niet meer in men kleedje ga kunnen. Vooral 's avonds kan ik het nog moeilijk wegstoppen.
Maar als het echt nipt is ga ik voor het avondfeest gewoon andere kledij voorzien.
Aan iedereen die nog moet trouwen of een kindje wil veel succes!!!
Groetjes



Elke
17-5-2007
 Meld misbruik13-6-2007 22:00:50

Hey Bieke,

Wij zijn op net dezelde dag als jullie getrouwd en ook wij verlangen sinds die dag erg naar een kindje. We zijn de dag nadien gestopt met de pil en nu zullen we wel zien, he. We hopen dat we snel goed nieuws hebben maar aan de andere kant weten we ook dat het nog wel even kan duren eer de hormonen weer normaal beginnen werken. Dus wel willen ons er ook niet te hard of focussen, maar het is ook zo moeilijk om het gewoon uit je hoofd te zetten...
Voor iedereen hier met een kinderwens: veel succes ermee!! En aan degenen die er bewust voor kiezen om (al dan niet voorlopig) geen kinderen te krijgen: laat je niet leiden door de negatieve reacties van andere mensen. Het is enkel en alleen jullie beslissing, waar anderen niet over kunnen oordelen, laat staan dat ze zich ermee moeten bemoeien.

Groetjes,
Elke



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik13-6-2007 22:45:24

Wij zijn getrouwd op 30 september 2006, en we hadden al lang een kinderwens (ikzelf was er toen dan ook al 29, mijn man 32). We twijfelden ook even om al te stoppen met de pil ergens in het voorjaar, omdat we ervan uitgingen dat het wel een aantal maanden zou duren eer we zwanger zouden zijn.

Maar, ik nam de pil toch maar gewoon tot aan onzen trouw, en gelukkig maar. Na 14 jaar pilgebruik bleek ik meteen zwanger te zijn, en heb heel veel last gehad van zwangerschapsacné (mss toch ook wel iets om even bij stil te staan, als je zou willen stoppen met de pil VOOR de trouw ;-)!!

In ieder geval, rond 20 juli verwachten wij ons eerste kindje, heel spannend allemaal. We zullen dus ook onze eerste huwelijksverjaardag met z'n drietjes vieren :-)))


En aan de koppels die twijfelen over het hebben van kindjes, of zeker weten van geen kindjes te willen, daar is NIKS mis mee hoor! Met z'n tweetjes goe van het leven profiteren, het heeft ook wel iets
:-)

groetjes
Katrien
35 weken zwanger



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik14-6-2007 8:12:04

Nog eens hallo iedereen,

Bedankt voor alle reacties! Blijkbaar zijn er toch nog wel mensen die er nog niet uit zijn, of liever geen kindjes willen. Maar inderdaad, ik vind ook dat je daarop soms echt wel aangekeken wordt. Als het eens over kinderen gaat, dan is het van: oh ja, jij bent die rare die geen kinderen wilt, of dat gevoel krijg je dan toch wel. Blijkbaar zag iedereen mij wel als mama lol. Nu, wat het ook wordt, ik wens al degenen die er heel hard naar uitkijken (of al zwanger zijn!) heel veel geluk en succes toe!!!

Groetjes,
Tania



Wendy

 Meld misbruik14-6-2007 12:56:32

Hey Bieke,
Ik ben een dag later getrouwd en wij gaan er ook voor gaan... Als de natuur zijn werk doet natuurlijk. Intussen al bij de dokter geweest om te kijken of alles okee was (ik moet foliumzuur en ijzer pakken) en nu zien we wel.
spannend hé!!



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik14-6-2007 18:53:28

Elke en Wendy,

hopelijk lukt het gauw hè. Wel leuk dat we alle 3 bijna op dezelfde dag getrouwd zijn en met hetzelfde gevoel zitten.
Ben lang verslaafd geweest aan dit forum en ben nu alweer aangesloten bij het zwangerschapsforum. Had me voorgenomen van dat niet te doen, maar helaas het is al te laat. hihi...
Als jullie zin hebben om ook mee te komen kletsen op zappybaby... Misschien ga ik er wel eens een topic starten binnekort: wie nog pas getrouwd en nu kindjes. gegarandeerd succes volgens mij. HAHA! Kunnen we mekaar een beetje een luisterend (lezend) oor bieden.

groetjes
Bieke



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik14-6-2007 18:54:39

oeps, binnenkort bedoel ik.



DEBBY
10-6-2008
 Meld misbruik15-6-2007 16:30:53

Hey

Ik ben afgelopen februari bevallen van ons zoontje en gisteren heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Een datum ligt nog niet vast, maar het zal ergens zomer volgend jaar zijn, zodat ons zoontje zelf kan meelopen. En dan wil ik wel voor een 2e gaan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...