Terug naar overzicht
hey,Ik ga zaterdag naar een trouwmis kijken in Zegelsem (Brakel, dit ligt op 10min van Oudenaarde)Wij trouwen op 18/08/07 ook in die kerk en ook zonder ceremoniemeester. Vandaar dat ik daar ook mijn licht eens ga opsteken. Groetjes,Karen
HalloIk trouw nu zaterdag in de kerk van Sint-Lodewijk (Deerlijk) Anneleen160607
Hey Vanessa,Wij zijn een paar weken geleden getrouwd, mét ceremoniemeester. Gelukkig, want anders ging het wel een soepje geworden zijn: hele grote suite, kindjes, ...Ik kan je misschien wel helpen door te zeggen op welke punten de ceremoniemeester voor ons een heel groot verschil gemaakt heeft:1) We reden met een stoet van 10 mini's. Hij regelde de volgorde van de mini's (volgens mijn aanwijzingen wie ik in welke mini wilde) alsook het in- en uitstappen aan de kerk2) hij brengt vooraf het misboekje, de ringen, huwelijkskaars en eventuele andere zaken (bvb. in ons geval het brood voor de communie) al vooraf naar de kerk.3) Alles wat in de feestzaal moet geraken kan je gewoon met hem meegeven en dat is ook een geruststelling (anders moet je dat vooraf nog gaan brengen of er familie mee lastig vallen)4) We hadden parking laten afzetten voor de mini's en jawel hoor, er hadden mensen tóch op deze plaatsen hun auto geparkeerd. Gelukkig moesten wij ons er niets van aantrekken en heeft hij het zo geregeld dat de mini's bij het buitenkomen toch allemaal in rij klaarstonden om weer te vertrekken.5) Hij denkt aan zaken waar een gewone sterveling nooit aan denkt, bijvoorbeeld met het oog op de fotograaf: zaken die in de weg staan voor een mooie foto gaat hij verplaatsen. Dat zijn dingen waar je niet bij stilstaat maar achteraf gezien op de videobeelden ben ik o zo blij dat hij dit gedaan heeft6) nog iets van op de videobeelden gezien: een van de bruidskindjes begon te huilen na het rijst-gooien (ze was geschrokken) en toen heeft hij dat kindje heel snel bij zich gepakt zodat de fotografe gewoon verder kon doen...7) hij deelt de misboekjes uit (en brengt deze ook vooraf naar de kerk)8) Hij toont iedereen in de suite waar ze plaats moeten nemen en zorgt ook dat de stoelen en zo goedstaan (stel je voor dat er een stoel tekort is...)9) Als je na de mis buitenkomt en je bloemen krijgt - en dus handen tekort komt - dan neemt hij deze overEr zijn zeker nog zaken maar dat zijn nu wel de eerste waar ik aan denk.Veel succes!Wendywww.wendy-jonathan.be PS. Als je wat mis-videobeelden wil zien ben je altijd welkom, wij wonen in Zwevegem (wendy.debels@gmail.com)
Hallo,wij trouwen op 7 juli in de Sint-pieterskerk in Ronse. Wij hebben wel een ceremoniemeester. Je bent steeds welkom. Als je meer info wil i.v.m. tijdstip en zo mag je me altijd mailen. sarahhaelters@hotmail.comGroetjes.
Hallo,Wij trouwen in Gavere op 11/08/07, ook met een ceremoniemeester.Groetjes