Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonouders

11-6-2007 12:56:40
Dag toekomstige bruidjes,

Heb echt een dipje vandaag. Sinds we aan mijn schoonouders verteld hebben dat we gaan trouwen hebben ze mij al verschillende keren teleurgesteld. De avond dat we het vertelden vroeg mijn schoonvader al of trouwen eigenlijk wel nodig was want er zijn zoveel mensen die scheiden en da kost zoveel geld. Ten eerste, over scheiden praat je niet tegen een verliefd koppel dat gaat trouwen en wat geld betreft zitten zij er heel warmpjes in. Nuja, daar wringt het schoentje eigenlijk altijd, geld geld geld. Mijn mama was superblij voor ons en ze heeft gezegd da we van haar een mooi bedrag krijgen en da we daarmee moeten doen wat we willen. Geven we alles aan de trouw of houden we wat over voor ons huishouden, het is haar allemaal gelijk. Dit vind ik heel tof van mijn mama, want zij moet voor dit bedrag dan ook sparen aangezien ze een alleenstaande moeder is sinds ik 9 maanden oud was en altijd financieel alleen voor mij gezorgd heeft.

Nadat mijn vriend met zijn ouders gesproken had, waren ze bereid om hetzelfde bedrag te geven als mijn mama. En bovenop wilden ze nog de menus voor hun familie betalen, aangezien zij ook een veel grotere familie hebben. Uiteindelijk hebben ze nu beslist dat ze enkel de nonkels en tantes van mijn vriend bij het eten willen, de neven en nichten moeten maar enkel naar het dansfeest komen. Waarop ik zei: gaat daar geen commentaar op komen van die neven/nichten? ZEgt zij doodleuk: ahja, maar we steken dat dan wel op jullie, dat jullie geen groottraditioneel feest willen. Ja, tof dus, want dan krijgen wij de kritiek over ons, terwijl het hun beslissing is. Ik vind ook niet dat wij dan moeten betalen voor die neven en nichten.
We hadden idd gezegd dat we geen groot feest wilden, maar we bedoelden, niet met eten voor 100 man. Enkel de familie voor het eten, en dan vrienden en collegas voor avondfeest.

Het volgende ging dan over het kleed. Ik heb hier nog niet voor gekeken omdat de trouw pas volgend jaar is, maar ik zei haar dat ik toch een lang wit kleed wilde. Waarop zij antwoorde dat dat toch niet nodig is als je geen groot feest doet en dat ik beter een mooi kleedje kon kopen dat ik achteraf nog kan dragen. Iedereen wil er op zijn trouwdag toch als een prinsesje uitzien, maar zij vindt dat niet nodig. HOewel ze zelf in het lang wit getrouwd is. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat zij niet wil dat ik er prachtig uitzie op mijn trouwdag, uit jaloezie misschien?

En nu komt het beste: bovenop het bedrag dat ze geven, willen ze ook nog een huwelijkskado geven. Ja, ze zouden de huwelijksreis betalen zei mijn vriend. Ik dacht amai, tof van hen. Nu blijkt dat ze enkel de huwelijksreis voor mijn vriend zouden betalen. Ze vinden dat mijn mama dan mijn reis maar moet bijleggen. Ik kon het eerst niet geloven. Je geeft toch een kado aan het koppel, toch niet aan je kind alleen... Mijn mama zou daar nooit aan denken om zoiets te doen. Ik begrijp er niks van. Volgens mijn vriend hebben ze mij graag en vinden ze mij tof en blablabla. Ik begin stilletjesaan te denken dat mijn schoonmoeder stikjaloers is op mij. Zo heeft ze mij ooit al eens verweten dat ik veel liever ben voor mijn vriend als ik een kadootje van hem gekregen heb, wat totaal niet waar is. Hij geeft idd kadootjes aan mij, maar ik zie hem zonder die kadootjes even graag. Het is wel zo dat zij nooit kadootjes krijgt van haar man, zelfs geen kleine attentie want hij is niet romantisch. Ja daar kan ik niets aan doen he. Kan op dit vlak alleen maar blij zijn dat mijn vriend niet op zijn vader gelijkt.

En nu al een hele tijd woont mijn vriend in bij mij en mijn mama. Zijn ouders zijn bijna nooit thuis en hij moest daar ook altijd zijn plan trekken voor het eten enzo. Aangezien wij liefst zoveel mogelijk samen zijn is hij bij ons ingetrokken. En mijn mama is een een moedertype die elke avond vers kookt enzo. Ja, hij gaat dan ook af en toe zo een dingen vertellen bij hem thuis en denk dat zijn moeder daarmee misschien een beetje jaloers is.

Nuja, ze hebben dus al verschillende keren zoiets uitgehaald en heb schrik voor wat er nog gaat volgen, pfff. Het is nog meer dan een jaar wachten voor het huwelijksfeest. Langs de ene kant denk ik dat we misschien beter iets klein intiem doen en geen feest dan, om aan de problemen te ontsnappen. Maar eigenlijk willen wij een tof feest met onze vrienden erbij, dus wil dat eigenlijk niet opgeven omdat zij een beetje moeilijk doen.

Ben toch blij dat ik hier mijn verhaal even kwijt kan!

Een toekomstige bruid met een dipje X

Jenny
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 304

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik11-6-2007 13:03:28

hey,

ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt hoor...
Mijn toekomstige schoonouders vonden het ook een belachelijk idee om te trouwen, wie trouwt nu nog? Het kost allemaal stukken van mensen volgens hen...
Ik heb daar onmiddellijk op gereageerd door hen te zeggen dat het financieel toch niet hun zaak is (we betalen onze trouw namelijk volledig zelf... van het kostuum tot het avondfeest) dus zij moeten zich daar zeker niet in moeien.

Probeer je er niet te veel van aan te trekken (van je schoonmoeder), zoals ik uit je verhaal kan afleiden, heb je een pracht van een moeder... probeer anders veel van de voorbereidingen samen met haar te doen.
En probeer ook eens met je aanstaande te praten. Wat denkt hij van heel die situatie?

Groetjes,

Evelien

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik11-6-2007 13:19:15

Hi Jenny,

Probeer het je echt allemaal niet aan te trekken. Laat ze maar zeggen, zoals je zelf al hebt aangehaald is dat gewoon jaloezie en misschien ook wel dat ze weet dat jullie die dag in het middelpunt van de belangstelling gaan staan en niet zij.
Doe echt waar jullie jullie goed bij voelen bij de organisatie van jullie grote dag.

Mijn schoonmoeder heeft ook alles geprobeerd om onze voorbereidingen te vergallen en alles te verpesten. Vorige week heeft ze doodleuk aangekondigd dat ze niet naar ons huwelijk komt en mijn schoonzussen dus ook niet. (dit gewoon omdat mijn ventje zijn vader heeft uitgenodigd op ons huwelijk, ze zijn al 26jaar gescheiden en hebben elkaar sindsdien ook niet meer gezien).
We hebben vandaag zelf nog een degoutante mail van 1 van haar vriendinnen gekregen om te zeggen dat onze mooiste dag nu veel minder mooi zal zijn omdat mijn schoonmoeder er niet bij zal zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat nu ze er niet bij zal zijn onze dag alleen maar beter geslaagd zal zijn omdat ik me geen zorgen moet maken over haar gedrag.

Probeer anders eens met je schoonmoeder te praten om te zien wat nu echt haar probleem is, of laat je vriend dit doen.

En trek je echt op aan je moeder, als ik dit zo lees heeft ze een hart van goud, en zij zal alles wat ze kan voor jullie doen.

Ik heb ook heel veel geluk met mijn ouders en ze zien mijn ventje als hun eigen zoon, dit vind ik ook heel belangrijk, en zij zijn er wel altijd voor ons, net zoals jou moeder voor jullie.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik11-6-2007 13:24:53

Hey,
Ik heb geen schoonouders, dus een zorg minder, maar ergens wel een gemis. Wij regelen alles zelf. Financieel leggen mijn ouders gewoon een bedrag en je krijgt ook wel nog envellopjes op de avond zelf. Normaal kun je dan al heel wat doen daarmee. Doe dus gewoon waar jullie zin in hebben. Het is tenslotte jullie dag en geld mag dit niet vergallen!

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik11-6-2007 13:40:41

Hallo,

Ik kan je heel goed begrijpen dat je een dip hebt hoor, schoonmoeders zijn de negatieve kant van het huwelijk, ik kan er van mee spreken. Toen wij gaan aankondigen zijn dat we gingen trouwen heeft de toekomstige schoonmoeder alles behalve blijschap laten zien. Eerst een kwartier lullen over "zouden jullie dat wel doen, jullie gaan jullie blauw betalen aan belastingen enz enz " ... zoals je zegt, het geld altijd maar geld. Nadat was het omdat ik een lang kleed gekocht heb, tja .. das toch zot ge doet dat maar 1 keer aan !!! Tjonge tjonge , ik betaal het wel zelf hé ... dan is er ruzie en roddels begonnen met de schoonzus en de schoonmoeder ... dat was niet meer ruzie maar een orkaan ... en mij beschuldigen van dingen die ik zou gezegd hebben waar ik zelf niks van wist .. en zeggen dat we liever zouden hebben dat ze niet komen .. dat was er te veel aan. De schoonzus heeft intussen al laten weten dat ze ons geld willen besparen door niet te komen met haar man en haar kinderen, en we verwachten dus ook dat de ouders van mijn ventje ook niet zullen komen ..
Je ziet, je bent belange niet de enige met "toffe" schoonouders (moeder). Wij vragen niks aan niemand kwa geld, we kunnen het zelf betalen , we nodigen uit iedereen dat er moet zijn en veel meer zelf, en toch krijgen we kritiek en halen ze het bloed van onder de nagels .. dat is intussen al 2 maand geleden en we trouwen in september aanstaande en sindsdien zijn we niet meer bij hun geweest, dus .. we verwachten ons echt aan het ergste.
In het begin was ik er helemaal kapot van, maar ben gaan relativiseren en dat moet je ook doen hoor, en tja , die dat niet wilt komen, das dan spijtig voor hun, zij zullen het missen .. maar onze dag krijgt niemand stuk.

Wow .. ondertussen heb ik ook even mijn verhaal verteld, kan eens deugt doen.

Kzou zeggen, hou je sterk meid en laat niemand je manipuleren of dingen doen waar je geen zin in hebt.

Liefs
Anne
21.09.07

Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik11-6-2007 14:15:18

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie!
Ik ben er weer helemaal bovenop se :-)
We gaan er idd voor zorgen dat onze dag wordt zoals wij het willen en ze moeten er hun maar bij neer leggen. Ondertussen moet ik wel zeggen dat dat van die huwelijksreis een misverstand was. Ze bedoelde niet dat zij enkel mijn vriend zijn reis zouden betalen, maar dat ze graag een verrassingsreis zouden geven. Dus wij zouden 3 droombestemmingen moeten opschrijven en dan zou mijn schoonmoeder samen met mijn mama een ervan kiezen en da samen met mijn mama plannen zodat onze huwelijkreis eigenlijk tot op de trouwdag een verrassing blijft. Op zich wel een tof idee natuurlijk en mijn mama kent mij en mijn verloofde ondertussen goed genoeg om te weten wat wij verlangen van een droomreis. Nu heeft mijn mama,die zoals jullie zelf al gezegd hebben een pracht van een mama is, gezegd dat ze nog zal zien wat ze kan doen tegen dan financieel want ze vindt dit wel een leuk idee... Zelf vind ik dit absoluut niet nodig, ze zou beter wat voor zichzelf sparen en zichzelf es wat verwennen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm van geluk mag spreken met zo een mama!

Aan alle andere bruidjes met schoonouderproblemen: ik leef met jullie mee. Hopelijk lossen de problemen zich vanzelf op en ik wens jullie allemaal een pracht van een huwelijksdag!

Jenny
12-09-2008

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik11-6-2007 14:28:51

toen wij het gingen vertellen,net na nieuwjaar,geloofden ze het niet! het is pas sinds een maand dat ze het beseft dat we het menen,maar ik heb er geen problemen mee,ze is een schat van een vrouw,ook zijn vader,ze aanvaarden mijn kinderen als hun eigen kleinkinderen!alleen die schoonzus,die wilt altijd in be belanstelling staan,maar ik maak mij daar niet druk in,die energie is zij mij niet waard,het is onze mooiste dag en niemand gaat die vergallen!ik vond het wel jammer dat niemand uit de familie een smoking wou aandoen,maar heb daar geen drama over gemaak,iedereen doet een pak aan in dezelfde kleur,alleen zijn broer ziet dat niet zitten,maar ik ben er gerust in,want de schoonzus zal niet uit de toon willen vallen he,enfin nog 46 dagen te gaan en ik zal spijt hebben dat het gedaan is,ik hou wel van die voorbere
idingen ;)
succes,
Karina

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik11-6-2007 15:36:06

Zit zelf zo ook met een lastig geval... Weet perfect hoe je je voelt... Ik heb zo iemand die haar continue met alles bemoeit... het zit zo... Mijn vriendin's ouders zijn gescheiden sinds zij 6 jaar is... Ondertussen hebbe nde beide ouders een nieuwe levenspartner gevonden... Met de man van haar mama kom ik heel goed overeen met de nieuwe vriendin van haar vader is het echt water en vuur...
En ook ik dnek dat alles bij haar draait om jaloezie... Doet gewoon alles precies om mij te treiteren... Voorbeeld: Ze zijn een beetje krap bij kas en mijn ouders hadden voorgesteld dat zij het trouwkleed van mijn aanstaande gingen betalen... Haar commentaar: Och, Dat is een familieaangelegenheid daar moet jouw moeder niet bijzijn... Terwijl ze zelf nog veel minder familie is want zij zijn niet getrouwd... En dan beginnen bemoeien met een menu die wij heel goed vonden... Jama, zoude da wel doen, zou je niet beter anders doen... Soms zou ik willen dat ik een raket naar de maan kon schieten (enkele richting wel te verstaan)... En dat bemoeien is al van t begin van onze relatie... Nog een jaartje doorzetten en ik ben er "hopelijk" vanaf...

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik11-6-2007 18:38:49

Hoi medebruidjes,
Same story over here!
Ik ben ook al een paar keer in de clinch gegaan met mijn schoonma. Ze heeft het zelfs vertikt om ons te feliciteren toen we zeiden dat we gingen trouwen. En nu zaagt ze wel elke week over iets. Alle mannen moeten nu hetzelfde kostuum dragen, de kerk moet gevuld worden met bloemen, ze begrijpt niet dat we een vrijdagnamiddag ipv een zaterdagochtend trouwen, ze wil speciale auto's laten huren voor iedereen uit de suite en ze vindt dat het nog vééééél te vroeg is om maar al eens naar kleedjes te gaan kijken, het mag dan ook geen wit zijn want wit is voor maagden en ja, dat zijn we niet meer hè :-) !
De huwelijksreis is vééél te lang en te ver weg (we gaan 3 weken toeren in de USA)en dat vindt ze maar belachelijk.
Mijn vriend heeft haar gezegd dat wij er gewoon iets leuk wouden van maken, dat we zelf betaalden voor de reis en den trouw en als ze al die extra dingen wou dat ze dan maar moest bijleggen.
Het is nog altijd ONZEN trouw.
Ik beklaag mijn schoonpa vantijd want die staat aan onze kant (het is dus 3 tegen 1)en moet als wij weg zijn haar verdere gezaag aanhoren.

Aan alle anderen : veel succes en ik ben blij dat ik niet alleen ben die hier zo van afziet
Sophie 18.04.2008

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 9:11:27

Dag Jenny,
Die schoonouders hé.. heb er ook zo. Toen we verleden jaar vertelden dat we gingen trouwen, was zo'n reactie van "oh ja, ge doet maar". En nu zijn we op 3 maand van de trouw en die hebben nog NIKS gevraagd hoe of wat? Hoe laat we trouwen, wat er al geregeld is, hoe die dag zal verlopen??? NIKS!!! Heb zelf al eens gepolst of ze al iets van kleding hadden. En dan zeiden ze serieus, binnen paar weken zijn solden dan gaan ze wel eens kijken. Sinds dat wij samenwonen, is het verkeerd gegaan. Dat is niet volgens boekje hé... eerst samenwonen en dan trouwen. Dus zij kunnen ook niet achter trouw staan. Iedereen zegt dat ik me dat niet moet aantrekken, maar ik jaag me daar enorm in op. Zij zijn echt in staat om die dag te verpesten. Dus als het een troost mag zijn... je bent niet alleen.
Mieke

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik12-6-2007 13:45:19

schoonouders ... ik heb er ook zo twee rondlopen ... Mijn schoonmoeder valt best wel mee, bij mij is de schoonvader de 'bemoeial'. Ik heb al een paar keer flink mijn gedacht gezegd, maar dan ben ik natuurlijk de 'slechte'. Ik kan spijtig genoeg niet zwijgen, als iets me niet aanstaat, dan zeg ik het ook ...

Aan de ene kant denk ik dat ze wel goed willen doen, ze zijn zeker niet kwaadaardig of zo (als het niet over de trouw gaat komen we heel goed overeen), maar hun mening is gewoon verschillend van de mijne (of liever mijn schoonvaders mening, want mijn schoonmoeder heeft niet echt iets te zeggen). Mijn vriendje wil geen ruzie met zijn ouders, ... dus wij zouden onze mening (bvb ivm suite of de kledij van de moeders, ...) moeten herzien. Tja, dat was dan buiten mijn willetje gerekend... Langs de ene kant wil ik geen ruzie maken, aan de andere kant is het onze dag en wil ik dat het ons 'goesting' is en niet die van hen (hem).

@Mieke, het moet idd ambetant zijn dat ze nergens naar vragen, alsof het hen niet interesseert, maar ik verzeker je, ik wil op den duur niet meer langs gaan omdat het enkel en alleen over den trouw gaat en ons mening toch niet dezelfde is ...

veel planplezier allemaal!!!
Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...