Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat vinden jullie??

  11-6-2007 10:15:34
Hoi bruidjes

ik heb een vraagje ivm het communielied. Vinden jullie het kunnen dat dit eventueel Rood van Marco Borsato is? Het zit namelijk zo. Wij zijn al van vorig jaar beginnen plannen aan ons huwelijk en mijn liefste nicht (= beste vriendin) heeft me daarbij erg geholpen. Nu is zij vorig jaar op 18 december overleden na een ongeval. Haar lievelingsliedje op dat moment was Rood. Ik zou haar graag bij mijn dag betrekken omdat ik haar er bij wil. Er zijn zowieso veel zaken die wij samen beslist hebben maar toch... Ik weet dat ik het op dat moment moeilijk zou hebben maar ik zou dit graag doen. Nu is mijn vraag dus, vinden jullie dit passen in de kerk en voor de communie???

Zijn jullie verplicht om je altaarstuk achter te laten in de kerk? Ik wil dit namelijk op mijn nicht haar graf zetten maar priester weet nog niet of hij dit wil...

Alvast bedankt!

-xxx-
20/10/2007

Tine
20-10-2007
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 743


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik11-6-2007 10:28:00

Hey,

ik vind dit een zeer mooi idee, zeker doen!

Jullie betalen toch voor dat altaarstuk? En jullie betalen toch ook voor de dienst? Dan zou ik er niet over discutiëren, en het zeker op je vriendin haar graf gaan leggen.

Groetjes,
Lieve



katrien

 Meld misbruik11-6-2007 10:28:58

Rood, mag zeker het is inderdaad een moment waarbij jullie dichter bij elkaar zullen zijn, nadien zal je je zeker goed voelen dat je het gadaan hebt en voor commmentaar moetje het zeker niet laten want wat je okk afspeelt er zal altijd iets zijn mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar. Katrien



Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik11-6-2007 10:42:16

Hallo Tine,

Spijtig te horen dat zij overleden is!

Als ik jou was, ik zou dit HEEL ZEKER doen! Het is fijn dat je dit voor haar wil doen. Als het mijn misviering was zou ik het ook duidelijk maken aan de mensen, ik zou even een woordje besteden aan haar.
Bijvoorbeeld even vertellen hoe spijtig het is dat zij er niet bij kan zijn, zeker omdat ze veel voor je betekende en je veel geholpen had. En dat je daarom dat liedje speciaal aan haar opdraagt.

Als er dan nog iemand iets negatiefs over denkt of zegt, dan zijn het zielige mensen! Het is net heel lief dat je op jou dag toch nog aan haar gedacht hebt en haar erbij wil betrekken!

Groetjes, en veel succes!
Nathalie
07/07/07



Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik11-6-2007 10:47:16

Hoi,
Ik ben ook al eens naar een viering geweest, en toen was er een speciaal "lied voor xxxxx". Dat was niet als communielied, maar dat was als extra moment in de viering ingelast, speciaal voor die persoon. Vond dat ook wel mooi.
Groetjes,
Ilse



evelien
29-6-2007
 Meld misbruik11-6-2007 10:59:08

hey,

ivm het altaarstuk. Normaal gezien laat je dit staan, het is nl. naar het schijnt onbeleefd om dit terug mee te nemen.
Maar wij zitten een beetje in dezelfde situatie alleen is het bij mij mijn tante die overleden is (ze was voor mij als mijn moeder) en wij hebben dus een altaarstuk besteld en nog een stuk dat bij het altaarstuk hoort (iets kleiner) die dan voor het blok staat waarop gelezen wordt, en dat gaan we meenemen op dan op het graf van mijn tante te leggen.

Groetjes,

Evelien
29/06/2007



evelien
29-6-2007
 Meld misbruik11-6-2007 11:06:54

kwas bij mijn vorig berichtje vergeten te vermelden dat wij niet hoeven te betalen voor onze huwelijksmis (in onze parochie is dit gratis), we zullen de priester natuurlijk wel iets geven he.
WIj hebben in onze voorbeden ook een tekst geschreven voor mijn tante. En de andere overleden in de familie die ons nauw aan het hart lagen.

groetjes



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik11-6-2007 11:29:45

Hi Tine,

Als ik jullie was zou ik dit nummer zeker gebruiken voor in de kerk. Op deze manier is je nichtje ook aanwezig op jullie mooie dag.

Ik zou het toch nog eens voorleggen aan de priester, zeg dat het voor jullie heel veel betekend en dat het voor jullie belangrijk is dat jullie op deze manier aantonen dat jullie haar nog lang niet vergeten zijn en het op deze dag nog eens zo belangrijk is dat jullie aan haar denken.

Het is waar dat je het altaarstuk normaal moet laten staan, maar dit is nu toch echt wel een uitzondering. Ik vind dit heel mooi dat jullie dit zo doen.

Ik wens jullie nog veel succes met de voorbereidingen!!!

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Tineke
13-7-2007
 Meld misbruik11-6-2007 12:18:10

Hallo Tine,

Ik zou het liedje niet direkt nemen voor de communie. Hou rekening dat alle mensen dan rechtstaan en er veel geluid is. Jullie willen waarschijnlijk dat dit liedje tot zijn recht komt en daardoor zou ik het ergens anders in de ceremonie gebruiken.

Daarnaast je vraag voor het bloemstuk op het altaar. Normaal moet je dit laten liggen. bij ons is dat altijd zo geweest.

Tineke



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik11-6-2007 20:19:54

Het lijkt mij ook niet geschikt voor de communie. Dat is een rustig en ingetogen moment 'n 'rood' is nogal hevig voor dat moment. Misschien een ander moment, of speciaal een gebedje voor haar? Ik weet dat veel mensen iets speciaal willen doen voor een overledene, maar pas daarmee op. Het is zowiezo een enorm emotionele dag. Ik ben blij dat wij enkel een klein tekstje tijdens de voorbeden hebben gedaan, anders zou dat te zwaar geweest zijn voor mij. Maar iedereen weet van zichzelf wat die wel of niet aankan.



Tine
20-10-2007
 Meld misbruik11-6-2007 21:06:39

bedankt iedereen voor de reacties.

Nu is het zo dat er geen enkel 'toepasselijk' liedje zal spelen tijdens onze viering maar ik had ook Someone to say hi to voor de offerande en nu ik die tekst eens goed bekeken heb zal ik dit onrechtstreeks opdragen aan haar. Dan kies ik een ander communieliedje.
Toch van harte bedankt!

-xxx-
20/10/2007



KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik12-6-2007 3:08:30

ik had gedacht om mijn bruidsboeket op het altaar te leggen,nu hoop ik maar dat ik het nog meekrijg !!!!!!



Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik12-6-2007 9:10:54

Hallo,

Als je echt het lied wil laten uitkomen in je viering, dan doe je dit best tussen de eerste lezing en het evangelie... . Wij kregen dit als tip van onze priester. Tijdens de communie zou u lied een beetje verloren gaan omdat alle mensen dan rechtspringen en zo en moeten alle mensenpasseren. als je het dan even te kwaad krijgt...

groejes en sterkte Jotje


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...