Nu Online
Momenteel zijn er 248 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksfeest in tent???????

9-6-2007 18:47:57
Hallo,
we hebben al enkele zalen bezocht en het is moeilijk om een keuze te maken.
We overwegen eventueel om ons feest in een tent met een traiteur te geven ofwel in een leuke feestlocatie.
We denken wel als we ons feest in een tent of in een zaal geven waar we voor veel dingen zelf moeten instaan het veel meer zal kosten.
Zijn er onder jullie die ook zo iets georganiseerd hebben en ons daarover iets kunnen meer vertellen?
We zullen zeker gauw moeten beslissen want we hebben een optie genomen in een zaal en die vervalt op 14juni.
Amai, het is dus hoog tijd dat we beslissen!!

Alvast bedankt! Veel groetjes
Lien

LIEN
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 4008

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik9-6-2007 20:52:32

Mijn nicht heeft het in een tent gedaan en blijkbaar was er enorm veel voorbereiding aan.
Mijn zus heeft er voor gekeken om het in een tent te doen, maar dat kwam inderdaad veel duurder uit + dat je voor de meeste voorbereidingen zelf instond en je hebt al enorm veel te regelen. Toch blijft het heel uniek en mooi. Je moet overwegen of je het er voor over hebt.
Veel succes.

an
28-7-2007
 Meld misbruik10-6-2007 0:59:23

wij doen het in een tent!!!
het is inderdaad wel een stuk duurder!
en ook wat meer voorbereiding.
maar ik vraag me toch af waarom iedereen van zoveel voorbereiding spreekt? dat zal wel relatief zijn zeker? ik vind dat de voorbereiding best wel meevalt.
je zorgt er wel best voor dat je alles (tent, stoelen, tafels, tafellakens, servietten, wc-wagen, enz) bij eenzelfde firma kan huren, anders wordt het inderdaad wel een geloop. maar de meeste tentenbedrijven doen dat wel. en je moet natuurlijk een goede lokatie hebben. wij beschikken over een uitstekende tuin/weitje.

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik10-6-2007 8:07:43

Wij trouwen ook in een tent (11/08) en wij hebben voor dat we dit besloten de de prijzen eens vergeleken en ik moet zeggen, voor ons komt de tent goedkoper uit. Je bespaart je een heleboel geld als je zelf je drank gaat halen dan als je dit moet nemen va de feestzaal!
Nu, wij trouwen wel gewoon in een feesttent en niet in een kadertent (wat erg veel schilt in prijs).
Het is niet zo dat wel bij dit tentenbedrijf ook al het materiaal gehuurd hebben (dit was zelfs niet mogelijk).
Je moet echt eens rondkijken/surfen/vragen.
Een wc - wagen kan je soms zelfs voor spotprijsje op je gemeentje huren. Generators (voor stroomvoorziening) schillen ook nogal in prijs van bedrijf tot bedrijf.
Het is maar hoe jullie het zien. Wij gaan meer voor een trouwfuif en dan leek dit voor ons ideaal! En qua voorbereidingen valt het (voor ons toch) erg goed mee. Ik denk dat ik er erg veel voldoening uit zal halen als het feest geslaagd is!

Heel veel succes, zet voor- en nadelen eens tegenover elkaar!

Groetjes
Katrijn

rita

Meld misbruik10-6-2007 9:29:05

Mijn dochter trouwt in juli in een tent. Alles is daar aanwezig, alleen als je extra versiering wil moet je daar zelf voor zorgen. Het is inderdaad niet goedkoper denk ik want voor de tent te huren betalen wij al 1000 euro. Hopelijk is het dit allemaal waard. We hebben toch al leuke reactie gekregen en gehoord over deze locatie. Succes hé.

Natacha B

Meld misbruik10-6-2007 9:52:23

Er bestaan natuurlijk ook fabriekspanden en feesthoeves die ook zonder vaste traiteur werken. Ik weet nu niet van welke regio jij afkomstig bent, maar wij huwen alleszins in Fabriekspand (Roeselare): 't is eens iets anders dan de meeste klassieke feestzalen en je kan er je eigen stijl nog wat laten doorkomen: voor ons de perfecte zaal :) Maar in elke regio zijn er zo wel enkele zalen te vinden denk ik.

Maar als je het in een tent wil doen, why not hé! Zoek de locatie waar jullie beiden meteen al het feest voor je ogen zien afspelen!

Nathalie
17-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 16:02:33

Hallo,

we hebben dit idee ook overwogen en zijn er volledig afgestapt. Niet alleen voor de kosten van de tent maar vooral alles wat erbij komt zien. Er moet verlichting zijn, een dansvloer aangelegd. Obers of diensters ingehuurd worden. Tafels en stoelen huren en deze in orde maken (kleed...) En we hebben een ruw kostenplaatje gemaakt en dat viel toch erg tegen, dus voor ons geen tent. :)
Een moeilijke keuzen, maar het hangt er een beetje vanaf wat je voor ogen hebt. Als je het er feestelijk wilt laten uitzien en tip top in orde moet je er toch even goed over nadenken.

Groetjes, Nathalie

Marleen

Meld misbruik26-8-2008 8:27:58

Hoi,

Voor zij die in een tent trouwen. Hoe zit dat dan voor de electriciteit, en de locatie is die van jullie of ga je die nog apart huren?

Marleen

Marjan
14-5-2010
 Meld misbruik19-8-2009 14:48:48

Wij denken ook aan een tent. We hebben iets op 't oog in Nijlen. Het is een domein waar enkele maanden per jaar een tent staat voor feesten. Ze vragen 51 euro per persoon voor aperitief, BBQ, dessertenbuffet en drank inbegrepen en 1000 euro voor de huur van de tent. Is dit veel volgens jullie? Of komt dat ongeveer overeen met de prijs die je betaalt voor een feestzaal?

Thierry
20-8-2011
 Meld misbruik28-5-2011 13:18:17

Wij doen ons trouwfeest ook in een tent op een weide (helemaal afgelegen, super mooi uitzicht!). Als je het goed wil doen dan steek je er inderdaad veel voorbereiding in. Om op ons gemak te zijn hebben we een jaar voor onze huwelijksdag reeds her en der offertes aangevraagd. Voor tent, plankenvloer, tafels, stoelen, wc's, stroomgenerator, traiteur, drank, borden, bestek, glazen, versiering, Verlichting, DJ, ... Je ziet dat er veel bij komt te kijken. Wij gaan alles zelf plaatsen ook. Dit drukt de kosten enorm! (je moet natuurlijk rekenen op voldoende hulp). Het is een aanrader, maar begin er op tijd mee zodat je prijzen kan vergelijken.

Nele
24-8-2013
 Meld misbruik17-1-2013 15:50:38

Mijn vrouw en ik zijn ook van plan om in openlucht te trouwen. Het liefst op een lokatie waar nadien de gasten (met hun tentje) ook kunnen overnachten. Zijn er mensen die hier een geschikte plaats voor weten?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...