Terug naar overzicht
Hey Ibe,Wij hebben enkele weken geleden dezelfde vraag gesteld aan de manager van de feestzaal en hij heeft bevestigd dat er inderdaad een rookverbo is door die nieuwe wetgeving. De gasten kunnen hun sigaret opsteken op 't terras maar als het echt aangenaam weer is denk ik dat zij hier echt geen probleem van maken hoor. Trouwens, er zullen ook niet rokers buiten staan op een luchtje te scheppen, dus totaal niet a-sociaal of zo.Groetjes,Vân en Michel07/07/07
hallo,wij mogen kiezen en we roken zelfwe laten de mensen niet binnen roken tijdens het dinermaar tijdens het avondfeest welgroetjes Lore
hier ook hetzelfde. Bij ons in de feestzaal mag er ook niet gerookt worden. Ik heb het al tegen de rokers gezegt die zullen aanwezig en niemand maakt er problemen van voor tijdens het diner maar natuurlijk tijdens het dansen na het eten zou het leuker zijn als het binnen mocht maar jammer genoeg mag het niet.
Hoi Ibe,Ik denk inderdaad dat je overal hetzelfde probleem zal hebben. Een plaats waar eten wordt geserveerd moet rookvrij blijven. Ikzelf vind dit wel positief en de rokers onder ons zijn op de hoogte van de nieuwe wet, dus maken die er ook geen probleem van. Op het terras zal't ook wel gezellig zijn.Groetjes,Vanessa
Hey,Ik heb hier al veel tegenstrijdige dingen over gehoord. Ik denk inderdaad dat je niet meer mag roken in feestzalen (gezien er gegeten wordt), langs de andere kant zien sommigen het als een privé-feest, dus ja... Wij zijn allebei niet-roker, en vinden het dus wel prettig dat we op ons trouwfeest niet gaan stinken naar de rook lol. Langs de andere kant hebben wij ook enkele rokers onder de genodigden, maar ik heb de indruk dat de meesten zich al wel hebben aangepast na de nieuwe wet, en er sowieso geen punt van maken om buiten te gaan roken. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie zit... Bij ons zullen ze er zich in elk geval wel moeten bij neerleggen, maar ik denk niet dat dat de sfeer zal bederven hoor.groetjes,Tania
Hallo, Wij hebben gisteren van de uitbater van onze zaal gehoord dat er idd niet meer gerookt mag worden in de zaal. Wij waren toch al van plan om dat te verbieden... rokers moeten buiten gaan.Groetjes
Volgens de wetgeving mag er in geen enkele feestaal nog gerookt worden. Het is ook geen "prive-feest" als er een contract is met de feestzaal. Maar er zijn wel zalen die het nog toelaten dat er na het diner gerookt mag worden.In onze zaal is dit een echte no-no, maar onze familie staat daar volledig achter aangezien wij enkele longpatiënten onder ons hebben. Er is wel een tent buiten voorzien waarin gerookt mag worden. Groetjes, Mara
Hey,nog voor de nieuwe wetgeving hadden wij zélf een rookverbod aangekondigd in de feestzaal. We hebben reeds vroeg op voorhand alle rokers onder de genodigden daarover aangesproken. Niemand maakte daar problemen van en het was ook niet dat er een leegloop was tijdens het feest. Wij vonden het trouwens zelf ook zalig niet naar de rook te moeten stinken.Groetjes,Lieve
Hey,Ik heb enkele weken geleden dezelfde vraag gesteld op het forum. Ik zat er wat mee in dat iedereen naar buiten zal gaan en er feestvreugde tekort gaat zijn, want wij zitten met nogal met wat rokers aan de eretafel. Als wij ergens gaan eten waar niet mag gerookt worden dan is het tussen de diners altijd maar saai aan tafel, want iedereen staat buiten.Nu, velen antwoorden dat er niet mag gerookt worden tijdens het diner, maar erna zouden er toch nog heel wat plaatsen zijn waar tijdens het avondfeest gerookt kan worden. Eigenlijk had ik dit ook liefst zo gehad, want tijdens het dansen stoort dat toch niet. Onze feestzaal beheerder is een beetje antieroker en hij verbied het jammergenoeg en onze zaal lag al vast van voor de nieuwe rookwet. Dus so be it. (Maar in principe is het een privéfeest en mogen ze niet binnen komen controleren, dus ze kunnen ook geen boetes uitschrijven.)Groetjes