Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Roken in feestzaal

8-6-2007 23:12:42
Hallo bruidjes, mijn ventje en ik zijn naarstig op zoek naar een feestzaal (enkel de zaal zonder catering) voor ons huwelijk. Nu hebben we wel iets gevonden wat binnen ons budget past en wat ons nog aanstaat ook maar blijkbaar mag er niet gerookt worden in de zaal. Er is wel een overdekt terras waar mag gerookt worden. Volgens de uitbaatster is dit zo voor alle (feest)zalen sinds de nieuwe wetgeving. Ikzelf heb hier geen probleem mee maar mijn wederhelft dus wel. Onder de aanwezigen zitten nl een heleboel rokers en ik weet nu al dat die daar een probleem van zullen maken. Maar als dit effectief zo is in alle zalen hebben we geen andere keuze en zullen de rokers zich erbij moeten neerleggen. Dus mijn vraag aan jullie: mag er in jullie feestzaal gerookt worden of is dit inderdaad verboden.

Ibe
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 277

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik8-6-2007 23:30:04

Hey Ibe,

Wij hebben enkele weken geleden dezelfde vraag gesteld aan de manager van de feestzaal en hij heeft bevestigd dat er inderdaad een rookverbo is door die nieuwe wetgeving. De gasten kunnen hun sigaret opsteken op 't terras maar als het echt aangenaam weer is denk ik dat zij hier echt geen probleem van maken hoor. Trouwens, er zullen ook niet rokers buiten staan op een luchtje te scheppen, dus totaal niet a-sociaal of zo.

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07

annelore
24-8-2007
 Meld misbruik8-6-2007 23:51:10

hallo,

wij mogen kiezen en we roken zelf
we laten de mensen niet binnen roken tijdens het diner
maar tijdens het avondfeest wel
groetjes Lore

melissa
20-7-2007
 Meld misbruik9-6-2007 2:39:45

hier ook hetzelfde. Bij ons in de feestzaal mag er ook niet gerookt worden. Ik heb het al tegen de rokers gezegt die zullen aanwezig en niemand maakt er problemen van voor tijdens het diner maar natuurlijk tijdens het dansen na het eten zou het leuker zijn als het binnen mocht maar jammer genoeg mag het niet.

vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik9-6-2007 7:58:38

Hoi Ibe,
Ik denk inderdaad dat je overal hetzelfde probleem zal hebben. Een plaats waar eten wordt geserveerd moet rookvrij blijven. Ikzelf vind dit wel positief en de rokers onder ons zijn op de hoogte van de nieuwe wet, dus maken die er ook geen probleem van. Op het terras zal't ook wel gezellig zijn.

Groetjes,
Vanessa

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik9-6-2007 10:39:56

Hey,

Ik heb hier al veel tegenstrijdige dingen over gehoord. Ik denk inderdaad dat je niet meer mag roken in feestzalen (gezien er gegeten wordt), langs de andere kant zien sommigen het als een privé-feest, dus ja... Wij zijn allebei niet-roker, en vinden het dus wel prettig dat we op ons trouwfeest niet gaan stinken naar de rook lol. Langs de andere kant hebben wij ook enkele rokers onder de genodigden, maar ik heb de indruk dat de meesten zich al wel hebben aangepast na de nieuwe wet, en er sowieso geen punt van maken om buiten te gaan roken. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie zit... Bij ons zullen ze er zich in elk geval wel moeten bij neerleggen, maar ik denk niet dat dat de sfeer zal bederven hoor.

groetjes,

Tania

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik9-6-2007 14:02:13

Hallo,
Wij hebben gisteren van de uitbater van onze zaal gehoord dat er idd niet meer gerookt mag worden in de zaal. Wij waren toch al van plan om dat te verbieden... rokers moeten buiten gaan.
Groetjes

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik9-6-2007 15:14:26

Volgens de wetgeving mag er in geen enkele feestaal nog gerookt worden. Het is ook geen "prive-feest" als er een contract is met de feestzaal.
Maar er zijn wel zalen die het nog toelaten dat er na het diner gerookt mag worden.

In onze zaal is dit een echte no-no, maar onze familie staat daar volledig achter aangezien wij enkele longpatiënten onder ons hebben. Er is wel een tent buiten voorzien waarin gerookt mag worden.

Groetjes, Mara

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik11-6-2007 8:27:32

Hey,

nog voor de nieuwe wetgeving hadden wij zélf een rookverbod aangekondigd in de feestzaal. We hebben reeds vroeg op voorhand alle rokers onder de genodigden daarover aangesproken. Niemand maakte daar problemen van en het was ook niet dat er een leegloop was tijdens het feest. Wij vonden het trouwens zelf ook zalig niet naar de rook te moeten stinken.

Groetjes,
Lieve

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik13-6-2007 16:07:35

Hey,
Ik heb enkele weken geleden dezelfde vraag gesteld op het forum. Ik zat er wat mee in dat iedereen naar buiten zal gaan en er feestvreugde tekort gaat zijn, want wij zitten met nogal met wat rokers aan de eretafel. Als wij ergens gaan eten waar niet mag gerookt worden dan is het tussen de diners altijd maar saai aan tafel, want iedereen staat buiten.
Nu, velen antwoorden dat er niet mag gerookt worden tijdens het diner, maar erna zouden er toch nog heel wat plaatsen zijn waar tijdens het avondfeest gerookt kan worden. Eigenlijk had ik dit ook liefst zo gehad, want tijdens het dansen stoort dat toch niet. Onze feestzaal beheerder is een beetje antieroker en hij verbied het jammergenoeg en onze zaal lag al vast van voor de nieuwe rookwet. Dus so be it. (Maar in principe is het een privéfeest en mogen ze niet binnen komen controleren, dus ze kunnen ook geen boetes uitschrijven.)
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...