Terug naar overzicht
Normaal is er naar mijn mening geen naamafroeping bij het afroepen van tafels. Bij het binnenkomen krijgt iedereen een kaartje met de naam dhr en mevr piet en an huppelpup of de twee namen indien niet getrouwd. Daar op deze kaartjes de naam van de tafel staat roepen ze enkel de tafelnaam af en weten de mensen naar waar ze moeten. Veel succes.
Hallo,Wij gaan wel met naamafroeping werken... voor de vrienden, neven en nichten gewoon met de voornamen: dus Katrien en Kris bv., voor de tantes en nonkels weet ik nog niet goed of we dhr. en mevr. zullen zeggen dan wel met de voornamen...Groetjes enne geniet van de laatste week é... zo spannend zeg!
Hi Christel,Wij gaan de gasten bij het binnenkomen een zakje met snoepjes geven en bij het afroepen van de tafels gaat de dj enkel het bepaalde soort snoep afroepen. De gasten worden dan naar de tafel gebracht. We gaan wel naamkaartjes op de tafel zetten zodat de gasten ook wel een plaats krijgen. Ik denk dat dit bij sommige koppels die elkaar minder goed kennen misschien ook wel makkelijker is om contacten te leggen. Ja de laatste week valt er nog veel te regelen é. Wij gaan zondag met de tafelschikking beginnen, ik hou mijn hart al vast. Ik heb sommige mensen waar ik zeker van weet dat niemand bij hen wil gaan zitten.Groetjes,Véro16/6/2007
Heyla,Bij ons worden de namen ook afgeroepen. Bij ons is het allemaal met De heer en mevrouw (ze hadden dat zo gevraagd). Wanneer ik de naam van de partner niet ken zeg ik gewoon De heer en mevrouw X (en dan de familienaam en de voornaam van de man omdat er dikwijls meerdere mensen met dezelfde familienaam rondlopen ;-). Wanneer ik de vrouw ken maar niet de man maak ik een uitzonder door te zeggen De heer en mevrouw Annelies Cuvelier bijvoorbeeld. Ik weet dat het niet volledig volgens de etiquette is, maar dat hoeft ook niet altijd toch ;-). Veel succes!Annelies
Een vraagje,als je met tafelafroeping werkt, moet je dan ook nog tafelnamen geven? Bij onze feestzaal roepen ze enkel de namen af en krijgen de mensen normaal geen naamkaartjes met de tafelnaam ...
Hallo,Bij ons krijgen de mensen ook niks... er is enkel de naamafroeping... we werken ook niet met thema's om de doodeenvoudige reden dat we er nog geen gevonden hebben die echt is wat we willen.
Iedereen mercieWe werken met geen thema's , gewoon afroepen en dan moeten ze de maître volgen naar hun tafel, t is ook per tafel, we werken zonder naamkaartjesT is zo al ingewikkeld genoeg, ze moeten zelf maar kiezen zulle naast wie ze zittengoed doen voor iedereen kan toch nietgroetjesChristel