Nu Online
Momenteel zijn er 229 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen openingsdans?

7-6-2007 16:59:55
Hoi iedereen, wij denken eraan om geen openingsdans te doen omdat mijn vriend echt niet graag in de belangstelling staat en van zichzelf denkt dat hij niet kan dansen (zelfs geen slow). We hebben dan ook nog maar in die 8 jaar dat wij samen zijn 2 keer thuis een slow gedanst, en enkel omdat ik hem zowat "gedwongen" heb.
Hij ziet het wel zitten om 1 slow te dansen als de dansvloer wat voller staat. Nu dacht ik om onze ouders, zussen, bruidsmeisjes en getuigen de openingsdans mee te laten dansen zodat de dansvloer wat voller lijkt. Onze DJ kon daar echter maar niet van over en begrijpt niet wat we willen. Hij wil per se een openingsdans en daarna een vermenigvuldigingsdans wat ik ook al helemaal niet zie zitten. Hij beweert echter dat het feest niet op gang gaat komen als je dit niet doet.

Zijn er nog koppels die geen openingsdans doen, of die geen vermeningvuldigingsdans doen?

Groetjes, Mara.

tamara
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 494

Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik7-6-2007 17:06:13

Hey Mara,

ik begrijp jou wel. Dat is iedereen zijn eigen keuze. En ik vind dat de DJ jullie keuze moet respecteren. Wij doen wel een openingsdans. Maar ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die dit niet zien zitten. Ik vind dat je niks tegen je zin moet doen op JULLIE dag. Mijn toekomstige heeft alleen maar een broer. Maar hij komt niet goed overeen met die zijn vrouw. Dus gaat hij in de vermenigvuldiging ook niet om haar om te dansen. Dat is zijn keuze en niemand moet daar iets van zeggen. Ik vind dat je die dag niks tegen je zin moet doen. Probeer je DJ toch maar te overtuigen. Wij zijn trouwens enkele weken terug naar een jubileum geweest van mensen die 50 jaar getrouwd waren. En zij deden op die avond de openingsdans ook samen met hun kinderen rond hen. En het is een heel toffe avond geworden. Het feest kwam echt wel op gang. Dus ik zou zeggen. Doe echt je zin en dans maar met veel mensen om jullie heen.

Groetjes,

Sarah

Julie
29-9-2007
 Meld misbruik7-6-2007 18:20:49

Dag Mara,

wij denken er ook over om geen openingsdans te doen en hebben net dezelfde reactie gekregen van onze dj en nog andere mensen. Het is precies een verplicht nummertje en ooo wee als je eens afwijkt van hetgeen 'normaal' is. Ik ga me er niet veel van aantrekken. Wij kunnen ook niet dansen en heb geen zin om daar belachelijk te maken. Wij gaan er gewoon meteen invliegen met een tof liedje en het zal ook wel loslopen.
Veel succes
Groetjes
Julie

Julie
29-9-2007
 Meld misbruik7-6-2007 18:20:58

Dag Mara,

wij denken er ook over om geen openingsdans te doen en hebben net dezelfde reactie gekregen van onze dj en nog andere mensen. Het is precies een verplicht nummertje en ooo wee als je eens afwijkt van hetgeen 'normaal' is. Ik ga me er niet veel van aantrekken. Wij kunnen ook niet dansen en heb geen zin om daar belachelijk te maken. Wij gaan er gewoon meteen invliegen met een tof liedje en het zal ook wel loslopen.
Veel succes
Groetjes
Julie

Kristel

Meld misbruik7-6-2007 18:49:09

Hoi,

Wij zijn de openingsdans alleen begonnen en hadden aan andere mensen gevraagd om na 2.30 minuten erbij te komen.
2.30 minutes kan heeeeeel lang lijken dus misschien dat jullie als eerste kunnen beginnen en dan aan broers/zussen/vrienden te vragen om er onmiddelijk bij te komen.

Ik denk dat als je er probeert stevig in te vliegen jullie ook de enige op de dansvloer zullen zijn gedurende een paar minuten. Mensen willen nu eenmaal het koppel zien dansen...

Dus als je niet in de belangstelling wil staan zou ik toch beginnen met een slow en ervoor zorgen dat mensen er snel bijkomen.

Groetjes
Kristel

Groetjes
Kristel

Annick
27-10-2007
 Meld misbruik7-6-2007 18:57:24

hoi tamara,
als dj zou je moeten draaien of doen wat het bruidskoppel wil en niet zijn eigen zin doen. Het zijn jullie toch die hem betalen of niet soms?
Als jullie echt geen openingsdans alleen willen dansen dan moet hij jullie wens respecteren en daar het beste van proberen te maken.Het is tenslotte toch jullie avond en niet die van hem.
Ik heb dat probleem niet echt want ik trouw 27/10/06 met mijne dj (die ons feest uiteraard niet gaat draaien)maar hij is toch dezelfde mening toegedaan.
Ik wens jullie alvast veel succes!!!

Annick

Sofie
13-7-2007
 Meld misbruik7-6-2007 20:08:16

Wij doen wel een openingsdans, ookal kan mijn vriend ook helemaal niet dansen, zelfs slowen gaat hem niet goed af :p
Maar wij doen geen vermenigvuldigingsdans. Onze dj vindt het ouderwets, na de openingsdans dans ik met mijn vader en mijn vriend met zijn moeder, maar daar stopt het. Daarna roept de dj iedereen op om op de dansvloer te komen en zich helemaal te geven ;)

Mij lijkt het voor jullie juist perfect als jullie de openingsdans doen met iedereen rond jullie. Veel mensen gaan dat voor jullie over hebben, gaan het waarschijnlijk juist een mooi idee vinden. En ondertussen staat de dansvloer toch vol? Velen gaan blijven staan, want ze zijn makkelijk over de eerste drempel getrokken, namelijk "recht staan en op de dansvloer gaan staan".
Hopelijk lukt het jullie om de dj te overtuigen!

Thierry

Meld misbruik8-6-2007 8:51:24

---

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik8-6-2007 9:02:05

dag mara

Bij onze DJ konden we kiezen. Een vermenigvuldigingsdans of een sympathie gebaar: als je het sympathiegebaar kiest dan vraagt hij gewoon iedereen op de dansvloer uit sympathie voor het bruidspaar. Ons feest is dan ook onmiddellijk op gang gekomen, want heel veel koppels gingen hierop in. De DJ is er tenslotte voor het bruidspaar en zou daar toch moeten op in gaan als jullie dit zo willen

INgrid

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-6-2007 9:19:15

Hey,

als jullie geen openingsdans willen, moet de DJ dat respecteren. Een openingsdans is een moment waar je ten volle van moet genieten. Anders kan je het beter niet doen.

Wij hebben wél een openingsdans gedaan, een tweede dans met de ouders, maar géén vermenigvuldigingsdans. Dat vonden wij ouderwets. Ons feest is toch heel vlot op gang gekomen.

Groetjes,
Lieve

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik8-6-2007 10:26:40

Wij doen wel een openingsdans, maar geen vermenigvuldigingsdans.
Ik heb hier op het forum eens gelezen dat iemand die dj liet zeggen:"Alle koppels die elkaar graag zien, mogen nu op de dansvloer komen voor een tweede dans" en dat vond ik wel een tof idee.
Ik weet niet als jullie bruidskindjes hebben, maar wat ik ook ooit gezien heb, is dat tijdens de openingsdans de bruidskindjes met bellenblazers op het podium staan, dit leidt de aandacht van jullie toch een beetje af en het is wel een leuk idee vond ik.

Ik vind in ieder geval dat jullie dj wel jullie wensen moet respecteren.

els
7-7-2007
 Meld misbruik8-6-2007 12:35:29

Wij dansen ook nooit en hebben er daarom voor gekozen om geen dansfeest te geven, en bijgevolg ook geen openingsdans ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...