Nu Online
Momenteel zijn er 235 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weeral stress...

7-6-2007 16:27:40
Hallo iedereen,

Hier ben ik weer eens met mijn beklag. Degenen die mijn vorige berichtje gelezen hebben weten dat ik tot nu toe al mijn portie stress heb gehad. Wel, er kan blijkbaar altijd nog een beetje bij. We trouwen binnen exact geteld 37 dagen (op 14 juli) en mijn uitnodigingen zijn NOG STEEDS niet klaar. De drukker had beloofd dat ze gisteren af zouden zijn, niet dus! Dit weekend zien we zo ongeveer de helft van onze families dus moeten we absoluut die uitnodigingen al kunnen afgeven. Op de kaarten staat dat ze moeten bevestigen voor de 21ste en we zijn al de 7e. Mijn schoonvader die had enkele maanden geleden al gezegd dat hij de kosten voor ons feest zou delen met mijn moeder en dat ze dus elk de helft zullen betalen. Mijn moeder was akkoord. Ik geef hem dus een volledige lijst van de menu en de dranken die we zullen serveren. Gisteren belt hij mijn verloofde om te zeggen dat we hem nogal een pak geld zullen kosten (niet meer dan 3 maand geleden toen hij alles nog goed vond meevallen)en of dat echt wel nodig was om zo'n tam tam te maken rond een huwelijk. Nu, ten eerste is het ons huwelijk en maken we ervan wat we willen. Ten tweede was hij degene die maanden geleden alles goed vond. En ten derde, nu mogen jullie eens oordelen of we veel tam tam maken: Voor het diner hebben we 30 gasten aan een menu van 45 euro. De receptie zijn we met 40 aan 14 euro per persoon. Voor de taart met 40 aan 6 euro per persoon en voor het avondfeest zijn sandwiches voorzien voor 40 mensen aan 200 euro in totaal. Daarbij nog enkel de drank tellen. Als ik zie dat sommige bruidjes aan 200 gasten zitten denk ik dat wij niet mogen klagen. Hij had zelf een tijd geleden berekend dat ons feest ongeveer 3000 euro zou kosten en gedeeld door 2 was dat dus elk 1500. Dat vond hij heel goed meevallen. Nu verwijt hij mijn verloofde dat we voor s avonds die sandwiches hebben voorzien (we gaan vroeg aan tafel dus zullen de meesten tegen middernacht terug honger hebben en de mensen van het avondfeest die hebben anders niks gekregen) Ik heb al gezegd tegen mijn verloofde dat ik die 200 euro wel zelf zou betalen. Wat me wel stoort is dat het mijn schoonvader was die 2 weken geleden belde om te zeggen dat mijn schoonbroer een nieuwe vriendin heeft en dat die dus uiteraard ook zal meekomen. Ik wil niet moeilijk doen maar als je berekend wat het dan kost om haar ook te laten eten en drinken dan stel ik voor dat hij ze thuis laat en de sandwiches betaald voor de gasten die ik wel ken (want ik heb dat mens nog nooit gezien en mijn schoonbroer lijkt ook niet van plan om ze ons voor te stellen). Nu ik dit zo zelf eens herlees valt het wel een beetje op dat ik kwaad ben en ik word er ook alleen maar kwader op en vrees dat als ik hem dit weekend zie dat ik hem eens goed mijn gedacht ga zeggen. Maar ja, uiteindelijk is het dan mijn verloofde die er de dupe van gaat zijn en dat wil ik ook niet. Maar nu even eerlijk, vinden jullie mijn huwelijk teveel tam tam? Want eerlijk gezegd als ik meer geld had gehad zou ik het allemaal nog veel grootser hebben aangepakt! En dan nog, eten en drinken zijn toch het minste dat er moeten aanwezig zijn? En van de rest hoeft hij niks te betalen want dat doen we allemaal zelf. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten dat onze trouwdag achter de rug is want het zou de mooiste dag van ons leven moeten zijn maar het ziet er naar uit dat niemand ons dat gunt. Hopelijk vergaat het jullie beter in de voorbereidingen. Sorry voor het hele relaas maar ik moest het even kwijt.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Angie
14-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 260

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik7-6-2007 16:33:10

Hoi Angie,
Amaai, ik zou dat ook niet leuk vinden als iemand het eerst allemaal ok, vindt en een paar maand later moeilijk begint te doen... zo stom!
Enne, wat de prijzen betreft, vind ik idd dat het allemaal héél goed meevalt!
Ik weet dat het niet makkelijk is é, maar toch, probeer te genieten van de dingen die wel goed lopen en waar je wel van geniet! En probeer vooral te luisteren naar de mensen die jou het wel gunnen en niet zagen:-)!
Groetjes
Caroline

lien
23-2-2007
 Meld misbruik7-6-2007 16:39:30

Hallo meid,

Ik denk dat ik een echte bofkont ben, want tot nog toe heb ik geen enkel probleem gehad! (k zal maar hout vasthouden...).

Wat je uitnodigingen betreft: dat begint inderdaad te dringen!! Hoe lang zijn jullie daar al mee bezig? Toch op tijd begonnen hoop ik? Of ligt het puur aan de drukker?

Wat jullie feest betreft: helemaal geen tamtam vind ik! Het lijkt me net eerder een eenvoudig intiem feest te zijn, wat even leuk kan zijn als een heel groot feest! Als je schoonvader vind dat het zo'n tamtam is, dan kan je hem misschien sussen met het idee dat er misschien nog mensen zullen afvallen?

Probeer je er niet te druk in te maken en alsnog te genieten van je voorbereidingen!

Groetjes!
Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik7-6-2007 16:39:49

Hi Angie,

Als ik dit zo lees krijg ik de indruk dat schoonfamilie gewoon vervelend moet doen.
Bij mij is het mijn schoonmoeder die voor extra stress heeft gezorgd. Nu dus niet meer want sinds gisteren weten we dus definitief dat ze niet komt. (ik heb hier maandag ook nog een stressy berichtje gepost, toen hadden we een serieus vermoeden dat ze niet kwam, maar nu haar vrienden beginnen afbellen weten we het zeker, want zelf heeft ze het lef niet om het te zeggen)
Dus ik heb hier ook alles kunnen aanpassen, nieuw bruidskindjes zoeken (want schoonzus komt ook niet met haar zoontje), aantallen nog eens aanpassen, ... Ik kan je verzekeren dat ik wel wat weet te doen nu zo'n 9 dagen voor het huwelijk.

Laat je zeker niet doen door je schoonvader, als hij het eerst ok vindt moet hij nu niet van gedacht veranderen. En als ik het zo leest valt het toch heel goed mee qua prijs. En hij zal om midernacht ook wel blij zijn dat er nog iets te eten is, ik zou hem dat ook nog eens duidelijk proberen maken.

Wij krijgen soms ook de indruk dat mijn schoonmoeder en schoonzus het ons niet gunnen dat wij eens voor 1 dag in het middelpunt van de belangstelling staan en dus alles om ons gaat draaien. Ik kan het me niet meer aantrekken en het is niet mooi wat ik nu zeg, maar ik ben eigenlijk blij dat ze er niet bij zullen zijn.

Als je je hartje nog eens wil luchten mag je mij ook altijd mailen hoor.
veronique_vanhal@yahoo.fr

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik7-6-2007 16:46:58

hey Angie,

Het is heel normaal dat je nu kwaad bent. wij staan nog maar aan het begin van de voorbereidingen en ik verwacht ook nog verhitte discussies...is inderdaad zeer jammer dat dat zo moet lopen.
Ik denk ook dat jullie feest qua prijs heel goed meevalt,wij zitten namelijk al aan 130pers voor het avondfeest en wil dus nog niet denken aan de kostprijs daarvan. Misschien je verloofde overtuigen dat hij eens met zijn vader praat om de zaken wat uit te klaren?
Ik ben er zeker van dat er heel wat mensen jullie een heel mooie dag gunnen, probeer daar vooral aan te denken en vooral aandacht te schenken aan die mensen...

Veel moed en sterkte!

Ilse
mei 2008

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik7-6-2007 17:31:20

Hey Angie!
Schoonouders zijn geboren om huwelijken te verpesten.
Ik snap niet waarom u schoonvader zich druk maakt om de prijs want jullie houden het echt nog beperkt en intiem.
Probeer hem je gedacht te zeggen zodat je niet met stress moet aftellen naar jullie huwelijk.

Ik probeer dit ook doen te doen :-)
Veel sterkte en succes toegewenst
Sophie
18.04.2008

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-6-2007 9:30:02

Hey,

amaai ja, dat valt nog héél goed mee van prijs hoor. Maar als hij zo moeilijk doet, waarom dan niet zélf zijn gedeelte betalen, als het financieel enigszinds kan? Dan moet hij niet meer raar doen over € 200.

Eerst was ik erg teleurgesteld dat wij alles zelf moesten betalen, maar als ik het allemaal zo hoor, ben ik nu héél blij dat we het zo geregeld hebben. Hoe minder mensen betrokken zijn bij de voorbereidingen, hoe minder miserie.

Veel sterkte meisje en zorg dat je jouw plezier niet laat verpesten door schoonvaders of aanverwanten!

Groetjes,
Lieve

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...