Nu Online
Momenteel zijn er 233 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verslag huwelijksreis - Ixian Grand

  6-6-2007 10:25:08
Hallo iedereen,

hier ben ik dan terug van mijn huwelijksreis naar Rhodos.

We zijn dus naar Electra Palace gegaan ipv naar the Ixian Grand.

Het was een goed hotel, lekker eten, mooie kamers, maar het is niets wat ik zelf zou gekozen hebben. De bediening was ook zeer vriendelijk. Er zijn wel niet veel faciliteiten, niet zoals in the Ixian, en het ligt ook redelijk afgelegen.

We zaten daar met zeer veel mensen, mede-gedupeerden, die dus ook niet over Thomas Cook te spreken waren. Er zullen zeer veel klachtbrieven geschreven worden!

De service van Thomas Cook was alles behalve. De plaatselijke hosts waren marionetten die niets te zeggen en niets te beslissen hadden.

Het probleem wat vele mensen hadden (wij ook) was dat zij in the Ixian een superieure kamer hadden geboekt (waarvoor dus aanzienlijk meer betaald was) en dat in Electra Palace enkel een standaardkamer ter beschikking stond. Met zeezicht weliswaar, maar wat ben je daar nu bij. De uitleg van Thomas Cook was dat Electra een duurder hotel is en dat de totaalprijs dus wel overeen kwam. Maar dat is natuurlijk niet het probleem van de reiziger. Diegenen die meer betaald hebben voor een kamer, moeten minstens een evenwaardige kamer dan wel een upgrade naar een betere kamer krijgen. Velen was in België een junior suite beloofd, maar bij aankomst bleken die nog niet af te zijn. Het feit is dat de mensen die een standaardkamer in the Ixian hadden geboekt, ook een (duurdere) standaardkamer in Electra kregen, waardoor zij dus meer compensatie kregen dan al de anderen. Wij hebben eigenlijk voor die gasten hun kamers betaald.

De excursies of de wagen die wij als compensatie kregen, kregen de andere gasten tenslotte ook...

Ik ben absoluut niet te spreken over Thomas Cook. Ze bieden je tenslotte geen alternatief. Ofwel een bepaald hotel, ofwel kosteloos annuleren. Maar zij weten goed genoeg dat wanneer zij zo kort voor vertrek de mensen verwittigen, niemand de reis gaat annuleren.

Bovendien is het zo dat Thomas Cook al heel lang op de hoogte is van het feit dat the Ixian niet gereed zal zijn. Die verhaaltjes dat zij het pas weten en dat zij zo goed zijn van ons over te plaatsen zijn absoluut niet waar! Feit is dat wij in februari al geboekt hadden en dat tegelijkertijd Electra Palace zou geboekt zijn, ingeval er zich zo'n situatie als de huidige zou voordoen!! Dus alle reservaties in the Ixian bij Thomas Cook werden reeds gedekt door reservaties in Electra!

Er zijn mensen op dit forum die geloven dat Thomas Cook het beste met hun voorheeft, maar dit is echt niet waar. Thomas Cook denkt enkel aan zijn portemonnee. Ter plaatse laten ze je ook een papier ondertekenen dat je hun oplossing aanvaardt en dat je eigenlijk afstand doet van verdere klachten. Dit mogen zij niet doen. Als juriste weet ik dat ze je geen afstand kunnen laten doen van bepaalde rechten. Als jullie dit tekenen, moeten jullie al jullie opmerkingen laten noteren en alsnog een extra compensatie vragen als jullie terug thuis zijn.

Wij zijn ook eens een kijkje gaan nemen in the Ixian. Het is dus een prachtig hotel, met een zeer mooie inrichting, zowel binnen als buiten aan het zwembad. Er zijn inderdaad renovaties aan de gang, maar het is zeker geen bouwwerf!!! De inkomhal is volledig af, dus als de reisagenten iets anders zeggen, liegen ze. Ze zijn gewoon een building bij aan 't bouwen. Van lawaai is er weinig sprake. Wij zijn overdag gaan kijken en je hoorde er nauwelijks iets van. We hebben het ook aan de aanwezige gasten gevraagd en zij hadden er geen last van.

Bovendien is het zo dat the Ixian vanaf deze week volzet is. Dus mijn initieel vermoeden dat er overboekingen zijn gebeurd, wordt hierdoor bevestigd.

Thomas Cook heeft een smerig spelletje gespeeld en geen enkele van de overige gedupeerde gasten was er over te spreken. Geen enkele.

Niettemin hebben we het ons niet al te erg aangetrokken en hebben we er toch een mooie vakantie van gemaakt. Rhodos is zeer leuk, vooral de oude stad is een aanrader. Ik raad iedereen aan enkele excursies te doen en zeker ook om een scooter of auto te huren, zodat je het eiland kan verkennen. Wij hadden een scooter gehuurd en dat was echt geweldig. We hebben veel gezien en je kan er echt niet mis rijden. Het eiland is niet zo groot en overal staan duidelijke richtingaanwijzers. Het was al bij al een goede vakantie.

Veel succes nog voor al diegenen die nog moeten trouwen en op reis gaan. Geniet ervan, want het is inderdaad zeer snel voorbij!

Groetjes,

Kathleen.

Kathleen
26-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1081


Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik6-6-2007 12:27:15

Hey Kathleen!

Amai da's dus echt wel minder!! Ik zou toch iets van mezelf laten horen bij Thomas Cook, je weet maar nooit warvoor het goed kan zijn he!
Wat ik jou wou vragen: wij vertrekken op 30 juli voor 11 dagen naar Rhodos in het Grecotel Rhodos Royal in Faliraki. Wij hebben heel lang getwijfeld: eerst qua bestemming. Om een lang verhal kort te maken: we wilden voor onze huwelijksreis echt naar een verre bestemming maar er was uiteindelijk qua klimaat niets wat ze ons echt kon aanraden. Dus besloten we maar binnen Europa te blijven en kozen we voor Rhodos. Daar hebben we ook heel lang getwijfeld qua hotel. Nu heb ik zo'n beetje het gevoel dat we 'maar' naar Rhodos gaan (erg hé) en weet ik niet goed wat we er mogen van verwachten. Ik zou er echt graag en honeymoon van maken. Heb jij dus tips, ideetjes van wat we echt moeten gezien/gedaan hebben? Wij zijn 'strandmensen' maar willen dit graag eens afwisselen met een natuur/cultuurexcursie/uitstapje/...
Ook lijkt het me fijn om eens een auto of scooter te huren, maar ik vroeg me af of het daar veilig genoeg voor is (bvb. als je iets tegenkomt).
Het zou leuk zijn moest je ons wat ideetjes kunnen doorgeven!
Bedankt!

Jessika 27/07/07
Ps. je mag altijd mailen naar: toboldlygo2@yahoo.com



Veroniek

 Meld misbruik6-6-2007 13:37:32

Hoi Kathleen

Ik vind het echt erg voor jullie!

Ik vertrek op 23 07 2007 naar The Ixian Grand, dus volgens jou zou alles zeker in orde zijn? Wij gaan wel met Jetair... Ik had al eens contact genomen met ons reisbureau, die op zijn buurt geïnformeerd heeft bij de plaatselijke reisbegeleider en die zei dat alles in orde ging zijn (dacht vorige week)

Ben echt eens benieuwd wat het bij ons zal worden... Ben al aan het aftellen!

Net zoals Jessika ben ik benieuwd naar de tips die je hebt, je mag het gerust mailen naar me of je moet het hier anders maar eens op de site zetten!

Alvast bedankt!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007
vserraes hotmail.com



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik6-6-2007 13:41:20

@ Kathleen: daarmee heb je ook na je trouw nog werk ;-) stel je voor dat je na al dat organiseren in een zwart gat zou vallen ;-)
Soit, jullie hebben ervan genoten, dat is het belangrijkste. En laat idd niet met je sollen.

@Jessika : Het is ondertussen al een jaar of zes geleden dat ik naar Rhodos geweest ben, maar het is daar zeker veilig om een auto/scooter/fiets te huren en het eiland te verkennen. Wij waren met de rugzak en een tent, dus info over het hotel kan ik je niet geven. De enige camping in Rhodos (toen toch) bevond zich in Faliraki. Dus ook al zit je niet in Rhodos-stad, Faliraki is wel heel toeristisch. De moeite waard om te bezoeken (toen toch): de stad Lindos, de vlindertuin, het klooster en natuurlijk het strand (vergeet je snorkel niet!!!)

groetjes en veel plezier,
Elke



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik6-6-2007 13:41:58

aja, en Rhodos-stad zelf natuurlijk!!!



Eva
26-5-2007
 Meld misbruik8-6-2007 13:31:31

Hallo Kathleen,

Wij zijn van deze nacht terug van Rhodos, en zaten in hetzelfde schuitje als jullie. Ik moet echter wel zeggen dat we vanaf het moment datwe wisten dat het een ander hotel was, een knopje hebben omgedraaid en gewoon gezegd hebben - we gaan om te genieten, en dat hebben we ten volle gedaan.. over de srvice helemaal niets te zeggen, vond de mensen in de Electra palace echt super - het moet voor hun ook niet makkelijk geweest zijn altijd met misnoegde mensen te maken te krijgen.
Wehebben een heerlijke vakantie gehad en ook ons dochtertje van 4.5 (moesten jullie er vorige week geweest zijn - dat blondje dat in de show mee ging dansen :) heeft een supertijd gehad.. ok 't was niet de Ixian.. maar anderzijds, was hotel met hele goeie service, super netjes (bed voor ons dochtertje was ook mooi voorzien en al.. waarik gezien de wissel enzo wel bang voor was)
Wij hebben 5 dagen een auto gekregen als compensatie, en wij vonden dat een geweldige regeling, omdat we toch al van plan waren er een te gaan huren..

Ik ga dan ook niks meer ondernemen, want hebben gewoon de zalige vakantie gehad die we wilden (hadden ook niet dat probleem van hogere kamer enzo, want hadden gewoon standaard geboekt)... en het zeezicht.. was inderdaad leuk meegenomen :)

Dus ook eens een positieve noot op deze topic.. het was gewoon goed en in orde.. en we hebben van de eerste tot de laatste minuut genoten :)

Groetjes
Eva
26/05/2007


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums