Terug naar overzicht
Hey Marjolijn,Naar Thailand ben ik nog niet geweest maar ik ben wel al naar Vietnam geweest in juli en augustus en dan is het daar ook regenseizoen. Het is dan de hele dag verschrikkelijk warm en dan komt de regen, 1 uur goed gieten, het valt daar dan met emmers water uit de lucht, soms staan er bepaalde straten gewoon blank en dan stopt het en klaart het gewoon terug op. Het koelt goed af en dat doet deugt want daarna warmt het terug op.Je kunt best eens horen bij een reisagent of je geld via de automaten kunt afhalen want daar vrees ik voor.Als jullie boeken zou ik ineens horen voor kortingen indien jullie een huwelijkssuite nemen want er zijn hotels die dat zeker toepassen.Wat de inentingen betreft kan je best naar het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen bellen maar hier alvast meer informatie:http://www.itg.be/ITG/GeneralSite/GeneralPage.asp?WPID=... Veel plezier!Groetjes,Vân en Michel07/07/07
Hi Marjolijn,Wij zijn nog nooit in Thailand geweest maar vertekken op 21juni voor 3weekjes. (op dat moment is het dan ook regenseizoen, maar dat valt nog heel goed mee hoor, als het regent giet het eens goed en na 1 uurtje is het terug gedaan.) Wat ik wel heb gehoord is dat er een hoge luchtvochtigheid is en dus drukkend warm.Wij hebben voor onze strandvakantie voor het eiland Koh Samui gekozen omdat dit net buiten het gebied valt waar het regenseizoen is.Mijn ouders zijn al een paar keer in Thailand en Bali geweest en altijd in juli en ze hebben maar 1 keer regen gehad.Ik denk niet dat je geld uit de muur kan halen, maar kennelijk zijn er voldoende wisselkantoortjes waar je Euro's kan omwisselen.Zoals Vân zegt kan je best eens kijken op de site van het tropisch instituut ivm de vaccins.Wij hebben Hep A en B gehaald en Tyfus, soms worden ook malariatabletten aangeraden.Groetjes,Véro16/6/2007
hey,Wij vertrekken volgende week naar Thailand en dan is het daar ook regenseizoen, maar daar maken we ons geen zorgen over. We sluiten ook wel onze vakantie af op Koh Samui, want daar is het geen regenseizoen.Ik heb al op verschillende sites gelezen dat je daar geld kan afhalen via automaten; surf maar eens op het net.Wij hebben ons laten inenten voor hepatitis en tetanus (was niet meer in orde).Groetjes,Kirsten09/06/2007www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Merci al voor de informatie,Kirsten en Véroniek, laat zeker weten hoe het geweest is!!!groetjes marjolijn
Hoi marjolijnik ben in oktober geweest en toen regende exact 1 uur per dag op de middag. Wij hadden Travellers Cheques mee en die kon je daar makkelijk omruilen.Groetjes en have a nice honeymoonSophie 18.04.2008
Hallo Marjolijn!Ik ben net terug uit Thailand!(wij hebben een voorhuwelijksreis gedaan!)Het is daar nu regenseizoen maar dat is heel anders dan hier!Wij hebben eerst 4 dagen Bangkok gedaan en dan 2 weken strandvakantie in Phuket!De moeite om te doen!We hebben 4 dagen wat regen gehad en dat was het!Het regent dan een uurtje bij 35 graden!Moet je ook eens meegemaakt hebben!En september is al bijna het einde van het einde van het regenseizoen!Waar in Thailand gaan jullie want ik kan ons hotel zeker aanbevelen!groetjes Liesbeth
Hoi marjolijn!Ik ben nog vergeten te vertellen dat je er met mastercard en met maestro(niet zoveel als mastercard)kunt geld afhalen!Je hebt ook de beste koers als je dit doet!Niet in het hotel zelf want daar profiteren ze van!10 000 bath is iets van een 220 euro!En daar kan je veel mee kopen!
Hij liesbeth, We maken een rondreis van 12 dagen tot in het noorden en gaan dan 4 dagen op strandvakantie in Pataya. Profiteren ze van de wisselkoers als je daar euro's wisseld, of hoe bedoel je het?Welke inentingen hebben jullie gehad? Sommigen vermelden buiktyfus, en anderen zeggen dat het helemaal niet nodig is. En onze dokter zegt dat je het zelf moet weten. Tja, wat moet een mens dan doen. Dat is al een hele geruststelling kwa regen. In 35 graden kan ik wel een vlaagje verdragen. We verlangen al naar onze vakantie. Hopelijk wordt het de max!Merciekes voor de reactie. Marjolijn
Hoi marjolijn!Mastercard en maestro en visa nemen altijd de beste koers!Bij ons was het het beste om geld uit het muurtje te halen!Wij hebben in patong beach gezeten en elke 20 meter was er een geldautomaat!Mijn ventje is al 4 keer naar thailand gegaan en zegt dat het wel moeilijk is om in het noorden een geldautomaat te vinden!Het is het beste als jullie in bangkok landen om daar dan geld af te halen!(mastercard en visa)In de luchthaven van bangkok zijn geldautomaten genoeg en dan ben je zeker!Wat betreft de inentingen heb je eigenlijk alleen hepatitis nodig maar philip(mijn ventje)raad voor het noorden ook buiktyfus aan!Je kunt beter op veilig spelen!In pataya gaan jullie wel jullie ogen opentrekken!Heel mooie 'meisjes'(of ladyboys)die hun eigen verkopen!Naar het schijnt is pataya erger dan phuket!Dus wil ik zeker weten wat jullie ervaringen zijn!Als jij je email adres geeft stuur ik binnenkort wat foto's op van de mooie plekjes van phuket(als je dat wilt)en bangkok!Thailand is me heel goed bevallen,ik zou vandaag terug willen vertrekken!Groetjes Liesbeth
Hey Liesbeth,we hebben Pattaya gekozen daar we voor het zelfde geld twee dagen langer konden blijven. Voor Puket en zo heb je terug een binnenvlug nodig en deze kost 200 eruo pp meer. Schijnbaar is dat een regio in Pataya waar inderdaad de meisjes 'lopen'. We zullen wel zien. Heb met mensen gesproken die naar Pataya geweest zijn, en die zeggen, als je niet voor de sextourisme komt dat je het kan ontwijken. Nu, in de regio blijkt er nog het één en ander te beleven, er is nog een dierenpark en er zijn veel marktjes. Daarop verheug ik me zeker! Mijn emailadres is flufke39@hotmail.comAlle tips welkom hoor. Velen zeggen dat thailand absolut de moeite is dus ik hoop erop!Groetjes marjolijn