Nu Online
Momenteel zijn er 32 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

witte kledij in suite

  4-6-2007 21:05:09
Hallo bruidjes,

ik wil gewoon even mijn hartje luchten. Ik heb namelijk drie schoonzussen( zussen van mijn ventje) en die lopen natuurlijk mee in de suite. Ik had op voorhand gevraagd om geen wit aan te doen maar voor de rest liet ik ze vrij wat kledij betof. Nu hebben ze alledrie hun kledij gekocht en wat blijkt, ze hebben gewoon allemaal een volledig witte outfit. Nu ben ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. Zijn er nog bruidjes die dit probleem hebben? Of vinden jullie dat ik overreageer?

Groetjes

Wendy

wendy
23-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2242


Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 21:13:37

Hey!

Ik vind niet dat je overdrijft als je zwaar teleurgesteld bent!
Ze hebben wel lef!
Je hebt het hen dan nog speciaal gezegd!

Ach ja, hoe dan ook zal jij die dag toch wel de show stelen en ... er zal wel op gesproken worden (in hun nadeel) dat die zusjes zo 'opvallend' gekleed zijn!!

Nog veel succes!

Veerle



Sophie
8-8-2008
 Meld misbruik4-6-2007 21:22:45

hey,
Ik kan het begrijpen dat je teleurgesteld bent!! zou dat zeker ook zijn, ik zou zelf boos zijn. ik vind als de bruid in het wit is er niemand anders in het wit mag zijn. zou hen er toch over aan spreken, maar veel kan je er niet aan doen eh!
als ze het maar beseffen... dat het jullie dag is en dat ze naar jullie hadden moeten luisteren. maar ja zoals ik al zei meer kan je er niet aan doen en laat er vooral jullie dag er niet door verprutsen.
groetjes sophie



Mieke
7-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 21:42:21

JIJ bent de bruid en NIET zij.
ik heb net hetzelfde probleem gehad met iemand, die wilde perse een witte bustier met mooie rok, toen ze uit de paskamer kwam heb ik haar heel duidelijk gezegd dat het heel mooi was maar dat ze dat misschien beter aandeed op haar trouwdag en niet op de mijne!!
Je hebt gelijk dat je teleurgesteld bent en ik kan er gewoon niet bij waarom sommige mensen soms zo altijd in de schijnwerpers willen staan.
Moest ik van jou zijn zou ik hen echt zeggen dat ik daar niet mee gediend ben, heb het ook gedaan en het heeft geholpen.
Dikke knuffel
Mieke
7/7/7



melissa
20-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 21:54:26

je hebt zeker gelijk. ik maak het zelfde mee met 2 nichten van mij. ze dragen ook een wit kleed en willen hier niet van af komen. ik heb hen dan wel samen met mn moeder kunnen overtuigen om er een ander jasje of zo overheen te doen en ze hebben nu beiden een bolero in een ander kleur gekocht om die erover aan te doen. sommige mensen zijn echt niet voor reden vatbaar hé

groetjes melissa



mieke
7-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 21:57:31

Mijn getuige heeft ook wit kleed gekocht.

Nu ja lig er niet wakker van. Mijn trouwkledij is toch niet int wit...

groetjes



Riet
27-10-2007
 Meld misbruik5-6-2007 7:11:22

Hpi Wendy,

Wees er maar zeker van dat er van de gasten veel negatieve commentaar zal komen op die witte kleedjes. Schattige kleine bruidsmeisjes kunnen in het wit zijn maar geen schoonzussen die er als halve bruidjes bijlopen.
Op het huwelijk van een nicht was zij als bruid in het lichtroze en haar zus in het lichtgeel (bijna wit), en ik heb wel degelijk mensen horen vragen "wie van de 2 is er nu de bruid"??
Het kan natuurlijk zijn dat de kleedjes van je schoonzussen er helemaal niet bruidachtig uitzien, maar ik vind wel dat je het nog eens mag laten vallen dat je het toch nog op voorhand gevraagd had!

xxx
Riet



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik5-6-2007 8:23:58

wij hebben dit ook al gezien op een trouw van een vriendin en daar was veel negatieve commentaar op hoor. Het was haar schoonzus die int wit was. Ik ben haar toen ook gaan zeggen dat dit niet kon en verschillende mensen hebben dat gedaan. Dus ze zal haar wel slecht gevoeld hebben.

Ik vind het ook echt niet kunnen en ik zou het hen toch nog eens zeggen

Mieke
22/09/07



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik5-6-2007 8:52:45

Hi Wendy,

Je overdrijft echt niet hoor. Zoiets doe je gewoon niet. Je weet dat je niet in het wit gekleed gaat op een huwelijk.
Misschien moet je eens vragen om hun kledij te zien, en dan kan je hen misschien voorstellen om nog met een kleuraccent te werken.
Mijn jurk is ook niet in het wit maar toch zou ik niet leuk vinden dat er iemand uit de suite in het wit is.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Veroniek

 Meld misbruik5-6-2007 9:06:57

Hoi Wendy

Daar zou ook ik niet mee kunnen lachen, zoals zovele bruidjes. Zelf zou ik dit niet eens willen dragen op iemand anders zijn trouw...

Ik zou ook eens kijken naar hun kledij en kijken wat je eventueel nog kan aanbrengen als kleuraccent zodat het duidelijk is dat jij de bruid bent en niet zij! Je kan er misschien een gekleurde bloem op stikken ofzo?

Ook denk ik dat ze veel negatieve commentaren gaan krijgen, maar ja daar ben jij nu vet mee hé!

Veel sterkte en succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Siska
5-7-2008
 Meld misbruik5-6-2007 9:41:52

Hallo,

die witte kledij vind ik ook maar niets, maar ik wil wel even reageren op het "mooi" zijn van de schoonzussen.
Vorig jaar is mijn schoonzus getrouwd en ik had mooie avondkledij gevonden. Toen mijn schoonmoeder en ik zo ongeveer beslist hadden kwam mijn schoonzus even zeggen (achter mijn rug en via via) dat ik dat niet mocht dragen. Ze dacht waarschijnlijk dat ik de aandacht naar mij ging toetrekken. Dit ging ik zeker niet doen en was ik niet van plan en heb ik NIET gedaan! Ze was gewoon jaloers op mij. Mijn schoonmoeder heeft de kleren toch gekocht en ik heb ze de week voordien aangedaan op de trouw van een achterneef van mijn verloofde. De week erna toen mijn schoonzus trouwde lagen deze kleren te lachen naar mij, maar mocht ik het dus niet dragen. Mijn hart doet er nog pijn van. Volgend jaar trouw ik en dan zal ik alles moeten goedkeuren als ze er in een lelijk kleedje staat. Ik zou het appreciëren als ze zich zou opkleden, want ik vind dat ze zo respect toont voor ons. Anders zal ze eveneens uit de toon vallen. Ik vind het heel spijtig, maar sindsdien is onze band maar povertjes. Wat ik gewoon wil zeggen is dat je als bruid ALTIJD ALLE aandacht hebt. Het is trouwens je eigen feest, je kent iedereen en iedereen komt voor jou en niet voor een schoonzus! Veel plezier!



Christel
5-7-2008
 Meld misbruik5-6-2007 10:01:27

Als je een beetje etiquette kent, weet je dat het not done is om in het wit naar een huwelijk te gaan... Vele mensen weten dit. Ik ben ooit eens naar een trouw geweest waar een gaste in het wit was gekleed. Heel de avond werd erover gesproken hoe schandalig het was. Zij kreeg eerder negatieve aandacht en na enkele uren heeft ze over haar jurk een gekleurd vestje aangedaan (heeft dus gevoeld dat het niet paste). De aandacht voor de bruid was er niet minder op. Zij was schitterend en met alle andere accessoires weet iedereen dat jij de bruid bent...

Succes ermee.
Groetjes,

Christel



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik5-6-2007 10:32:34

Hoi Wendy

Mijn moeder zal mogelijk ook in het wit gekleed gaan. Ze vroeg me een tijdje geleden of ik dat erg vond. Op dat moment stoorde het me niet echt. Voor mij maakt het echt niet uit wat de mensen in de suite dragen.
Maar nadien begon ik erover na te denken en leek het met toch een minder goed idee, omdat mogelijk mijn bruidskindjes ook al wit zullen dragen.
Het zal wel niet volledig wit zijn. Ik heb haar wel al laten vallen dat ik toch liever zou hebben dat ze een andere kleur zal dragen. Ben eens benieuwd.
Maar aan de andere kant zou ik me er niet druk inmaken. Dat doe ik niet meer, want aan mijn huwelijk is niets normaal, dus als dit niet normaal is, is dat maar zo.
Het is niet leuk, maar laat het je dag niet verpesten, want het moet de mooiste dag van je leven zijn en het zal inderdaad niet op jou zijn dat ze commentaar gaan geven, maar wel op je schoonzussen.

Groetjes
Rebecca
11/08/07



Wendy

 Meld misbruik5-6-2007 12:58:30

Hey naamgenootje,

Ik had ook gevraagd aan de vrouwen in de suite om geen wit te dragen. Mijn zussen waren duidelijk op hun tenen getrapt en ze snapten niet waarom, ze vonden dat weer een grilletje van mij.
Maar uiteindelijk hebben ze wel geen wit gedragen. Mijn ene zus had haar kleren dan gedragen op de eerste communie van ons nichtje en had het wel door zitten steken dat ze het 'daar wel mocht dragen'.

Maar het is toch erg dat mensen toch hun eigen ding doen. Eén simpele regel maar nee, ze kunnen gewoon niet luisteren.
Ging er van ons iemand toch afgekomen zijn in het wit, dan gingen we die gewoonweg niet toegelaten hebben in de suite en moesten ze maar hun plan trekken en gewoon naar de mis gaan maar niet in de suite.
Misschien drastisch, maar ze moeten maar luisteren.

Wij hadden ook nog het probleem dat we gezegd hadden geen suitekledij en dus ook niets wit maar de zus en moeder van mijn man hadden dan wel iets bij Linea Rafaeli besteld maar "het was wel geen suitekledij hoor".
Ik heb daar echt over zitten zorgen maken, huilen, zelfs ruzie gemaakt met mijn schoonfamilie maar ja ze hadden hun dure kleren natuurlijk al grotendeels betaald dus ik had ook niets meer te zeggen.

Eigenlijk zou ik gewoon proberen van uw vriend aan uw kant te krijgen zodat jullie aan dezelfde koord trekken als jullie zeggen "geen wit".



kim
25-8-2007
 Meld misbruik5-6-2007 14:27:12

hey, zou me hier ook niet zo goed bij voelen hoor. Maar zoals hieronder ook al een paar keer gezegd zijn zei diegene die zich belachelijk maken en de negatieve commentaar gaan krijgen. Niet jij!
Werken jullie trouwens met corsages? Anders kan je er misschien ook één opspelden bij de vrouwen van de suite maar dan in een hevig kleurtje zodat hun wit toch wat "gebroken" wordt?
Veel succes nog!
Groetjes,
Kim



Elke
28-7-2007
 Meld misbruik5-6-2007 16:03:27

Dag Wendy,

Ik ben -hoe raar het ook mag klinken- superblij met jouw berichtje en alle reacties. Ook ik heb me al heel ongelukkig gevoeld om deze reden.
Mijn moeder is samen met mijn zus voor een gepaste outfit gaan shoppen. Toen ze belde en vroeg of het ok was dat mijn zus een witte broek en bloesje zou dragen én ik hierop heel subtiel zei dat het misschien toch niet de gepaste kleur was op een huwelijk, werd er neergelegd. Nadien kreeg ik te horen dat ze, huwelijk de outfit ook in het grijs te verkrijgen was, toch hiervoor gekozen hadden. Ondertussen blijkt dat mijn moeder een gehaakt kleed gekocht heeft en weigert om hierop een vestje aan te doen. "Het zal die dag (28/7) wel mooi weer zijn en dan kan je perfect met blote armen rondlopen." Aangezien mijn vader nooit grijs wil dragen, was er afgesproken met mijn schoonvader om een donkerblauw kostuum te kopen. Mijn verloofde had bovendien een heel speciaal grijs besteld. Nu blijkt dat mijn vader dus wél een grijs kostuum heeft besteld. Ook toen belden ze vanuit de winkel om te vragen of het goed was. Toen ik zei dat het eigenlijk anders afgesproken was, kreeg ik als antwoord dat je wel zou zien wie de bruidegom was...
Alsof dit alles niet genoeg was, waren we twee weken geleden te gast bij mijn verloofde zijn getuige en diens vriendin. Plots zegt ze dat ze al iets gekocht had voor onze trouw, iets wit. Ik antwoord, mij totaal niet verwachtend aan t feit dat t een wit kleed was, dat ze niets moest kopen. Dat we blij waren dat ze naar ons huwelijk kwam. Antwoordt ze dat ze een wit kleed met gouddraad heeft gekocht en even wil informeren of ik er geen te groot probleem van maak, want: " Eigenlijk draag je geen wit op iemand anders trouwfeest..." Ik heb haar heel subtiel gezegd dat ik een wit (ecru) kleed heb en dat t eigenlijk niet zo ok is.... Maar ondertussen heeft ze zich nog altijd geen nieuwe outfit gekocht. Soms heb ik het gevoel dat mensen mij dit mooie huwelijk niet gunnen. Anderzijds steunen mijn vrienden en vriendinnen mij wel en hebben ze mij inderdaad ook al gezegd dat er schande gesproken zal worden over de mensen in het wit.

Veel succes! Ik ga nog wat proberen te studeren!

Groetjes,

Elke



Kristel

 Meld misbruik5-6-2007 17:01:18

Hoi,

Met al jullie reacties te lezen ben ik eens gaan kijken (voor de 100ste keer ondertussen) naar onze trouwfoto's. En er zijn heel wat mensen die in het wit of beige zijn, zelfs naaste familie. Maar moet toegeven dat het mij de dag zelf eigenlijk helemaal niet is opgevallen.

Maak jullie geen zorgen het zal wel heel duidelijk zijn wie de bruid is en misschien ligt het aan mij maar ik denk dat dat veel minder op valt de dag zelf. Je bent dan zo met jezelf en je man bezig dat je niet echt ziet wat de andere aanhebben. Zoals gezegd, ben naar de fotos moeten gaan kijken wat de mensen aanhebben. Herinner me daarentegen wel perfect de blik van mijn man, zijn glimlach, het detail van zijn das, ...

'k Begrijp de reacties wel maar er zijn ergere dingen niet...

Succes allemaal!

Groetjes
Kristel



Angie
14-7-2009
 Meld misbruik6-6-2007 13:00:49

Hallo,

Bij ons zijn er ook al een aantal discussies geweest omtrent kledij. Mijn schoonvader bijvoorbeeld zweert bij jeansbroeken en motorlaarzen maar dat vind ik persoonlijk niet echt kunnen voor onze suite. Ik ben daar nogal kordaat in en sommige mensen vinden me moeilijk of arrogant maar toen mijn schoonvader al lachend zei dat een zwarte jeans deftig genoeg was heb ik vlakaf gezegd: niet als je naar onze trouw wil komen. Hij heeft enkele weken volgehouden om me te proberen overtuigen maar ik ben bij mijn standpunt gebleven. Ik verwacht niet dat hij in smoking toekomt en van mijn part moet hij zelfs geen das dragen maar wel een hemd en kostuum en ik heb een aantal keer letterlijk gezegd: wie toekomt in jeans kan buiten blijven staan want die komt de kerk niet in (en dan bedoel ik de mensen van de suite en naaste familie). Toen mijn schoonbroer kwam vertellen dat zijn nieuwe vriendin ook zou meekomen naar het huwelijk heb ik tegen mijn schoonfamilie gezegd: dat iemand dat meisje wel op de hoogte brengt van het feit dat ze in jeans of in het wit de kerk niet in komt. Ik kan het haar zelf moeilijk subtiel zeggen want we hebben ze nog nooit gezien en mijn schoonbroer lijkt niet van plan haar voor het huwelijk voor te stellen dus heb ik die taak maar aan mijn schoonfamilie gelaten. Die kennen me ondertussen goed genoeg om te weten dat ik meen wat ik zeg. Als ik zeg die komt er niet in dan komt die persoon er ook effectief niet in. In het begin vond ik het ook erg om zo te moeten handelen want iedereen loopt dan met een gezicht tot op de grond naar je te kijken en jij bent dan de moeilijke maar uiteindelijk is dit wel de enige manier om tot hen door te dringen en uiteindelijk te bereiken wat je zelf wilt op je trouw. Ik wens je alleszins veel sterkte en ik zou die enkele personen toch te verstaan geven dat ze in het wit niet in de suite zullen lopen.

Groetjes,

Angie
14/07/07



Boone
30-8-2008
 Meld misbruik6-6-2007 15:36:45

Hoi,

Iedereen met een beetje verstand wéét dat je geen wit draagt als je de bruid niet bent. Het ergste vind ik dan nog dat, hoewel je het op voorhand hebt gezegd, ze er nog geen rekening mee houden. Dit is gewoon ronduit egoïstisch van je schoonzussen. Er zijn zoooooooooooooveel mooie andere kleuren bij suitekledij, waarom moeten ze dan per se wit kiezen?

Groetjes



davida
7-9-2008
 Meld misbruik6-6-2007 15:38:42

hey

op ons huwelijk had mijn ma hetzelfde kleur van kleren aan zoals mijn kleed beige.ze wist dat mijn kleed dat kleur zou zijn ik heb mij daar geen moment aan gestoord ik persoonlijk (en dan wil ik niemand aanvallen hé)vind het eingelijk niet erg dat er iemand in het wit of zelfde kleur van trouwkleed naar onze trouw kwam er waren veel mensen in het wit en iedereen ziet heus het verschil.maar als het je echt stoort moet je op je strepen staan en het hen duidelijk zeggen dat je het niet wil ze moesten er maar rekening mee gehouden hebben ze wisten het op voorhand.

grtz


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...