Nu Online
Momenteel zijn er 218 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hartje luchten

  4-6-2007 10:16:27
Hallo mede-bruidjes,

Ik wil even mijn hartje luchten.

Het ergste wat ons kon overkomen is dan uiteindelijk toch gebeurd, mijn schoonmoeder heeft 2 weken voor het huwelijk beslist om niet te komen. Ik begrijp haar beslissing echt niet.

Ik heb geen goede band met haar en sinds we haar hebben verteld dat we gingen trouwen is het er niet op verbeterd. Ze heeft al alles gedaan om onze mooiste dag te verpesten (we zijn al voor de wet getrouwd en daar is ze er in geslaagd om 30minuten te laat te komen en heel de dag commentaar te geven).

Gisteren heeft ze ons laten weten dat ze niet naar ons huwelijk zal komen omdat mijn schoonvader en zijn nieuwe gezin zullen komen (ze zijn al 26jaar gescheiden en hebben elkaar sindsdien niet meer gezien of gesproken). Mijn schoonvader zit ook niet in de suite dus het is ook niet zo dat ze hem de ganse dag zou moeten zien.
Ze begrijpt ook niet waarom we hem en zijn nieuwe vrouw en kinderen uitnodigen, volgens haar is dit schandalig en tonen we geen respect voor haar.
1 van mijn 2 schoonzussen heeft ook beslist om niet te komen, zij heeft mijn ventje echt uitgemaakt voor het vuil van de straat en haar zoontje mag ook geen bruidskindje meer zijn.
Mijn man zijn oudste zus zou in principe wel komen maar dit kan natuurlijk nog altijd veranderen, mijn schoonmoeder manipuleert haar beide dochters dus veel kans dat ook zij er niet bij zal zijn.

Ik zie het echt niet meer zitten, ik kan me niet meer sterk houden, ik begrijp niet dat je als moeder zoiets kan doen. Mijn ouders willen eens met haar praten maar ik heb ook geen zin dat mijn ouders die alles voor ons doen de volle laag krijgen. Ik weet echt niet meer wat te doen.

Daar komt ook nog eens bij dat we nu waarschijnlijk onze suite zullen moeten aanpassen, we hebben nu eigenlijk ook 1 ceremoniewagen te veel. Misschien moeten we aan mijn schoonvader vragen of hij mee in de suite wil lopen maar dan zitten we met een probleem voor zijn jacquet want dan moet hij er nog 1 gaan huren.

Ik ben echt ten einde raad, zie het even niet meer zitten en heb zin om heel de tijd te huilen.

Groetjes van een depri bruidje
Véro
16/6/2007

Véronique
16-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 972


Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik4-6-2007 10:39:26

Hoi Véro,

Ik heb van in het begin jouw verhaal gevolgd, ik zit een beetje in dezelfde situatie , zoals je weet (wel niet zo extreem ...)

Ik vind het echt wel erg dat je schoonmoeder zo reageert, dit is echt al te belachelijk. Waarom kan ze die 1e dag niet even alles vergeten en blij zijn voor haar zoon ??

Ik vind dat dit wel haar echte karakter doet bovenkomen. Ik zou er echt geen moeite meer insteken, het is dan maar pech voor haar dat ze bij het huwelijk van haar zoon niet zou bijwonen...

En zoals je zelf al zegt, vraag eventueel of je schoonvader meekan id suite, hij zal jullie wel dankbaar zijn denk ik ...
En normaal gezien moet het toch mogelijk zijn om nog een jacquet te huren...

Amai, ik hoop dat het bij mij niet zo ver komt... Momenteel zijn wij id fase dat er gwoon niet meer over de trouw gepraat wordt met mijn (gescheiden) schoonouders ...

Ik heb voor mijn eigen besloten mij dit echt niet meer aan te trekken, wij zijn gelukkig en we gaan ons geluk niet laten verpesten. Wij zijn hierdoor echt harder geworden, maar wat het belangrijkste is, wij zijn hierdoor nog dichter bij elkaar gekomen, echt waar..

Véro, probeer het positieve in heel deze zaak te zien...
Je zal die dag stralen, en mss is het wel beter dat ze die dag niet komt, zo kan ze hem ook niet verpesten... ??

Geniet nog van de laatste 2 weekjes he meid !

Veel sterkte !

Sarah
15*09*07



Anne
21-9-2007
 Meld misbruik4-6-2007 10:57:05

Hey Veronique,

Als het een troost mag zijn, wij zitten in hetzelfde bootje. Mijn ouders zijn ook al 25 jaar gescheiden en als de éne kwam, kwam de andere niet enz .. dit hebben we uiteindelijk kunnen aan hun verstand brengen dat ze voor die 1ne dag niet egoistisch moeten zijn. Langs de kant van mijn zoeteke is het nog erger, zijn ouders zijn niet gescheiden maar de schoonmoeder heeft een rot karakter en is hebberig en jaloers, zonder te vergeten de schoonzus !! Die liegt en bedriegt en manipuleert dat het niet schoon is. Ze heeft flink den boel in een nachtmerrie laten draaien en heeft ons over een tweetal weekjes een mail gestuurd dat ze ons de kosten wilt besparen om niet naar onze trouw te komen. Ze heeft 4 meisjes en gingen dus bruidsmeisje zijn, dus dat was even slikken hoor, en nu dat de zus niet komt, zal de moeder met de vader ook niet komen, dus op onze trouw zal er juist mijn ventje zijn broer aanwezig zijn, want heeeeel jammer is voor hem. Zo zie je dat je niet alleen bent in zo'n nachtmerrie.
Maar zoals Sarah al zei, beter niet komen dan de dag te verknoeien. Ik heb er me een idee van gemaakt dat mijn toekomstige schoonzus niet komt (was ondertussen al een goede vriendin geworden)maar ik kan je verzekeren dat er daardoor spanningen zijn in onze relatie, maar we willen sterker zijn dan hun, want ze zouden zich verheugen moesten ze weten dat we er ons ontzettend rot bij voelen. En dit alles is sinds we gezegd hebben dat we gingen trouwen, ze waren niet eens blij voor ons.

Ik zou zeggen, sterkte meid, en laat het niet aan jullie hart komen dat zo'n mensen niet jullie DAG willen bijwonen, t is dat ze het niet waard zijn. Gewoon genieten van de mensen die jullie het geluk gunnen, en niet te veel nadenken of piekeren ... laat de dag gewoon komen en geniet net of er niemand rond jullie is ... want de dag gaat snel voorbij.

Liefs
Anne
21.09.07



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 11:09:08

Hey Véro!

Ik heb ook al zo'n beetje het verhaal gevolgd en wat jij al hebt moeten verduren van dat mens, amai! Ik zou eens goed uithuilen en dan proberen de hele zaak te 'vergeten': ze heeft al heel wat problemen veroorzaakt en misschien moet je het zo bekijken: als ze niet komt kan ze dan alvast die dag niet verpesten!

Ik weet het, het is allemaal simpel om dit hier zomaar te zeggen maar je moet het kunnen hé!
Wat zegt je ventje hierover?

Ik zou haar volledig links laten liggen (ok dan komt ze maar niet) en idd proberen je schoonvader mee te krijgen in de suite (voor zover ik hier al gelezen heb lijkt mij dat een 'schappelijke' mens en misschien is hij wel vereerd bovendien), ik zou me niet teveel zorgen maken over dat jacquet , ik denk dat dit wel nog lukt..

Zeg, ik weet niet, maar zou het niet kunnen dat je schoonmoeder wel wil/zal komen maar nu het nog maar kort voor je huwelijk is gewoon je nog eens extra wil jennen of aandacht wil krijgen (klinkt erg hé)?

Pfft, wat een verhalen allemaal...

Ik wens je in elk geval veel moed en sterkte en probeer er toch maar van te genieten samen met your future husband!

Jessika 27/07/07

Ps.: Mijn vriend zijn ouders zijn ook al heel lang gescheiden en zijn vader is hertrouwd. Met zijn vader en zijn 2de vrouw hebben we een tamelijk god contact en die twee mensen komen naar ons huwelijk en zijn ook vermedl op de uitnodiging. Mijn zijn moeder heeft mijn vriend bijna geen contact meer en we willen haar niet uitnodigen. Vandaag gaan de uitnodigingen op de bus (haar zus en broers, tantes en nonkels dus zijn wèl uitgenodigd) en we hopen dat iedereen kan zwijgen (vb. mijn schoonzus heeft wel nog contact met haar moeder vb. babysitten voor kindjes en zo) want mijn vriend wil haar er echt niet bij. In mijn worst case scenario duikt ze dus onaangekondigd op aan de kerk, feestzaal en begingt ze te stoken...



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik4-6-2007 11:24:18

oei als ik dit allemaal lees mag ik heel gelukkig zijn.

Ik zou zeggen probeer het achter jullie te zetten. Als ze niet wil komen, pech voor haar. Nu is dat super moeilijk voor jullie maar op de dag zelf gewoon zeggen den boom in. Ze kan ten minste je dag niet verpesten dan he

veel moed
Mieke
22/09/07



Tine
14-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 11:26:36

Véro toch!
Het is haar dan toch gelukt! Manmanman, dat er zo'n mensen bestaan dat verbaasde me, maar dat ze verdikke met zovelen zijn dat is verschrikkelijk. Ik heb ook mn problemen gehad met de schoonouders (die helemaal niet gescheiden zijn, mn schoonmoeder heeft gewoon een slecht karakter) en toen heb je me ook telkens proberen opmonteren. Wat jij meemaakt tart eigenlijk alles, na wat ze je aandeed op je wettelijke trouw lapt ze nu dit....
Ik kan alleen maar zeggen zoals veel andere bruidjes op t forum dat je je moet proberen erover te zetten, en ik zou nu echt overwegen de papa en zn nieuwe gezin voor de suite te vragen, die jacquet kan er zeker nog bij in het bruidshuis, en dan heb je tenminste iemand in de suite die het je gunt gelukkig te zijn!
Van de schoonzussen moet je je ook maar niet teveel aantrekken, ze zijn zeker jaloers ofzo op jou omdat je zo gelukkig bent met hun broer.
Onthou één ding, alles wat je schoonmoeder je nu heeft aangedaan naar aanleiding van je trouw keert zich dubbel en dik tegen haar, want ze zal nooit kunnen genieten van kleinkinderen op die manier, en misschien klinkt dit nu smerig, maar soms zijn de kleinkinderen het enige waarmee je nog kan dreigen, en dat heb ik indertijd ook gedaan....
Nu is ze sterker dan jij (denkt ze) en wil ze erin slagen je huwelijksdag te verpesten. Maar eens jullie man en vrouw, en mama en papa zullen zijn, hebben jullie zelf de touwtjes in handen, en dan ga je ze wel zien komen, en dan moet je er een punt van maken ook sterk en hard te zijn, en dan zal ze beseffen dat ze fout is....
Maar dan is het jammer genoeg telaat om je bruidsdag overt te doen, dus moet je er nu van genieten, stralen, dansen en verliefd zijn, en helemaal niet aan haar denken die dag, er zullen genoeg mensen zijn die het wel allerbest met jullie menen en het is met die mensen dat je verdermoet!!!
Een dikke knuffel en veel sterkte!
Tine www.14juli.bruiloftsite.nl



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik4-6-2007 11:36:16

Bedankt voor jullie reacties, ja je begrijpt niet waarom schoonfamilie zo moeilijk kan doen é.
Ik ben blij dat dit forum bestaat want ik ben zeker niet de enigste die dit meemaakt, en het doet me ook goed om steun te krijgen van mede-bruidjes. Want een huwelijk organiseren zorgt al wel voor stress en als er dan nog mensen wat vervelend gaan doen komen er nog eens extra spanningen bij.

Billy en ik zijn heel close en ze zullen nooit tussen ons beide kunnen komen, mijn ouders zien hem ook als hun zoon, en hij heeft ook al een paar keer gezegd dat hij veel meer aan mijn ouders heeft dan aan zijn eigen moeder.
Deze ochtend zei hij me nog dat hij geen moeder meer heeft, dat bij hem de deur dicht is en dat ze haar toekomstige kleinkinderen ook nooit te zien zal krijgen. (voor haar zouden onze kinderen toch niet zo belangrijk zijn want alleen haar dochters tellen, en daar heeft ze al 2 kleinzonen. Ze heeft ook al gezegd dat onze kinderen toch anders zouden zijn omdat ik niet haar dochter ben.) Dat mens is gewoon door en door slecht.

We gaan vanavond nog eens met mijn schoonvader bellen en hem toch vragen om in de suite te gaan denk ik, en anders laten we het zo, maar hij zit zowiezo bij ons aan de eretafel (dit waren we eerst niet van plan).
Als ik zo denk zijn er echt wel ergere dingen in het leven. Ik heb hier ook al gelezen dat sommige koppels al 1 van de ouders verloren hebben en dit is volgens mij veel erger dan wat wij nu meemaken.

Nog eens bedankt voor jullie lieve woordjes,
Véro



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik4-6-2007 11:48:39

Hey Véro,

net zoals Jessica heb ik de indruk dat je schoonmoeder nogal graag in het middelpunt van de belangstelling staat en gunt ze het jou (en je man) niet van even het middelpunt te zijn. Of ze het echt meent van niet te komen ... Ik denk het niet (behalve als ze gezichtsverlies zou krijgen). Ik denk dat ze vooral aandacht wil. Ze wil dat je zegt 'toe kom toch' of 'zonder jou is onze dag niets waard' etc. En dan zal ze met opgegeven hoofd terugkomen. De vraag is, is dat wat jij (of jullie) wil(len)?

Ik heb gemakkelijk praten met 'trek het je niet aan' en 'wees blij dat ze dan je dag niet (weer) komt verpesten', maar ik weet dat het veel gemakkelijker is van dit neer te schrijven (ook al meen ik het) dan van het echt te doen. Alleszins, meisje, probeer haar deze weken nog te mijden. Als je man ook akkoord is dat ze dan niet aanwezig is, laat het dan zo, dan is ze niet aanwezig. Op deze manier zal er toch nog over haar gesproken worden (heeft ze toch nog haar aandacht), maar of het positief zal zijn ???

Ik weet dat je zal stralen die dag en deze situatie maakt jullie als koppel alleen maar sterker, zodat ze eigenlijk alleen maar meer jaloers kan/zal zijn op jullie.

Maak er een mooie dag van!!!
Elke
13/10/07



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-6-2007 12:32:30

Meisje,

het is vreselijk wat jij (en de andere bruidjes met soortgelijke problemen) allemaal moet doormaken, maar nu weet je tenminste waar je staat. Het zal pijn doen, het zal blijven doorwerken, ook na het huwelijk, maar nu kan je tenminste denken aan de mensen die er wél zijn, zoals je schoonvader. Probeer haar uit je hoofd te zetten en je te concentreren op de goede dingen. Jouw ventje steunt je door dik en dun, zelfs tegen zijn eigen moeder, en dat betekent heel wat hoor!

Groetjes,
Lieve



Veerle

 Meld misbruik4-6-2007 12:46:36

Hey Véro,

Oei, echt niet leuk voor jou! Ikzelf kan er niet echt over meepraten, ikzelf heb een hele goede band met mijn schoonmoeder.
Maar het is misschien cru, maar beter dat ze het nu zegt (pas op, ik praat het echt niet goed hoor!) en dat je nog iets kan regelen met je schoonpapa, dan dat ze het de dag ervoor zegt, of gewoonweg de dag zelf niet zou opdagen of toch komen maar jullie dag compleet verpesten... Als je zegt dat ze op de wettelijke trouw al haar best deed om te laat te zijn en commentaar te geven, is het misschien voor jullie tweetjes beter dat ze er gewoonweg niet bij is. Alhoewel het wel pijn zal doen dat het zo moet lopen.
Maar daar kunnen jullie nu eenmaal niet zelf aan doen. Een geluk dat je je zo gesteund weet door jouw ouders en jouw man Billy!
Veel sterkte nog!

Groetjes,

Veerle
25.08.07
http://dedolfijntjes.bruiloftsite.nl



Els
31-8-2007
 Meld misbruik4-6-2007 13:28:49

Hey Véronique,

Mijn verhaal ken je waarschijnlijk al want je bent zo lief geweest mij op te beuren!
Mijn schoonmoeder dreigde er op het einde ook mee van niet te komen. Ik heb haar dan gezegd dat die dag dan niet zo belangrijk is voor haar als ze er toch niet bij wilt zijn.
Heb de laaste dagen ook al veel traantjes gelaten. Begrijp niet hoe één persoon de boel zo kan verpesten!

Ik kan je alleen maar zeggen: trek je er niets van aan. Laat de dag door niets of niemand verpesten. Ik weet dat het niet gemakkelijk is maar probeer het toch maar te doen... zelf heb ik nog 88 dagen tijd om mij er bij neer te leggen dat bepaalde personen een sterke invloed hebben op die dag.
Zolang er van die invloed niets te bespeuren is op mijn relatie is het goed.

Kop op meiske!!

Els
31/08/07



Christel
30-6-2007
 Meld misbruik4-6-2007 14:01:54

dag Véronique

Maar meisje toch, dat ze je dat nu nog aandoet, twee weken voor de trouw, je hebt over haar hier al eens berichtjes gepost hé

Het is niet te geloven wat ze allemaal doet en zegt, en ja ik zie het ook als volledige aanstellerij, maar da's nu te laat, t is gebroken hé nu
Gelukkig heb je veel steun aan Billy en ja zie als ze zelfs zo een dingen zegt over kleinkinderen kan ik goed geloven dat de deur zal toeblijven.
Lieve Véro , je zal heel gelukkig zijn met Billy en echt, je weet nu wie ze is, zij heeft gezichtsverlies, niet jij
Jij hebt altijd je best gedaan, maar als ze niet wil is t geen avance.
Je hebt haar niet nodig voor een gelukkig leven.

K wens je nog veel sterkte de komende twee weken, hou ons op de hoogte hé

Groetjes
Christel
160607



Veroniek

 Meld misbruik4-6-2007 15:03:37

Hoi meisje

Ik weet niet goed wat te zeggen, maar wil je een hart onder de riem steken!

Eens huilen kan je hart luchten en ik hoop voor jou dat alles nog goed verloopt...

Hoe is het contact met jouw ouders? Ik hoop dat iedereen die komt jou wat kan opbeuren!

VEEL STERKTE!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik4-6-2007 17:38:17

Ik moet zeggen dat ik me er eigenlijk wel begin bij neer te leggen dat ze er niet bij zal zijn. Voor mij moet ze ook niet meer komen en als ze toch zou komen zou ik heel de dag schijnheilig vriendelijk tegen haar moeten doen, want wat ze heeft door zo te doen haar zoon zo hard gekwets en met gevolg dus ook mij dat ik het denk ik niet meer kan vergeten. (ik heb heel veel geduld en kan heel veel inkasseren, maar eens dat het te ver is gegaan is er voor mij geen weg terug, dan hebben ze er echt gelegen).

Als ik hier zo lees zijn er toch veel bruidjes die hetzelfde meemaken, ik begrijp echt niet waarom familie toch zo moeilijk kan doen op de mooiste dag van een bepaald koppel.

Morgen bel ik naar de ceremoniemeester en feestzaal om alles aan te passen, en dan is dat ook weer geregeld, en we gaan onze dag zeker niet laten verpesten door een aantal mensen die zich niet als volwassenen kunnen gedragen en dit maar voor 1 dag.

Ik wens jullie ook nog allemaal veel geluk met het voorbereiden en hoop dat bij jullie ook alles goed gaat verlopen.

Véro



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik4-6-2007 20:26:12

Hey,

Je schoonmoeder zal er meer pijn van hebben dan je man.
Wij kennen iemand die al meer dan 20 jaar getrouwd is en waarvan zijn ouders ook niet op zijn huwlijk waren. Ze wouden niet dat hij huwde omdat hij nog studeerde.
Tot op vandaag hebben zijn ouders nog altijd spijt dat ze niet geweest zijn.
Hij echter is zo gelukkig maar als het kan, want hij is toch getrouwd wanneer hij wilde.

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...