Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Eerste pas niet "wauw"!

  4-6-2007 9:39:22
Helaba, even een vraagje, of misschien een beetje bevestiging...
Vrijdag had ik mn eerste pas bij La Sposa in Roeselare, ikke dus helemaal in tenue (lingerie, schoenen en heel de santeboetiek) naar ginder om mn langverwachte kleedje te passen (gekozen op 16 november!)..
Toen ik mn kleedje koos had ik een maatje 38 aan, wat me heel goed ging, maar mn borsten konden er niet (helemaal) bij, hihi.. Ben nogal zwaar bovenaan (95D) en helemaal niet onderaan (38). Nu was ik overtuigd dat ik iets ging moeten laten maken maar ze verzekerden me in La Sposa dat ze een groter maatje gingen bestellen en dat ze dat perfect kunnen innemen tot de gewenste taille en heupen... Ik heb ze geloofd, en mn kleedje besteld.
Toen ik het vrijdag aankreeg en ze de rits toezipte, voelde het natuurlijk wel veel te groot (wat normaal was, want het was een maat groter dan het gepaste model)... Ze beginnen dus in te nemen, eerst de taille, dan kijken voor de bovenkant want die gaapte nog teveel naar men goesting, en dan de lengte, en dan vroegen ze "en?"....
En ik kon maar niet zeggen dat ik het ok vond, er was nog iets wat me stoorde, maar ik wist niet direct wat... na wat voelen en wrijven had ik het opeens door, ook op mn heupen was het veel te groot door die nieuwe maat, op beide kanten kon ik zeker 3cm innemen nog. De verkoopster zei, ah ja, sommige bruidjes willen dat we dat doen, maar meestal is dat niet nodig....
Gelukkig heeft de naaister dan alles nog ingenomen, ze heeft wel veel werk gehad met mij en mn jurk...
Jullie kunnen je wel inbeelden dat een "wauw"gevoel wel uitbleef, met al die spelden erin trok het op niks meer, en in die grote maat zag ik er gelijk een bomma met overgewicht uit!
Heb dan echt niet goed geslapen, want ben natuurlijk bang dat die retouches mn kleed zullen veranderen, daarom zou ik willen vragen ad bruidjes waarvan het kleedje ook veel moest aangepast worden of zij dat ook hebben meegemaakt en of ze me een berichtje kunnen zenden om me een beetje gerust te stellen....
Ik geloof er wel in dat het goed komt, maar zou graag weten of er nog meisjes zijn die een beetje teleurgesteld waren na hun eerste pas....
Alvast bedankt!
Tine www.14juli.bruiloftsite.nl

Tine
14-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 726


Lies
27-10-2007
 Meld misbruik4-6-2007 10:00:09

Hey Tine,

Ik moet zelf nog gaan passen, maar ik zou me in jouw plaats niet teveel zorgen maken. Ik denk echt wel dat die naaister dat perfect kan maken en 't is altijd beter dat 't eerst te groot is, want dat kan altijd kleiner gemaakt worden, dan omgekeerd. Het beeld van je kleed is nu idd wel niet zo ideaal, maar als ze dat naar jouw maten aangepast hebben en je zal het aanhebben met je 2de pasbeurt, zal je wel zien dat het allemaal zit hoe het moet. Zeker omdat de naaister er ook echt haar werk van gemaakt heeft omalles juist in te spelden enzo.

Veel succes ermee!

Groetjes

Lies



Caroline
1-9-2007
 Meld misbruik4-6-2007 10:06:42

Tine,
Ik had net hetzelfde na mijn eerste pas in La Sposa voor mijn kleedje voor mijn burgerlijk huwelijk in maart. Er zit 6 maanden tussen ons burgerlijk en kerkelijk huwelijk, dus moest ik wel twee kleedjes hebben. Toen ik paste vond ik mijn kleed echt afschuwelijk. Ik werd lijkbleek en ik kon echt mijn gevoelens niet meer verstoppen. Het was veel te breed aan mijn taille en de halter was nog niet aangebracht. Ze begonnen er ook met naalden alles in te nemen en het zag er echt niet uit. Die avond ben ik naar huis gegaan en wat een stress! Maar de volgende dag mocht ik al opnieuw gaan passen (2 dagen voor het huwelijk) en het zat perfect. Het was echt supermooi. Nu weet ik dat ik voor mijn kleed voor het kerkelijk huwelijk niets mag verwachten bij de eerste pas, maar dat zal toch wel moeilijk zijn. Je zal zien, het zal wel meevallen. De naaisters kunnen er echt wel wat van. Niemand zal ooit kunnen zien dat die jurk veel te groot was. Enkel jij zal het weten.

Groetjes



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik4-6-2007 10:56:09

Hey Tine!

Ik herken jouw verhaal volledig (tot en met maat van deborsten ;-) ) . Toen ik mijn kleedje besteld heb was het net hetzelfde: onderaan alles ok (heb ook mt 38à40) maar kon natuurlijk bovenaan niet dicht omwille van borstomtrek. Dus tijdens het kiezen was het al niet helemaal wauw want ze moesten er iets tussensteken en zo. Ok kleed dus besteld in een grotere maat voor borsten en toen kwam de eerste pas.
Het kon eindelijk toe bovenaan maar ja dan zat de rest natuurlijk niet meer ok! plus: ik ben maar 1m63 of zo en zolang ik op dat verhoogje stond was alles ok (ik 'leek' tamelijk lang en slank) maar toen moest ik eraf: en het zag er niet uit ;-)! Te lang en overal teveel stof dat naar boven kroop, ik voelde me inerdaad beetje madame de pompidou ;-). Heb er toen niet veel van gezegd en gehoopt dat het goed ging komen (maar voelde me er wel niet echt fijn bij).
En ja, het is echr goed gekomen!
Ik ben ondertussen opnieuw langsgeweest voor mijn tweede pas en wat een verschil. Het kleedje was (op een paar cms hier en daar) precies op mijn maat en lengte en echt, het ziet er helemaal anders en beter uit! Voor het eerst had ik het gevoel dat het echt wel mooi was.
Dus echt meid, niet wanhopen het komt echt wel goed!!

Jessika 27/07/07



margo
16-6-2007
 Meld misbruik4-6-2007 11:58:09

Hallo Tine

Zaterdag had ik mijn tweede pas en heb ik mijn jurk kunnen meenemen naar huis. En zoals bij de andere meisjes, was de eerste pas tegengevallen. Je kiest je jurk en dan zie je het pas 6 maanden later terug. Ik had ook mijn schoentjes mee, haar opgestoken en dan was mijn bovenstuk veel te klein (omgekeerd als bij jullie). Ik begon echt te twijfelen of ik wel de juiste keuze had gemaakt, maar toen ik er zaterdag stond, was ik meteen weer overtuigd.
Niet wanhopen dus en uitkijken naar je tweede pas.

Veel succes!
Margo


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...