Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen met misboekjes

  2-6-2007 12:33:59
Hallo,

Volgende week trouwen wij en ik ben gisteren om mijn misboekjes geweest en het resultaat is ronduit teleurstellend!
We hebben 125€ gegeven voor 110 (vierkante) boekjes, waarvan er 25 niet presenteerbaar zijn. Het merendeel van de boekjes is langs de rechterkant bijgesneden, een aantal andere niet, er zijn van sommige boekjes hoeken afgescheurd, een aantal zijn schuin afgesneden, ...
Daarnaast hebben ze onze marges niet gerespecteerd, op de ene bladzijde is de marge groter dan de andere, op sommige plaatsen is er nog amper sprake van een marge (0,5 ipv 1cm).
Wij hadden alles in Word opgemaakt (pagina ingesteld op 15/15 met een marge van 1cm rondom), zelf in proef afgedrukt in boekvorm en dan moesten we enkel bovenaan en onderaan nog 3cm afsnijden om tot het gewenste formaat te komen. En al zeg ik het zelf: het resultaat mocht gezien worden. Maar omwille van tijdsgebrek beslisten we het copieer en plooiwerk uit te besteden.
Bij Plot-it (Merelbeke) wilden ze persé vanuit pdf werken. We hebben trouwens nog eens 17€ moeten betalen voor de opmaak terwijl ik alles mooi had afgeleverd in Word, pdf, een print én een voorbeeldboekje zoals ik het had gemaakt. Ik had nog uitdrukkelijk gevraagd om de marges te respecteren omdat ik zag dat met een kleinere marge of een grotere marge het zeker niet meer mooi zou zijn!!!

Bij afhaling heb ik ter plaatse vlug een boekje gecontroleerd en dat boekje zag er mooi uit op het eerste zicht (dwz mooi gesneden, geen hoekje af, de marges van de eerste pagina's vielen mee...). Alles dus mooi betaald. Eens thuis hebben we dan pas echt gezien wat we meegekregen hebben.
Aangezien de winkel al gesloten was hebben we direct een boze mail gestuurd en maandag ga ik zeker langs, maar ik heb schrik voor de reactie, ze waren al niet vriendelijk toen ik vroeg waarom er nog opmaakkosten aangerekend waren. Ik hoop dat ze bereid zullen zijn hun fout recht te zetten en hun werk over te doen of mijn geld terug te geven, want ik ben nogal perfectionistisch en zou het zéér moeilijk hebben om zoiets te moeten uitdelen, terwijl ik weet dat het mooier moet kunnen. En hadden we maar 40€ of zo betaald,tja, dan zou ik er misschien nog mee kunnen leven, maar 125€ daar verwacht je toch wel kwaliteit voor.

Hebben jullie ook zo'n problemen om (van de eerste keer) te krijgen wat jullie vragen? Wij hebben al een aantal keren onze stem moeten verheffen om uiteindelijk te krijgen wat we besteld of gevraagd hadden. Op den duur begin ik nog voor ik ergens binnenstap al schrik te hebben voor het resultaat, mijn vertrouwen in de 'middenstand' is in ieder geval ernstig geschaad. Ik heb het gevoel dat je enkel welkom bent om je geld achter te laten, maar dat je daar vooral niet teveel voor mag verwachten.

Groetjes,

Joke

Joke
26-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1021


Lies
27-10-2007
 Meld misbruik2-6-2007 13:40:54

Hey Joke,

Wat grof!
Je mag op z'n minst toch wel kwaliteit verwachten van zo'n bedrijfje.
Ik zou zelf ook eisen dat ze de boekjes die jij niet goed vindt opnieuw maken!
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen!

Tot hiertoe heb ik nog geen slechte ervaringen daarmee, maar wij hebben dan ook nog geen uitnodigingen of boekjes geregeld...

Groetjes

Lies



Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik2-6-2007 14:05:16

Hoi,
wij hebben ook zo eens problemen gehad met een postorderbedrijf waarbij we delen van de uitnodigingen besteld hadden (we maken ze zelf). We hebben dan een vriendelijke maar kordate mail gestuurd, en meteen via een pakjesbedrijf een nieuw pakket gekregen, waarmee alles tiptip in orde was, mét hun verontschuldigingen voor hun fout. Ik denk dat je gewoon op je strepen moet staan en dat ze dan wel zullen plooien. Elk bedrijf kan negatieve mondelinge reclame wel missen, denk ik.
Groetjes,
Ilse



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik2-6-2007 14:34:43

Hey,

Was het in pdf ook mooi opgemaakt en hebben jullie eens vanuit pdf afgedrukt?

Vorig jaar moest ik mijn eindwerk laten afdrukken en toen zei de drukker dat er met Word problemen kunnen zijn met de opmaak bij het overzetten. Met pdf heb je dat normaal niet.

Groetjes



Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik2-6-2007 19:24:22

Hey,

ik begrijp jullie frustratie helemaal. Het is natuurlijk niet leuk om zoveel geld te betalen en dan iets te krijgen dat veel slechter is dan jullie gedacht hadden.
Mijn toekomstige is grafisch ontwerper en maakt onze misboekjes zelf.
Ik ben hier heel gerust in, want hij zou zoiets dat jullie gekregen hebben zelfs niet aan klanten durven geven!
Maar met word-documenten zijn er idd veel problemen zegt hij zelf.
Hij zal nooit iets in Word opmaken, maar als je zelf niet in de branche zit, weet je dat niet hé.
Ik hoop in ieder geval dat die drukkerij jullie begrijpt en alles opnieuw maakt.
Misschien eens dreigen met test-aankoop of de krant kan helpen, maar of je daar veel mee bereikt?
Nog veel succes!

Katrien



Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik3-6-2007 11:27:07

Hey Joke,

wat erg! Ik zou ook zeker eens laten horen wat je ervan vindt... kijken hoe ze reageren..en als ze het niet opnieuw willen maken dan zou ik idd mij eens kwaad maken en op mijn strepen gaan staan... Maar probeer het in eerste instantie op een vriendelijke manier aan te pakken, zo krijg je misschien meer gedaan!

Wat ben ik blij dat ik mijn misboekjes helemaal zelf gemaakt heb...veel werk aan gehad om dat in Word mooi op te maken, maar naderhand is het maar hup, een druk op de printknop...en wachten tot alles eruit is... dan laten snijden op mijn werk, lintjes errond en ik heb een hele mooie voorflap en achterflap gemaakt dat bij mijn uitnodiging past.

25 euro heeft het mij gekost, want de rest van het materiaal was overschot van de uitnodigingen...dat was dus toch al betaald.

Nog veel succes en laat ons weten hoe ze reageren !
Hopelijk komt alles in orde !

Groetjes,
Nathalie
07/07/07



Mieke
7-7-2007
 Meld misbruik3-6-2007 14:29:49

Hey meid,
Ik was gisteren mijn "misboekjes" gaan halen in kopiecenter en het kostte me 175 Euro (wel speciale kaft voor-en achterkant), maar toen ik het zag kon ik mijn ogen niet geloven! Eerst en vooral zat alles volledig door mekaar dus mocht ik alle papiertjes nog mooi op volgorde steken, dan bleek dat ik op de voorkant ZELF een vierkant moest uitsnijden omdat er foto op staat van ons en die komt heel mooi uit op die manier, maar DAN....last but not least... DE VERKEERDE DATUM OP ELK BOEKJE!!!!! Hij had overal 7 juni geschreven ipv 7 juli!!!!! Echt ik was helemaal niet tevreden over de service en heb dat ook vermeld maar hij gaat nu gewoon datum veranderen en that's it, dus veel kon ik er niet op inbrengen, 1 ding weet ik zeker...zet daar nooit nog een voet binnen.
groetjes
Mieke
7/7/7



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik3-6-2007 16:28:29

Hoi Joke
ik werk zelf in een drukkerij en ik kan je verzekeren dat als de klanten bij ons niet tevreden zijn over een werk (zoals in jouw geval) we alles opnieuw drukken zodat de klant krijgt waar hij recht op heeft : deftige boekjes.
Dat verhaal over Word en PDF is waar, in Word kan er al iets werspringen, in PDF niet.

Sorteer je boekjes op voorhand en toon hun het verschil tussen het goede en het slechte. Als ze hun reputatie willen hoog houden dan zullen ze deze zeker herdrukken.
Sta op je strepen.

Veel succes en sterkte
Sophie 18.04.2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...