Nu Online
Momenteel zijn er 84 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Morgen drukker! - Direct proefdruk?

31-5-2007 16:23:18
Hoi bruidjes,

Morgen gaan we naar de drukker. Onze uitnodigingen zijn af, de drukker is beslist, dus we kunnen er aan beginnen. Ik wil langsgaan om nog eens zeker te zijn van de papierkeuze, en daarna zou ik graag een proefdruk willen laten doen. Nu weet ik niet of hij dit onmiddellijk zal/kan doen.

Weet er iemand hier iets meer over? Indien dit niet meteen kan, hoe lang moesten jullie dan wachten?

Ik kan bijna niet meer wachten tot onze uitnodigingen gedrukt zijn!! Vannacht nog een nachtmerrie gehad: ik kreeg mijn proefdruk, die was geplooid en alles, en alles was schots en scheef en het trok op niks! Was niet plezant wakkerworden met morgen in het vooruitzicht...

Groetjes,
Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

lien
23-2-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 309

annelies
9-6-2007
 Meld misbruik31-5-2007 16:29:05

Dag Lien,
Wij hebben de proefdruk in elk geval niet meteen gekregen, ik denk dat we er een dagje op hebben moeten wachten. Maar misschien kan deze drukker wel meteen iets doen, ik denk dat het afhangt van de drukte op dat moment.
Veel succes,
Annelies
09.06.07

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik31-5-2007 16:35:03

Wij hebbend de proefdruk wel meteen meegekregen. Ik denk echt dat dit van drukker tot drukker afhangt en van de drukte op het moment dat je langsgaat.

Succes ermee en laat je slaap er niet voor zou ik zeggen. Alles komt wel op zijn pootjes terecht!

Greetz

Katrijn

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik31-5-2007 16:36:15

Hallo, wij hebben ze ook niet meteen meegekregen. Aangezien wij toch vroeg genoeg waren, heeft het een weekje geduurd maar ik denk dat dit wel sneller gekund had als we dat wilden.

lien
23-2-2007
 Meld misbruik31-5-2007 16:38:19

Ik had nog een vraagje, vergeten in mijn bericht te zetten: wat mag ik eigenlijk van zo'n proefdruk verwachten? Ik heb al vernomen dat het via de pc gebeurd, en dat het niet zal geprint worden op het papier dat wij aanvragen, maar dan vraag ik me eigenlijk af wat je aan zo'n proefdruk hebt??

Lien

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik31-5-2007 16:41:54

Hi Lien,

Wij hebben onze proefdrukken nooit direct meegekregen, als we aanpassingen hebben aangebracht mochten we steeds de dag erna terugkomen om ze te komen halen.

Bij ons werd de proefdruk steeds op gewoon wit papier gedaan. Hierop konden we dan het lettertype, afmetingen en layout enzo zien. En natuurlijk ook de tekst die op de aankondiging en uitnodiging moest staan. Aan de hand hiervan konden we dan nog wat dingen verbeteren.

Groetjes,
Véro
16/6/2007

peggy
22-9-2007
 Meld misbruik31-5-2007 18:20:25

hoi Lien,

Wij zijn vandaag onze kaartjes gaan bestellen en hebben ineens onze tekst meegenomen die er op moet komen.Volgende week gaan we bericht krijgen om onze proefdruk te bekijken,dit word wel gedrukt op gewoon effe papier zodat er nog aanpassingen kunnen gebeuren.Dan gaan we de enveloppen mee krijgen en een weekje later kunnen we onze definitieve kaarten gaan ophalen.Dus op een goede 14 dagen is alles rond.Veel succes ermee :-)

groetjes peggy
22/09/'07

annelies
9-6-2007
 Meld misbruik1-6-2007 8:44:27

Bij ons was de proefdruk wel meteen op het juiste papier geprint hoor. Ze hebben het zelfs op de twee mogelijke papiersoorten geprint zodat we konden vergelijken. Dit is ook heel belangrijk bij digitale druk: of je al dan niet 'lijntjes' ziet in de kleurvlakken, hangt dikwijls samen met de papiersoort.
Annelies
09.06.07

Veroniek

Meld misbruik1-6-2007 13:01:27

Hoi Lien

Je proefdruk kan je onmiddellijk krijgen of je kan even moeten wachten, het hangt allemaal af van hoe druk het is bij de drukker...

Een proefdruk hangt af hoe je drukker het zal afdraaien... Als hij digitaal werkt (zoals bij Annelies) kan dit echt op het papier en de kleur die jullie gekozen hebben. Doet hij dit echter niet digitaal, zal het met de printer gebeuren en zie je idd de kleur en je papierkeuze niet.
Bij de eerste keuze (digitaal) heb je onmiddellijk een idee hoe het zal zijn. Bij de andere manier moeten drukplaten gemaakt worden, dit kost veel en om die machine dan in hang te zetten voor 1 proefje ga je enorm veel betalen vooral als er nog aanpassingen moeten gebeuren.

Onze drukker werkt op de 2de manier. De proefdruk werd bij ons in zwart/wit gedrukt (wij wouden bruintinten - soort sepia) zodat we de lay-out, tekst (lettertype & fouten) konden bekijken. Als alles in orde was, maakte hij de drukplaten en printe hij 1 exemplaar op het papier en de kleur die wij gekozen hadden. Dan moesten we weer eens gaan kijken en we konden dan nog enkel de kleur en het papier wijzigen. Maar alles was in orde!

Ik heb ook nachtmerries gehad van mijn kaartjes, maar nu zijn ze bijna allemaal uitgedeeld en heb al héél veel positieve reacties gekregen... Dus het zal ook wel allemaal in orde komen!

Succes morgen... Laat eens weten hoe het geweest is!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...