Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Baby op feest?

  30-5-2007 14:53:00
Hallo,

ik zou graag eens jullie mening hebben over iets waar wij toch wel mee verveeld zitten. Zouden jullie het goed vinden dat er een baby van 1 week oud op jullie huwelijksfeest is tot 's nachts?

Groetjes.

Sarah
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 913


Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik30-5-2007 14:55:30

Tuurlijk. Zo'n baby'tje krijgt borstvoeding en moet dus dichtbij zijn mama zijn. Dus als je de mama op je feest wil, moet je de baby erbij nemen. Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben.

Groetjes



Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik30-5-2007 15:04:23

Indien het kindje borstvoeding krijgt, denk ik dat je weinig keus hebt als je wilt dat de ouders komen...trouwens zo een kindje slaapt heel de tijd. Je zal waarschijnlijk er ook wel een beetje rekening mee moeten houden dat de mama een week na de geboorte zelf nog heel vermoeid zal zijn...
Zelf zou ik er geen probleem mee hebben.

groetjes
Ilse
3mei2008



Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik30-5-2007 15:11:45

Bij ons was er ook een baby van 2 weken oud op ons feest en ik had er echt geen probleem mee. Het kindje had idd borstvoeding nodig en anders kon de mama niet komen. Ik heb daar totaal geen last van gehad en de andere gasten ook niet hoor!
De ouders zijn trouwens redelijk op tijd vertrokken, want toen het feest goed en wel begon was het toch een beetje te veel lawaai.

groetjes



Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik30-5-2007 15:16:28

Hoi,
Ik denk dat dat voor die mama en die baby toch niet zo makkelijk is. Ik denk dat zo'n feest een veel te drukke omgeving is voor zo'n kindje, en je gaat je baby van één week oud toch niet ergens apart leggen??? Ik zou het persoonlijk niet graag doen, als ik de mama was.
Groetjes,
Ilse



Tine
20-10-2007
 Meld misbruik30-5-2007 15:20:27

mijn vriendin moet normaal bevallen op 11/10/2007. Wij trouwen op 20/10/2007. Ik heb er totaal geen probleem mee dat het kindje = mijn metekindje aanwezig zal zijn. Ik heb dit verteld aan de mensen van de feestzaal en er is zelfs een apart kamertje waar het kindje kan slapen in alle stilte. Met een draadloze babyfoon is dit geen enkel probleem want als er te veel lawaai zou zijn dan kun je zien aan de lichtjes wanneer het kindje weent.
Ze vroegen in onze feestzaal ook of onze eigen zoon, 15 maand, mee zou zijn maar hij gaat na de receptie naar 'huis'.

Ik zou er geen probleem mee hebben... Je zal er natuurlijk wel geen probleem mogen hebben om de aandacht te delen want een baby van een week... ;)

-xxx-



Selma
8-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 15:59:13

Ik zou er geen problemen mee hebben. Het is mijn kind niet, dus ik ben er ook niet verantwoordelijk voor. Ik vraag me alleen af of de moeder het heel de avond volhoud, 1 week na de bevalling.



Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik30-5-2007 16:03:01

allemaal al bedankt voor de reacties. Maar ons probleem is eigenlijk dat wij ook denken dat het lawaai voor de baby toch te veel gaat zijn. En eigenlijk ook wel een beetje zoals Tine zegt dat de aandacht die eigenlijk toch voor ons moet zijn die dag (ale dat vinden wij toch) ook voor een groot stuk naar die baby gaat gaan. Want het is een kindje van een familielid. Dus wij hebben het een beetje moeilijk met het feit dat bijna nog niemand op geboortebezoek zal geweest zijn en dat de mensen dan op ONS feest eigenlijk "op babybezoek" gaan. We hebben een beetje schrik dat het meer een babykijkdag wordt dan ons trouwfeest. Jullie moeten namelijk weten dat de mama hééééél graag in de belangstelling staat. Dus vrezen we dat ze met de baby heel veel aandacht naar haar toe wil trekken. Toen ze ons vertelde dat ze zwanger was en iets voor onze trouw moest bevallen zei ze er namelijk bij dat ze het zo gepland heeft . Dat op zich vonden wij al niet zo leuk. Ik weet niet wat jullie daarvan denken. Wij voelen ons er in ieder geval niet zo goed bij. En hoe dichter onze huwelijksdag komt, hoe meer wij er ons in opjagen.

Groetjes,

Sarah



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 16:12:54

Hallo, ik vermoed dat er in het begin idd wat gedeelde aandacht zal zijn, maar na een tijdje heeft iedereen die baby toch al gezien en is het nieuwe er toch al een beetje van af? Zal ze ook alleen positieve aandacht krijgen? Er zullen toch nog mensen vinden dat ze met zo'n klein kindje beter thuis hadden kunnen blijven? Ik weet het niet hoor, maar misschien helpt het als je het wat probeert los te laten, anders kan het toch alleen maar jouw dag verpesten... en het is en blijft jouw dag waarin jij nog altijd het meest in de kijker zal lopen...



Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik30-5-2007 16:27:30

Hoe komt het toch dat bruidjes altijd denken dat ze die dag niet genoeg in de belangstelling zullen staan? Begrijp me niet verkeerd, ik was daar ook bang voor hoor. Toen ik hoorde dat mijn vriednin haar topje van haar trouwjurk ging dragen op ons feest dacht ik dat ze het dan niet zouden zien dat ik de bruid was; belachelijk achteraf bekeken,want dat was naturlijk wel duidelijk. En zo dat niemand in de suite in het wit mag zijn en zo. Bij ons was mijn zus, broer, moeder en vader in het wit/ ecru, terwijl ik geen witte jurk had. Dames: geloof me: die dag sta je echt HEEL FEL in de belangstelling hoor en geniet er van, want het is idd heel leuk en op de dag zelf zul je je zeker niet druk maken in al die dingen waar je je op voorhand zo een zorgen om maakte.

groetjes,

Jasmijn



davida
7-9-2008
 Meld misbruik30-5-2007 16:48:24

hey


ik zou dat niet goed gevonden hebben en niet omdat ik niet in de belangstelling zou staan ofzo maar omdat ik dat geen plaats vind voor een babytje er word gerookt veel lawaai enz...bij ons mochten er geen kindjes op ons feest zijn.ikzelf zou vb na de receptie weg gaan moest ik nog een babytje hebben.grtjs



s
1-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 17:46:04

Hey!

Bij ons was er ook onuitgenodigt een baby'tje van 4 weken aanwezig.
En dat heeft me niet gestoord, behalve dan dat hun 'koets' altijd erg in de weg stond. Die heb ik dan zonder schaamte altijd verzet. (baby lag er toen wel nooit in)
Al vond ik wel dat ze het op voorhand hadden kunnen zeggen dat hij mee kwam.

Ik vond het net goed dat er soms aandacht naar de baby ging i.p.v. naar mij.
Ik sta niet graag in de belangstelling en dat was niet anders op mijn trouwdag.
Al werd ik wel GEK van de achterlijke opmerkingen over wanneer ik een baby ging hebben. Man, hoe kunnen mensen nu zoiets vragen?? Vind ik persoonlijk vele onbeleefder dan een live-baby.

Groetjes, Nieke



Selma
8-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 20:47:57

He Sarah,

Een zwangerschap kun je niet plannen hoor. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen met de aandacht die naar de baby uit zal gaan. Mensen komen voor jullie.



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik31-5-2007 8:42:43

Hey,

geloof mij, jullie zullen waarschijnlijk blij zijn dat de aandacht niet de hele dag enkel naar jullie gaat. Jullie staan zo al heel erg in de belangstelling, moeten de hele dag met iedereen praten zonder een moment voor jezelf, wat ook wel vermoeiend is, en zo'n baby is na een tijdje ook niet meer interessant, die slaapt toch al heel veel.

Geen schrik dat het middelpunt zal verzet worden naar de baby hoor, jullie zijn veel interessanter!

Of zo'n trouwfeest een plaats is voor een baby, is volgens mij niet aan 'buitenstaanders' om te bepalen. Een moeder zal haar kind toch geen schade aandoen om zelf aandacht te krijgen?

Groetjes,
Lieve



Thierry

 Meld misbruik31-5-2007 9:23:38

---



Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 13:08:08

Heel zeker! Mijn vriend zijn zus moet bevallen rond onze trouwdatum en we willen graag haar aanwezigheid erbij hebben... In de zalen mag er toch niet gerookt worden, dus waarom niet... Er is overal wel ergens een bruidkamertje waar dit kleintje kan rusten en geloof me een baby van enkele weken oud slaapt vooral heel veel! En van het huilen zal je vast en zeker ook geen last hebben , want zo luidkeels is dit nog niet...

Ik zou er geen probleem mee hebben. Een baby van een week oud zou ik ook niet graag afgeven aan een babysit...

groetjes Jotje



Angie
14-7-2009
 Meld misbruik31-5-2007 13:39:35

Hey Sarah,

Ik zie dat de meningen hier nogal verdeeld zijn dus is het op kousevoeten dat ik eventjes de mijne geef: persoonlijk vind ik het geen goed idee om met een boorling naar een trouwfeest te gaan. Een kind van een week oud is namelijk nog heel vatbaar voor virussen, bacterien, ziektes enzovoort. Een baby heeft ook veel rust nodig onder andere om te kunnen slapen en ik denk niet dat een trouwfeest zo rustig is. Sommigen verwijzen naar een apart kamertje, wel niet elk etablissement is daarop voorzien. Wij hebben bijvoorbeeld die mogelijkheid niet. Mijn zus heeft 2 kindjes, ik ben meter van de oudste, mijn verloofde is peter van de jongste. De oudste is 2 jaar en komt mee naar de receptie maar gaat daarna naar huis. De jongste is tegen dan 6 maanden en ze wil hem liever niet meenemen in de drukte. Als ze hem toch meeneemt is dat hoogstens een uurtje naar de receptie. Wat betreft de moeder van de baby: ik heb zelf een kind en ik weet nog goed hoe moe en slecht ik me de weken na de bevalling voelde. Waarom krijgen we anders zoveel weken bevallingsverlof?? In alle eerlijkheid denk ik niet dat de moeder het de hele avond op je feest zal uithouden.
Sarah, je hebt me het hele verhaal verteld in antwoord op mijn bericht "stress afblazen" en ik wil je van harte toewensen dat ze een paar dagen te laat bevalt en op je trouwdag nog in het ziekenhuis ligt, ik denk dat dat het best is voor iedereen en dan zeker voor dat babytje. Ikzelf heb uiteindelijk nog eens met mijn verloofde gesproken en hem duidelijk gemaakt wat nu juist mijn zorgen omtrent ons probleem zijn en hij heeft mij eindelijk begrepen. We zijn het er nu over eens dat we mijn schoonbroer gaan duidelijk maken dat het ook bij ons geen doen is om dat kind mee te nemen. Zoals ik al zei wij hebben geen aparte ruimte. En wat betreft dat meisje gaan we hem laten weten dat het een totaal gebrek aan respect is om zo gehandeld te hebben en dat wij zeker niet de eerste stap zullen zetten. Als hij wil dat ze welkom is moet hij haar maar eens komen voorstellen, het is niet aan ons om dat te doen. Dus ik kan je maar aanraden om toch nog eens een poging te doen en met je aanstaande te overleggen. Leg je argumenten op een kalme manier aan hem voor en wie weet deelt hij dan je mening en zegt hij er iets van. Kijk maar bij ons, hij vond het allemaal niet erg maar nu is hij degene die in opstand is gekomen. Ik kan van op mijn werk niet privé mailen vandaar dat ik dit berichtje op het forum zet. Als jij een babbel nodig hebt laat je het zeker maar weten en ik probeer je zo snel mogelijk eens te mailen. Alleszins nog veel succes met alles!

Groetjes,

Angie
14/07/07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...