Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

even mijn hart luchten - suite...

27-5-2007 16:32:11
Hey iedereen,

mag ik eventjes mijn hart luchten..

Even korte schets van onze planning:
13u start huwelijksviering - einde voorzien om 15u.
Van 15u tot 16u: naar de feestzaal met een oldtimerbus die slechts 55 km/u. kan doen (van Izegem naar Jabbeke)
16u.: aankomst feestzaal waarbij we 2u de vrijheid om foto's te nemen; onszelf evt. op te frissen, broodje eten met de suite
18u: aanvang receptie

Voor de suite zouden er een 20tal personen zijn:
wij, onze ouders, mijn grootouders, de bruidsmeisjes met de ouders, onze getuigen (mijn zus en zijn neef) en de moeder van de getuige van mijn vriend - die eveneens meter is. Mocht het mooi weer zijn zouden de bruidsmeisjes naar de zee gaan met de ouders, dus zouden er 15tal personen overblijven.

Mijn schatje zijn familie is niet zo groot: zijn vader heeft nog een zus, en zijn moeder heeft nog een zus (dat is de moeder van de getuige + meter van mijn schatje) en een stiefbroer (die sinds kort samenwoont met een vrouw die 3 kinderen heeft)

Mijn schoonmoeder heeft altijd al problemen gehad met "nee" te zeggen en kon het niet over haar hart krijgen om ook haar broer en de zus van mijn schoonvader uit te nodigen (en de dochter daarvan ook).

Daar zijn mijn vriend en ik helemaal niet mee gediend... 1) we zien ze misschien 2x per jaar bij manier van spreken; 2) als er op uitnodiging staat dat ze verwacht worden op receptie dan is dat zo en 3) ze doen zelf nog niet de moeite om te bellen dat ze afkomen hoewel er DUIDELIJK in de uitnodiging staat dat ze moeten bellen.

Ik ben teleurgesteld in het feit dat ik die 2 uur graag wat voor onszelf had gehad om even tot rust te komen (opfrissen, zien of alles in orde is voor de receptie, foto's maken met de hechte familie = suite), je bent ten slotte al de hele dag in contact met veel mensen. Mijn familie komt van veel verder dan die van mijn vriend, maar zijn familie zal er al wel volledig staan door het toedoen van zijn moeder.

Ach ja, misschien trek ik het me allemaal te veel aan en het kan best zijn dat er dan misschien ruzie anders aan te pas zou komen mochten we dat onderscheid gemaakt hebben(dat de moeder van de getuige wél mag komen en de anderen niet) maar ja.. K ben blij dat ik mijn hartje eens kon luchten.

Groetjes,

Marisa
7/7/7

Marisa
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 204

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik27-5-2007 18:58:17

tgo,gelukkig heb ik dat niet,maar zoals vele malen gezegd is hier,tis toch uw dag? jullie moeten je toch goed voelen op de dag,ik heb wel makkelijk praten want wij betalen alles zelf en gelukkig zijn wij hetzelfde gestemd wat dat betreft,alleen heb ik problemen met de vriendin van zijn getuige,is teveel zij dat de aandacht wil,maar ik laat mijn,onze dag er niet door verpesten hoor,kun je hun niet laten weten dat ze WEL moeten bevestigen of dat ze niet welkom zijn?
ALVAST veel succes,
grts,Karina

Veroniek

Meld misbruik28-5-2007 9:00:25

Hoi Marisa

Tuurlijk dat je heir je hart eens komt luchten!

Ik vind ook dat dit niet kan. Kan je zelf geen contact opnemen met hun?
Doe eventueel een leugentje om bestwil, zeg dat dit nog niet gaat voor de feestzaal...
Ik zou zeggen dat dit echt een moment voor de suite is, maar dat ze zeker naar de receptie mogen komen!

Veel succes!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik28-5-2007 10:34:14

Hoi Marisa,

Ik begrijp het niet helemaal. Komen ze nu zeker met de suite mee, of heeft je schoonmoeder dat alleen maar aangeboden. Ik bedoel, als op hun kaart staat dat ze voor de receptie uitgenodigd zijn, dan zullen ze toch wel zo slim zijn om niet de gehele dag mee te rennen?

Maar inderdaad, als je duidelijkheid wilt kun je het beste contact met hen opnemen. Of door je schoonmoeder op laten nemen!

Groetjes Selma

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik28-5-2007 12:49:34

Hoi Selma,

ze volgen de bus na de huwelijksviering.. de schoonmoeder heeft onofficieel gezegd dat ze mogen volgen. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. Als ik mij in hun plaats zou stellen zou ik bij mezelf denken: je doet je avondkleren toch nog niet aan als je naar de huwelijksviering gaat?

Ik dacht dat ze dus na de huwelijksviering naar huis zouden gaan (ze wonen allemaal in de buurt van Izegem dus zo ver is het niet), hun omkleden en dergelijke en dan 's avonds naar de receptie komen.

Maar ja, als zijn moeder het al gezegd heeft is het nogal moeilijk om nu van gedacht te gaan veranderen, tenzij we inderdaad voordoen dat de zaal gezegd heeft dat dat te veel mensen zijn om op te vangen of iets dergelijks.

Bedankt voor de raad meisjes :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...