Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

nylonkousen

26-5-2007 10:15:15
Hallo!

Nog een praktisch vraagje: dragen jullie nylonkousen onder jullie trouwjurk?
Ik heb gehoord dat het de traditie is, maar ik draag normaal nooit nylonkousen.

dank, Amber

Amber
13-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 234

Ine
30-6-2007
 Meld misbruik26-5-2007 11:00:47

Dag Amber,
Ik draag nylonkousen omdat ik dat persoonlijk mooier vind als er een stukje van je been bloot komt. Ik heb wel een lang kleed maar bij foto's zie je toch vaak dat ze bijvoorbeeld een detail nemen van de schoenen ofzo, en dan vind ik het mooier als je nylonkousen draagt.
Ik heb er gekozen in gewoon naturelkleur die lichtjes blinken. Ik heb nog een extra paar voorzien, mocht ik een steek hebben.
Nog een voordeel: met kousen aan, zitten je schoenen meestal beter.
't Is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Groetjes,Ine

Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik26-5-2007 11:11:19

Hallo,
ik draag stay -up nylons gekocht via dressed by jill. Huidskleurige met ivoorkleurige rand. Ik vind dat dit mooier is onder het kleed. Je ziet toch vaak in albums dat ze een foto trekken van de schoenen en de kousenband. Dan is het mooier met kousen vind ik persoonlijk.

groetjes,

Sarah

els
14-7-2007
 Meld misbruik26-5-2007 11:30:26

hey,

Ik heb hier ook over gedacht (en heb er zelfs gekocht) maar ik ga er geen dragen.
Het is dan waarschijnlijk veel te warm en dan heb ik gewoon geen zin in kousen

Groetjes, Els
14/07/2007

els
14-7-2007
 Meld misbruik26-5-2007 11:31:56

oh ja,
en als je onder de zonnebank gaat, zijn je benen toch mooi bruin. Dus of het veel mooier gaat zijn met kousen weet ik niet....

Isabelle
19-5-2007
 Meld misbruik26-5-2007 12:14:06

Hey Amber,

ik raad je aan om zeker kousen aan te doen.
ik had zo van die 3/4 kousen, met een band bovenaan.
Je moet zowiezo kousen dragen, warm of niet, ik had het ook veel te warm met die kousen, maar zonder zou ik na een paar uut al kapotte voeten hebben gehad, en nu kon ik een hele dag wandelen, staan en vooral s avonds dansen en dat zonder voeten die pijn doen.
dus ik raad je zeker aan kousen te dragen.

Groetjes,

Isabelle
Just married 19 mei 07

didin

Meld misbruik26-5-2007 12:44:34

Ik draag zeker geen nylonkousen. Persoonlijk lijkt me dat echt ouderwets. En daarbij, je hebt waarschijnlijk tegen dan een gezond kleurtje dus leve de blote benen ;) Ik heb in veritas nu wel van die hele speciale kousjes gekocht voor het confort in de schoenen. Enkel een tipje! Een aanrader hoor! Je ziet er niets van maar een kousje over je tenen zorgt voor minder wrijving en minder pijnlijke voeten!

Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik26-5-2007 13:07:11

Hallo Amber,

ik heb ook nylonkousen voorzien op de grote dag want ik vrees inderdaad dat ik anders snel zere voeten zou krijgen in mijn schoenen, of het nu warm is of niet en 2) zo de hele dag in gesloten schoenen rondlopen vind ik enorm vervelend omdat je dan voelt dat het enorm warm is in de schoenen :)

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik26-5-2007 16:36:42

hey,

Ik draag geen kousen. Ik draag dat anders ook niet; heb vrij gemakkelijke schoenen en mooie bruine benen. Als ik in de zomer met een kort rokje rondloop zit ik ook vaak met blote voeten in schoenen, hoor, dan doe je toch ook geen nylonkousen aan!?

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Mieke
7-7-2007
 Meld misbruik26-5-2007 18:40:12

Ik draag GEEN kousen. Nee hoor, als ik nu een rokje aandoe vragen mensen me soms of ik kousen aanheb en dat is nooit het geval dus...niet nodig vind ik persoonlijk. Het is zomer, wie loopt er dan in godsnaam met kousen rond en dan nog onder een lang kleed, ik zou het je persoonlijk afraden...
groetjes
Mieke
7/7/7

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik27-5-2007 2:50:54

ik heb ook stay ups maar mijn vorige ervaringen ermee was dat die afzakten,dus nu denk nog vlug 2 kousenbanden kopen en dan is het wel ok,hoop ik.

debbie

Meld misbruik27-5-2007 10:50:09

hallo, ik lees hier juist van die stay-ups die afzakken. ik heb me er nu zelf ook gekocht en de mevrouw van de winkel zei me dat je je benen met niks mag insmeren de dag van je trouw en lang genoeg wachten om ze aan te doen totdat je benen helemaal droog zijn als je je gewassen hebt!anders zakken ze af zei ze. ik heb ze nu thuis al eens aangedaan en ik moet zeggen ze bleven bij mij perfect zitten. geen probleem dus. groetjes debbie 10-08-07

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik27-5-2007 11:50:12

hey Amber,

ik zal zelf wel nylonkousen dragen omdat anders mijn voeten na een paar uur gans kapot gaan zijn van het vele lopen en dansen.

Succes met je beslissing
Sophie 18.04.2008

Marleen

Meld misbruik27-5-2007 13:39:10

Hey,
Ik wilde eigenlijk oorspronkelijk ook geen kousen aan doen, doet dit anders ook niet.
Maar ieder verzekert me het voor het comfort ook te doen. Als je een lange jurk aan hebt, en je zweet door de warmte, dan zal de jurk niet zo goed langs je benen glijden. Ook voor in de schoenen zou het beter zijn... Ik ben dus van gedacht veranderd. Ik neem stay-ups in huidskleur die mijn benen een iets bruinere kleur geven, neem een reservepaar mee, en als het me niet aanstaat, doe ik ze gewoon uit...
Groeten
Marleen
6.7.7

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik28-5-2007 11:01:03

Hoi,

Ja, dat ga ik ook doen, wel stay-ups en met jartellen.
Persoonlijk vind ik het mooier en je jurk glijd ook beter. En je zou minder snel pijnlijke voeten krijgen...
Ik neem wel geen reservepaar mee. Denk niet dat ze snel stuk gaan onder je jurk en als het zo is...dan gaan ze maar uit!

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik28-5-2007 11:30:04

Hey,

mijn dag is al een tijdje achter de rug, maar ik ben ook in de zomer getrouwd. Toch had ik stay-ups met jarretellengordel voorzien. Eerst en vooral vind ik (en mijn verloofde ook) dit supersexy en voor de rest zijn alle voordelen hieronder al opgesomd. Je hebt minder last van blaren op je voeten (neem het van mij aan, tenzij je een staand beroep hebt, sta je NOOIT zolang op je voeten als op je trouwdag), je jurk glijdt veel mooier over je benen... Zo'n kousentips voor in je schoenen kunnen dit nooit evenaren omdat daar ook een rekker aan zit en na verloop van tijd begint die te schuren en wordt dat heel erg lastig. Zolang je geen kousenbroek neemt, zweet je ook niet zoveel meer dan zonder en is het ook niet lastig om naar toilet te gaan enzo, wat met dat kleed toch al een hele ervaring is.

Ik draag altijd stay-ups (ook zonder jarretellen) en die blijven altijd perfect zitten, ook als ik mij ingesmeerd heb met bodylotion.

Groetjes,
Lieve

davida
7-9-2008
 Meld misbruik28-5-2007 13:28:52

hey

wij zijn in september getrouwd en ik had geen nylon kousen aan draag dat anders ook niet en zag dat nu ook niet zitten.

grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...