Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel schuimwijn voorzien bij receptie

  24-5-2007 9:54:42
hoi,

zoals zovelen hier trouwen wij op 07/07/07 nu dat deze datum korter bijkomt zijn wij volop bezig met de laatste voorbereidingen, gisteren zijn we al eens een kijkje gaan nemen in de zaal om onze tafelindeling uit te testen
nu had ik volgende vraag ivm hoevel "schuimwijn" te voorzien
als mijn aanstaande mij komt halen thuis zullen hier een 15-tal genodigden zijn (duur +- 1/2h), in de namiddag hebben wij een 25-tal genodigden (duur +- 4h) voor een broodje en een drankje (oa ouders, getuigen, zussen, ...) en 's avonds zullen we met +- 100 genodigden zijn (receptie +- 1.5h)
nu vragen wij ons af hoeveel cava of schuimwijn we moeten voorzien, fruitsap is er in de zaal aanwezig en moeten we niet zelf voor zorgen

weet dat het veel info is maar we hebben er gewoon geen idee van

en als er iemand misschien een goede tip kan geven voor een lekker schuimwijntje is deze info ook altijd welkom

nog 44 dagen, begint echt op te korten

alvast bedankt voor al de tips

groetjes Sofie

sofie
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2784


Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik24-5-2007 11:45:57

Hallo Sofie,

Freixenet of Hardys cava van de Colruyt. Heel lekkere en betaalbaar ook (6 a 7 euro per fles). Wij hebben enkele weken voor ons huwelijk met een 10 tal vrienden blind 10 verschillende cava's/ schuimwijnen geproefd en deze 2 stonden op nummer1.

De hoeveelheden weet ik niet meer van buiten, maar ik denk een 50 tal flessen voor een 100 tal mensen op onze receptie van 2u. Niet iedereen drinkt schuimwijn he. Er was ook nog fruitsap enz.

groetjes,

Jasmijn

greotjes,



Greet
2-6-2007
 Meld misbruik24-5-2007 12:28:13

Hi,

Wij leveren ook zelf onze wijn en champagne aan onze feestzaal. Zij gaven ons de richtlijn om voor de receptie na de mis 1/2 de man te verzien en 's avonds bij de receptie voor het avondfeest 1/3 fles de man.

Succes,

Greet
02/06/2007



sofie
7-7-2007
 Meld misbruik24-5-2007 12:35:24

Greet, Jasmijn,

alvast bedankt voor jullie snelle reacties
wij dachten ook aan een 50-tal flessen
zal zeker eens bij coltuyt binnen springen
heb gisteren al eens een kijkje genomen op hun site en een lijstje aangelegd met "betaalbare" schuimwijnen
jasmijn, uw idee voor het houden van een proefsessie hadden we ook al in gedachten
dacht mischien aanstaande zaterdag als begin van men vrijgezellenfeest al eens te proeven met de vriendinnen

groetjes Sofie

groetjes sofie



Kristine
9-6-2007
 Meld misbruik24-5-2007 13:52:17

De Cava Baron Brut van de Colruyt is ook heel goed, 4.95 euro dacht ik. Wij gaan die nemen denk ik.

We geven enkel een receptie voor zo'n 150 mensen, maar die duurt dan wel 3 uur ipv 1.5 uur. Ik zou inderdaad ook 1/2 fles per persoon rekenen. Dan kom ik op 75 flessen. Ik tel er nog wat reserve bij, zodat ik er met 85 toch zou moeten komen.

Groetjes, Kristine
9/06/2007



Miranda
4-8-2007
 Meld misbruik24-5-2007 16:00:53

Hoi hoi,

Wij zijn fervente schuimwijn drinkers.
Onze favoriet is Prosecco van Italië maar daarvoor moet je best in Italië zelf zijn!
Daarnaast is Freixenet top favoriet!
Wij gaan deze altijd in Duitsland in de Real kopen en hij is daar stukken goedkoper dan hier! Ook heb je daar meerdere soorten Freixenet dan hier en de Seccito is een heel lekkere variant.
Voor het vinden van een Real in de buurt kijk je best op hun site www.real.de
ze hebben wel altijd schuimwijnen in promotie! Veel succes ermee ...
Groetjes Miranda



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik25-5-2007 21:35:24

Wij halen onze schuimwijn ok bij Colruyt, maar gaan het wel bestellen want ik vermoed dat ze geen 100 flessen hebben staan. Je kan er een kaart aanvragen waarmee je nadien 5 % van je aankopen terugbetaald krijgt (van 5 kasticketten) en een kookboek erbij.



Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik25-5-2007 22:01:08

iedereen alvast bedankt voor de reacties

gaan toch overwegen om bij onze lokale brouwer te gaan, als we dan veel overschot hebben mogen we dit terugbrengen zoalng het niet in de koeling heeft gestaan

is makkelijk dan zit ik niet met een rest

groetjes Sofie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...