Terug naar overzicht
Dag NeleIk zou je ouders dan toch niet bedanken op het feest zelf... Ik kan me inbeelden dat dat dan wel een heel droevig moment moet zijn voor je vriend. En zo met iedereen er bij... Ik zou het gewoon de dag erna thuis doen. Ga hen een bloemetje brengen of een ander geschenk en zeg het hen dan niet? Groetjes
Dag Nele,Ik zou de situatie vooraf besprkeen met je ouders. Ze zullen het ongetwijfeld begrijpen dat je geen kado de avond zelf geeft om je vriend zijn gevoelens te sparen. Als je het niet wil bespreken met hen omdat het een verrassing is, geef hen dan misschien iets de dag voor het huwelijk. ZO is het toch een verrassing maar zit je de dag zelf niet met de traantjes.Veel succes!Jenny
Hey Nele,wij hebben hetzelfde aan de hand. Mijn vriend zijn moeder is overleden en zijn vader heeft een nieuwe vriendin, maar zij en de familie komen echt niet goed overeen. Mijn vriend ziet het echt niet zitten om die avond iets aan zijn vader te geven waar zij bij is. 9 kansen op 10 gaat ze doen alsof zij de moeder is. Mijn vriend ziet er echt tegenop dat de mensen die zijn ouders niet kennen gaan denken dat de nieuwe vriendin zijn mama is. Zijn mama was een intergere vrouw met klasse en waardigheid, dat is net het tegenovergestelde van de huidige vriendin. Ik heb het er met mijn ouders ook over gehad en ze kennen ook de nieuwe vriendin dus ze begrepen de situatie. Ze vinden het zeker geen probleem dat wij onze bedankjes nadien gaan geven. We gaan wel in de ceremonie onze ouders bedanken en daar leggen we dan de nadruk op mijn vriend zijn overleden moeder. Het is dan een gedicht dat we aan hen opdragen.Groetjes, Mara.
kan je niet 2 andere mensen kiezen die voor je vriend veel betekenen / betekend hebben en zo deze mensen ook eens in de bloemetjes zetten? Ofwel inderdaad niets doen...Groetjes, Valérie
Beste Nele,Zelf zitten we in een gelijkaardigde situatie ... Mijn pa is een aantal jaren geleden overleden, mijn vriend heeft zijn beide ouders nog. Zelf vind ik het belangrijk op de dag zelf onze ouders een bedankting te overhandigen. Dit zouden we ook gedaan hebben moest mijn pa er nog bij zijn geweest ... Op voorhand weet ik zo al dat de hele dag zeer zwaar zal zijn, emotioneel! M'n pa is vijf jaargeleden overleden en mijn oma (ma van mijn pa) eerder dit jaar. Zowizo is het emotioneel dat zij er niet bij kunnen zijn.Mijn advies naar jullie ... probeer er met julli tweetjes nogmaals over te praten en zoek samen een gulde middenweg!Ik wil jullie alvast ook bedanken voor het ideetje om op de dag van het huwelijk langs te gaan op het kerkhof om een bloemetje te leggen! Dit idee neem ik mee en ga ik zeker eens bespreken met mijn vriend ...Ik hoop dat jullie eruit geraken en wens jullie veel succes ...Groetjes,Kelly
Ik weet niet of dit een goed idee is...maar er is misschien wel een tafel met een gastenboek enzo en misschien is daar ruimte voor een foto van zijn ouders, zo zijn ze toch een beetje zichtbaar aanwezig en kan er dan een mooi bedankbloemstukje bij gezet worden voor al wat ze tijdens hun leven gedaan hebben voor je vriend.
Wij zitten in dezelfde situatie als jou. Het is eigenlijk goed eens te horen dat nog mensen in die situatie zitten die het er niet makkerlijker op maakt.We zijn er eigenlijk ook nog niet helemaal uit. Mijn ouders zijn nu ondertussen een beetje zijn tweede ouders geworden en daarmee gaan we ze wel bedanken op het feest denken we. Langs zijn kant wil hij dan zijn grootmoeder bedanken. Ik heb nog een grootvader waarvan ik niet zeker weet of hij lang zal kunnen blijven op het feest door zijn gezondheid,dan brengen we het anders later. Hij wil geen foto's of aandenkens ter plaatse omdat het een blije dag moet worden en hij er zowieso al genoeg aan zal moeten denken. Ook in de mis wordt daar niet veel over gezegd, het ligt veel te gevoelig voor hem en zijn grootmoeder. Wat hebben jullie dan eigenlijk op de uitnodigingen gezet onder ouders en grootouders?Veel succes verder!!!
Dag Marjolijn,Wij zouden in de mis toch willen een verwijzing maken,maar geen namen noemen.Op onze uitnodigingen staan enkel onze namen en ons adres. Gezien mijn ouders toch niet tussenkomen voor het feest, hebben we ze er ook niet opgezet.In de zaal zou ik een tafel willen vrijhouden en kaarsen opzetten. Een kaars voor elk persoon die overleden is en ons nauw aan het hart ligt. Wij zouden de betekenis ervan kennen maar een ander niet.Groetjes Nele29/09/07