TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kirsten
9-6-2007
|
22-5-2007 8:33:59
Hey,
Wij hebben geen tussengerecht. Volgens mij ga je op den duur wel te lang aan tafel zitten ook ,hoor.
Groetjes, Kirsten 09/06/2007 www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
|
|
Tania
3-5-2008
|
22-5-2007 8:38:51
Hey,
Wij nemen ook geen tussengerecht. Uiteindelijk betaal je relatief veel voor wat het is, naar ons gevoel. En we willen ook niet overdreven lang aan tafel zitten: 4 gangen en aanhangsels (koffie, versnaperingen 's nachts) leek ons wel uitgebreid genoeg...
Veel succes nog,
Tania
|
|
Veroniek
|
22-5-2007 9:10:56
Hoi Dany
Je moet zelf uitmaken wat jullie graag hebben! Het is toch jullie feest?
Wij nemen een tussengerecht, voor 1 euro vind ik dit niet echt een ding om over te twijfelen (we hebben natuurlijk niet zoveel genodigden voor het avondfeest)... Wij nemen dus aperitief, voorgerecht, soep, tussengerecht, hoofdgerecht en dessertbuffet. Wij hebben dus maar 1 tussengerecht en dat is afh. sorbet of jenevertje, de mensen krijgen de keuze. 2 tussengerechten zijn inderdaad veel en ik weet niet of dit veel voorkomt... (ik heb daar in ieder geval nog niet van gehoord...)
Afhankelijk natuurlijk of je een groot of klein feest heeft en hoe jullie alles zien!
Veel succes! Veroniek 20 07 2007
|
|
Ilse
17-8-2007
|
22-5-2007 9:52:05
Hoi, Wij nemen ook geen tussengerecht. groetjes, Ilse
|
|
Sissi
26-5-2007
|
22-5-2007 10:16:57
Hey,
Het wordt nog gedaan maar daar wordt meer en meer van afgestapt. Zeker als je een dessertenbuffet hebt lijkt het mij niet nodig.
Dit weekend ben ik naar een communiefeest geweest en daar was dat ook zo'n uitgebreid menu. Meer dan de helft van de mensen heeft de helft (of meer) van zijn hoofdgerecht laten staan omdat het veel te veel was. Ze kwamen nog een 2e keer rond maar daar heeft niemand nog van genomen.
Maar het blijft jullie keuze.
Groetjes, Sissi
|
|
Dany
24-5-2008
|
22-5-2007 12:19:59
Is zeker niet de bedoeling om twee tussengerechten te nemen... Normaal zou dit onze menu worden:
Meloen met breughelham --- Hertoginnenroomsoep --- St-jacobsvruchten met fijne saus --- Sorbet --- Kalkoensgebraad met garnituur en kroketjes --- Dessertenbuffet en/of huwelijkstaart
Maar blijkbaar komt dit toch bij mijn aanstaande schoonouders op een hoger bedrag uti dan het voorziene budget... Vandaar dat we gaan kiezen om het tussengerecht te laten vallen ofwel de soep...
|
|
Fieke
7-7-2007
|
22-5-2007 13:03:50
Ik zou sowieso de soep laten vallen. De meeste mensen eten soep echt tegen hun zin (zeker als het warm is). En gezien de menu die jullie gekozen hebben, is het zeker aan te raden zo geen dikke roomsoep te geven, na de st. jacobsvruchten kunnen de meeste al niet meer...
Niets is zo lastig als naar een feest gaan waar je gewoon bijna ontploft van te veel te eten vind ik.
Succes nog!
Fieke 7/07/2007
|
|
Sissi
26-5-2007
|
22-5-2007 14:16:45
Tja, hierin verschillen de meningen blijkbaar want ik ken redelijk wat mensen die soep wel een must vinden.
Je hebt verschillende mogelijkheden: Ofwel laten zoals het is. Ofwel koud voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessert. Ofwel soep, warm voorgerecht, sorbet, hoofdgerecht, dessert. Ofwel koud voorgerecht, warm voorgerecht, sorbet, hoofdgerecht, dessert.
Wij hebben gekozen voor koud voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessert.
Groetjes, Sissi
|
|
Freya
11-8-2007
|
22-5-2007 14:46:06
Diegene die de rekening uiteindelijk zal betalen beslist. Als jullie die moeten betalen kiezen jullie toch zelf of je dat wil uitgeven? Als jouw familie betaalt dan speelt het geen rol hé. Maar om eerlijk te zijn... ik zou achteraf nog een uur moeten wachten met de openingsdans, want als ik dat allemaal moet binnen werken dan geraak ik het eerste uur niet meer recht. Dan kunnen ze me naar de dansvloer bollen. :-) Maak je hier nog niet druk over... er komen wellicht nog andere discussiepunten die dit in het niets doen verdwijnen. Samen sterk en denk erom... het is jullie dag, maak hem zoals jullie dat willen!
Groetjes Freya 11.08.2007
|
|
Dany
24-5-2008
|
22-5-2007 14:49:32
In ieder geval bedankt iedereen voor de reacties... Het geeft stof tot nadenken natuurlijk... We hebben nog tijd om na te denken natuurlijk als we 24 mei 2008 trouwen...
|
|
Valery
15-9-2007
|
22-5-2007 15:03:13
Hoi,
Wij doen het nog anders, niet zozeer om de kosten te drukken, maar vooral voor de gezelligheid. Een trouwfeest leert me dat de meeste mensen toch van tafel veranderen na het eten en het veel plezanter is op de dansvloer en om rond te lopen.
Dus wij doen een lange receptie met kleine hapjes en na 1,5 uur grotere porties (een 3-tal voorgerechtjes eigenlijk) In die tijd kunnen wij met iedereen es babbelen. Erna is er een typisch belgisch menu: chateaubriad met verse frietjes en 5 sausjes ;) en erna een reuze dessertbuffet. het buffet blijft ook staan, zodat je kan blijven eten ervan.
groetjes, Valery 15/09/2007 valeryenpascal.trouwen.com
|
|
Jessika
27-7-2007
|
22-5-2007 15:15:38
We hebben gekozen voor: soep, warm voorgerecht, sorbet, hoofdgerecht, dessert en koffie met versnaperingen. Ik weet dat het zwaar zal worden, maar eerlijk gezegd hebben we echt gekozen wat wij lekker vinden (en na met mijn ouders dit besproken hebben vinden ze dit ok)!
Jessika 27/07/07
|
|
Marjan
2-6-2007
|
22-5-2007 16:29:48
Wij doen koud en warm buffet, maar er wordt op voorhand wel soep opgediend omdat dit bij de meeste wel goed smaakt.
|
|
Dany
24-5-2008
|
23-5-2007 8:09:56
Het is sowieso onze families die het gaan betalen... Mijn familie geen enkel probleem... Mijn aanstaande haar familie wil de kost toch een beetje drukken...
We zullen wel een compromis moeten sluiten zeker... Ze willen volgende week al eens samenkomen om bepaalde zaken te bespreken... We geraken er in ieder geval door... In ieder geval bedankt voor de vele reacties en voor diegenen die binnenkort trouwen... Maak er een zalig mooie dag van hé
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|