TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Els
22-9-2007
|
21-5-2007 14:21:37
Misschien ben ik niet echt een goeie referentie want wij hebben een vrij grote bruiloft, maar ik kan je wel wat cijfers geven. We vragen 90 mensen op de receptie en 180 op het avondfeest. Onze menu kost €62 per persoon, 5-gangen en alle dranken inbegrepen tot einde feest. Receptie is €12 pp. We betalen €1400 aan onze fotograaf, €1050 aan de videograaf, €400 aan de DJ. Bloemen hebben we nog niet besteld, dat weet ik dus niet. De bruidsjurk is natuurlijk een grote hap uit het budget en de huwelijksreis. Maar je kan voor beide ook wat minder dure opties nemen. Wij betalen ook alles, behalve de feest. En dat is natuurlijk al een grote kost minder. Maar er is nog genoeg te betalen... Als je nog specifieke vragen hebt, geen probleem!
Els 22/09/07
|
|
Veerle
2-6-2007
|
21-5-2007 14:29:55
Hey Nathalie,
Even onze kosten overlopen: - Fotograaf 1250 (hier heb je echt alle prijzen, afhankelijk van fotograaf en van hoeveel foto's je wil) - De menu kost 48.50€ zonder drank inbegrepen - De receptie: 8€ per persoon (enkel receptie) en 4€ (voor de mensen die blijven voor het avondfeest) drank niet inbegrepen - huur van de zaal: 500€ - Het bruidsboeket zal ongeveer 70€ kosten, de corsages een 2€ per stuk denk ik. De bloemen voor de kerk hebben we zelf ni geregeld, dus dat weet ik niet, maar dat valt wel mee. - Uitnodigingen: 2.16€ per kaart en 1.04€ voor de postzegels per kaart. - Drukkosten voor de uitnodigingen (eenmalig): 42€ - Trouwkleed: 1500€ - Juweeltje: 65€ - Kostuum (+das en hemd): 850€ - Misviering: 200€ - Ringen 950€ - Menukaartjes: 0.67€ per stuk - Ceremoniewagens: 4x 135€ (suitewagens) + 1x 250 (bruidswagen) - Kleding bruidskindjes: 4x 50€ - Lingerie: 100€ - Schoenen (heb ik tweedehands gekocht): 30€ - Ceremoniemeester: 185€ - Kapper: 20€ - Visagiste: 15€
Dan zijn er nog dingen zoals gastenboek, doos voor de eveloppen, huur van een kamer, danslessen, zonnebank, enz... die ook allemaal nog wat geld kosten natuurlijk. Voor de drank nemen we geen forfait, dus geen idee hoeveel dat zal kosten, maar dat zal alleszins hard doorwegen denk ik. Wij hebben wel het geluk dat onze ouders een stuk betalen. Wij trouwen over twee weken... brrr, niet lang meer!
Veel succes!
Veerle
|
|
Lina
19-6-2008
|
21-5-2007 14:33:03
Bedankt voor jullie reacties ! Dat is al een grote hulp!
Groetjes, Lina
|
|
Véronique
16-6-2007
|
21-5-2007 14:39:34
Hi Nathalie,
Volgens mij hangt heel veel af van wat voor soort huwelijk jullie eigenlijk zelf willen. Wij gingen er bij het organiseren van uit dat we alles zelf moesten betalen en zijn dus bij de keuze van de zaal beginnen vergelijken. (nu moet ik toegeven dat de meeste zalen wel min of meer hetzelfde vragen voor het eten, het grote verschil zit hem soms in de huurprijs van de zaal.) Mijn ouders hebben ons voorgesteld om de helft te betalen en wij zijn hen hier heel dankbaar voor. Wat we wel hebben gedaan is niet zomaar iedereen uitgenodigd. We hebben enkel de mensen uitgenodigd die we er echt bij willen hebben, dus geen hele verre familie of kennissen die je eens 1 keer om de zo veel jaar ziet. Enkel onze goede vrienden en naaste familie.
Voor onze receptie in de namiddag betalen wij € 22,90 / pers. Voor het diner betalen wij €68,50 inclusief receptie met hapjes, voorgerecht, soepje, hoofdgerecht en dessertenpallet, ook de drank is in deze prijs en dit tot het einde van het feest. Dj: €475 fotograaf €950 (duurste formule, dus eventueel mogelijk vanaf €700) bruidsjurk: +/- € 1500 schoenen €185 trouwringen +/- €900 huur jacquet € 85 kerk: €200 ceremoniemeester €180 ceremoniewagens € 450 huwelijk voor de wet €7,50 2 rode lopers € 100 bruidsuiker €73 uitnodigingen € 344 bloemen kerk + corsages + bruidsboeket +/- €200
Ik denk dat ik zowat alles heb opgenoemd. Wat heel belangrijk is om goed te vergelijken, soms kan je heel veel besparen want je zal het zelf ook ontdekken dat er bij sommige zaken een heel groot prijsverschil zit op hetzelfde product.
Nog veel plezier bij het voorbereiden!!!
Groetjes, Véro 16/6/2007
|
|
Elke
13-10-2007
|
21-5-2007 20:49:22
Hey Nathalie,
Als je eens op dit forum rond kijkt, dan zie je wel wat oplossingen om het goedkoper te maken.
Zo kan je vragen aan de plaatselijke KAV om de kerk te versieren, bloemstukjes te maken enz.
Wil je auto's? Vraag eens rond bij kennissen. Misschien heeft iemand een mooie oude auto of zijn er een paar met een donkere auto die jullie mogen lenen? Of vinden vrienden/broers/neven het leuk om jullie rond te rijden, heb je geen cauffeurs nodig.
Een student fotografie heeft dikwijls een eigen stijl (eens iets anders) en als je eens op deze website kijkt dan zijn er wel een paar die voor een veel goedkopere prijs hun diensten aanbieden. (er zijn er even goed die wel klassieke foto's maken, natuurlijk)
Bij mijn nicht had iedereen meegeholpen met het eten, koude schotel in buffet vorm, en ook een dessertenbuffet. De toog/opruimen/... werd door de VKSJ (of een andere jeugdbeweging/sprotclub/jeugdhuis/...) verzorgd.
Misschien ken je wel iemand die DJ is? Anders kan je eens in een jeugdhuis gaan horen. Aan de andere kant vind ik dat je feest staat of valt met een goede DJ, dus hierop besparen ... (onze DJ is 350 euro lichten en installatie en zo in van 22u tot 5u.)
Ga naar een bruidswinkel, hou je ogen open, neem foto's als het mag, en ga dan met je idee naar een naaister. Ook dit komt steeds veel goedkoper uit. Soms gaan de naaisters mee naar de winkel, zeg dat het een tante of zo is ;-)
De grootste kost is volgens mij onze huwelijksreis... Maar dit is natuurlijk iets waar je zelf op kan besparen. Normaalgezien gaan mijn vriend en ik op low-budget-vakantie met de tent/bed and breakfast, maar deze keer willen we het 'een beetje chicker' ...
Ik denk dat je zult merken dat er heel wat koppels hun feest zelf betalen (ook wij). De meeste wonen dan ook al enkele jaren samen voor ze trouwen, en ik zou het zelf 'raar' vinden moesten mijn ouders alles betalen. Maar dat is iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
Veel succes bij het plannen!!! Elke
|
|
Liv
15-9-2007
|
24-5-2007 20:10:28
Er hangt wel een serieus prijskaartje aan zo'n trouwfeest. Maar ja, ge trouwt maar ene keer hé. Dit gebruik ik wel vaker als excuus bij mijn ventje :)
Ringen: 1300 euro Trouwkleed: 1200 euro Schoenen: 190 euro Lingerie: 130 euro Juweel: 135 euro Fotograaf: 1950 euro Vervoer(1 auto): 450 euro DJ: 450 euro Buffet+ dessertbuffet: 34,00/persoon (= zonder drank)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|