Terug naar overzicht
Wij doen dit niet. Witte duiven kunnen zich ook niet zo goed oriënteren, en vinden bijgevolg dikwijls hun weg niet terug. Ballonnen zijn eigenlijk ook heel erg vervuilend voor het milieu. Ik denk dat bellen blazen nog de beste oplossing is. Dat is natuurlijk niet zo spectaculair als duifjes laten vliegen of ballonnen. Maar ik begrijp wel dat er plaatsen zijn waar dat niet mag.
of het verboden is of niet, dat weet ik niet,maar de duiven kunnen niet in het wild overleven en zullen dus heel snel sterven. Daarom dus dat GAIA er tegen is duiven te gebruiken ...
Hey MarjoleinIk dacht ook dat die duifjes dan een triest lot zou wachten maar dat is blijkbaar niet altijd zo hoor.Tijdens onze verloofdencursus op de parochie was er iemand van die mensen die witte duifjes had voor huwelijken en als die losgelaten worden vliegen die gewoon terug naar hun thuis.in ons geval is het wel grappig, want hun "thuis" is op 15 meter van de kerkdus de duifjes kunnen bij ons nog 'te voet ' gaan hahaGewoon even informeren dus of je ergens getainde duifjes kan vinden.Deze duifjes van deze meneer kunnen wel enkel voor Aalst gehuurd worden....misschien inderdaad omdat ze niet goed hun weg vinden??GroetjesChristel
ballonnen zijn niet per se vervuilend voor het milieu. de meeste merken latex ballons zijn biologisch afbreekbaar latex is een natuurlijk product van de rubberboom. vraag aan je ballonwinkel dat ze er een raffia lint aan doen, mooi en stijlvol, en niet belastend voor het milieu dus.