Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

duifjes kerk

15-5-2007 12:07:43
Hallo bruidjes,
Onze priester zegt dat duifjes verboden zijn in om uit te laten vliegen aan de kerk. Iets met gaia of zo, voor het dierenwelzijn. Is dat waar of mogen er toch nog duifjes losgelaten worden? Zijn er nog mensen die duifjes laten vliegen. Of ballonnen, of iets anders?

marjolijn
11-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 238

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik15-5-2007 12:44:58

Wij doen dit niet. Witte duiven kunnen zich ook niet zo goed oriënteren, en vinden bijgevolg dikwijls hun weg niet terug. Ballonnen zijn eigenlijk ook heel erg vervuilend voor het milieu. Ik denk dat bellen blazen nog de beste oplossing is. Dat is natuurlijk niet zo spectaculair als duifjes laten vliegen of ballonnen. Maar ik begrijp wel dat er plaatsen zijn waar dat niet mag.

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik15-5-2007 15:55:37

of het verboden is of niet, dat weet ik niet,
maar de duiven kunnen niet in het wild overleven en zullen dus heel snel sterven. Daarom dus dat GAIA er tegen is duiven te gebruiken ...

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik15-5-2007 16:11:20

Hey Marjolein
Ik dacht ook dat die duifjes dan een triest lot zou wachten maar dat is blijkbaar niet altijd zo hoor.

Tijdens onze verloofdencursus op de parochie was er iemand van die mensen die witte duifjes had voor huwelijken en als die losgelaten worden vliegen die gewoon terug naar hun thuis.
in ons geval is het wel grappig, want hun "thuis" is op 15 meter van de kerk
dus de duifjes kunnen bij ons nog 'te voet ' gaan haha
Gewoon even informeren dus of je ergens getainde duifjes kan vinden.
Deze duifjes van deze meneer kunnen wel enkel voor Aalst gehuurd worden....misschien inderdaad omdat ze niet goed hun weg vinden??

Groetjes
Christel

wouter

Meld misbruik17-9-2009 22:04:19

ballonnen zijn niet per se vervuilend voor het milieu. de meeste merken latex ballons zijn biologisch afbreekbaar latex is een natuurlijk product van de rubberboom. vraag aan je ballonwinkel dat ze er een raffia lint aan doen, mooi en stijlvol, en niet belastend voor het milieu dus.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...