Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

op tijd beginnen

15-5-2007 9:48:49
Hey bruidjes,

Als ik hier eens het forum bekijk, dan zijn er heel wat bruidjes voor 2008 die al heel wat gepland hebben. Mijn vriend en ik hebben in maart besloten om dit jaar nog te trouwen (7 maand, oktober dus). Zijn wij er echt zo laat bij? Is alles nog te organiseren in 7 maand? Hoeveel op voorhand zijn jullie de organisatie begonnen? Of hebben jullie het wel 2 jaar op voorhand besloten, maar zijn jullie pas de laatste 6 maand voor de trouw in actie geschoten?

veel organisatie-plezier...
Elke

E
13-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 264

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik15-5-2007 10:03:30

Zolang je nog een zaal, traiteur, fotograaf, ... vindt, maakt het niet uit wanneer je begint met de voorbereidingen.
Dus best eerst voor deze zaken eens rondkijken en dan nog kijken op het gemeentehuis voor het wettelijk huwelijk en eventueel bij de parochie horen of er nog plaats is om een trouwmis te doen.

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik15-5-2007 10:07:20

Wij regelen alles in 8 maanden. En dat is goed te doen. Als eerste hebben we het gemeentehuis, de kerk en de zaal gebeld. Daarna de muziek die we wilde vastgelegd en toen op zoek naar een fotograaf. En alles was vrij op de dag dat wij wilde. Dus dat was erg prettig.
Ik zou het zelf niet fijn vinden als we 1,5 jaar hadden om alles te regelen, want dan ben ik bang dat ik alles op de lange baan schuif. Nu heb ik een schema gemaakt met wat we moeten regelen en dat strepen we af. Gaat heel goed en is ook heel goed te doen in 8 maanden.

Heel veel succes, maar vooral heel veel plezier met de voorbereidingen en geniet ervan.

Angela

Meld misbruik15-5-2007 10:11:12

Hallo,

Mijn vriend heeft me gevraagd in februari voor in de zomer van 2008 te trouwen. Ik wou er zeker een jaar tussen hebben, omdat de regeling van een trouw veel en stresserend kan zijn. Ik wou dan ook echt genieten van de periode om verloofd te zijn.

De grote lijnen staan allemaal vast. De één verschoot dat we zo vroeg waren, de ander zei dat de boekingen volop aan het binnen komen waren.
Ik denk dat het veel afhangt van welke feestzaal je wilt, of wat voor soort trouw. Ik zou alleszins niet meer wachten voor de feestzaal. Wat de gemeente betreft zou ik al eens bellen. Als je niet geboren bent daar waar je gaat trouwen, moet de gemeente nog een aanvraag doen en dan pas kan je langs komen voor de aangifte. Bij de meeste kan dit vanaf 6 maand op voorhand.
Als jullie later zouden zijn, en er zou op die dag meerdere trouwers zijn, moeten jullie jullie aanpassen aan het uur dat er nog over is.

Alvast veel succes

Groetjes

Angela
21/06/2008

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik15-5-2007 10:19:29

Hey Elke, wij hebben in april jl. besloten om volgend jaar in mei te trouwen. Wij hebben in tegenstelling tot heel wat andere koppeltjes voor 2008 ook nog niet veel vastegelegd. Het belangrijkste is, zoals in voorgaande topics reeds aangehaald:de zaal,fotograaf,wet en eventueel kerk te kunnen vastleggen op de datum die jij wilt... en dat is denk ik de belangrijkste reden waarom sommigen er zo vroeg bij zijn...
Maar persoonlijk denk ik dat het zeker goed moet lukken om alles te regelen op 7 maanden tijd.
Wij verkiezen volgend jaar, ten eeste omdat mijn verlofdagen bijna op zijn en we zouden graag onmiddelijk na de trouw op huwelijksreis vertrekken, ten tweede omdat we dit jaar nog eerst een grote inspanning willen doen om ons spaarboekje aan te dikken om het feestje te kunnen geven waar we van dromen....

Veel succes met de voorbereidingen...

Ilse
3mei2008

lien
23-2-2007
 Meld misbruik15-5-2007 10:58:29

Maak je geen zorgen, ik wist zelf in december dat ik in februari zou trouwen. We zijn toen voor de wet getrouwd (een kerkelijk huwelijk komt er niet), maar we beslisten wel om ons groot huwelijksfeest in de zomer te geven. Dat gaf ons toch nog een achttal maanden extra de tijd.

We zullen er zeker geraken met onze voorbereidingen. Ook ik vind het een beetje zot om zoveel tijd uit te trekken om alles te organiseren, en ik ben blij dat ik het op 8 maand tijd kan doen;).

Groetjes,

Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

Els
22-9-2007
 Meld misbruik15-5-2007 11:22:20

Veel hangt af van de maand waarin je wil trouwen. Mei-Juni, September-Oktober zijn drukke periodes. Wij zijn in september vorige jaar beginnen kijken voor september dit jaar. Van de 7 zalen die we bezochten waren er maar 3 die nog een zaterdag in september vrij hadden. En ook voor de fotograaf en de DJ hebben we wat moeten zoeken. Mijn tante is getrouwd in juli en heeft alles op 3 maanden gedaan, zonder problemen. Ik vind het gewoon leuk om er zoveel mee bezig te zijn. De dag zelf zal snel genoeg voorbij zijn, je kan maar genieten van de voorbereidingen!

Els
22/09/07

Griet
28-9-2007
 Meld misbruik15-5-2007 11:36:09

Hoi,

Dit is zeker mogelijk hoor. Mijn vriend heeft ook maar een aanzoek gedaan in maart en wij trouwen eind september. De meeste zaken liggen zelf al vast. Wij trouwen wel op een vrijdag waardoor er nog veel dingen vrij zijn. Een zaterdag zal moeilijker zijn denk ik.
Groetjes

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik15-5-2007 14:15:15

Hi Elke,

Je moet je zeker geen zorgen maken. Mijn vriend heeft me eind november ten huwelijk gevraagd en we trouwen op 16/6. Het is makkelijk te regelen. Het enigste wat soms wat moeilijker is, is de feestzaal. Sommige feestzalen zijn al lang op voorhand besproken. Maar als je geen vaste datum of periode hebt is dit meestal ook geen probleem.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...