Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drukker gevonden, wat nu?

15-5-2007 9:23:04
Hallo bruidjes,

Ik ben zo helemaal niet thuis in het drukkerswereldje. Nu heb ik wel al een aantal prijsoffertes binnen, en ik verwacht er nog een paar ook, maar ik merk nu al dat de prijzen sterk verschillen!

Tot nog toe bleek drukkerij Nolf (Kortrijk) toch de goedkoopste te zijn. Ik weet dat er een aantal mensen ervaring hebben met deze drukker. Zijn jullie hier tevreden over?

Eens ik definitief beslist heb qua drukker, wat moet ik dan verwachten eigenlijk? Bel ik om een proefdruk te maken? Of laat ik dit toch beter bij verschillende drukkers eens doen? Verbind ik mij tot niks als ik een proefdruk laat maken, of ben ik verplicht daar toch te laten drukken? Hoeveel tijd mag ik rekenen tegen dat mijn proefdruk af is, en hoeveel tijd moet ik dan nog rekenen voor mijn uitnodigingen?

Veel vragen...Ik weet het, maar hopelijk weten jullie mij te helpen!

Groetjes,

Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

lien
23-2-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 612

Annelies
25-8-2007
 Meld misbruik15-5-2007 10:02:07

Heyla,

Ik heb gezien op je site dat wij op dezelfde dat trouwen, leuk! Wij zijn vorige week dinsdag naar onze drukker geweest en vrijdag waren de proefdrukken klaar. Gisteren heb ik dan gebeld om te zeggen wat voor lettertype wij wilden en morgen mag ik er al om. Je drukwerk kun je in principe dus op een week tijd hebben! Ik was er zeker van wat voor kaart ik wilde omdat ik via verschillende sites (o.a. buromac, mercard, intercard,...)staaltjes had aangevraagd en daaruit al een keuze had gemaakt. Uitendelijk hebben wij een kaart van buromac gekozen en die hebben een vaste prijs, dus maakte het niet uit naar welke drukker wij gingen. Naast de vaste prijs voor de kaarten betalen wij nog 80 euro per druk (das in ons geval 2 keer -voor de tekst binnenin en dan nog keer voor de kaartjes met receptie/avondfeest-).

Veel succes alleszins!
Annelies

http://anneliesenchristophe.trouwen.com

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik15-5-2007 11:58:47

Hey, wij zijn bij drukkerij verkest geweest in meulebeke. Hadden die op de huwelijksbeurs gezien. Ik heb geen drukkers gevonden die zijn prijzen gaf. Je kan er originele kaartjes zelf laten maken naar je eigen keuze en nog ver onder de prijs van voorgemaakte als je het eenvoudig houdt. Er zijn originele modellen als een draaischijf, krantje,.... Je kan alles bespreken met hem hoe je het wil.Binnen een paar dagen krijg je een proef van je kaartje. Je bent dan nog aan niets verbonden. Eens beslist duurt het het een week voor de druk. Wij krijgen onze kaartjes deze week, we hebben er iets eigens van gemaakt met foto's. We hebben er zelf ook wat werk aan gedaan, maar dat was plezant. Ben benieuwd!

Veel succes met je druk.
Marjolijn

Wendy

Meld misbruik15-5-2007 12:30:30

Hey Lien,

Ik had ook offerte gevraagd bij Verkest maar die was voor onze uitnodiging stukken duurder dan Nolf. Nu, de ene uitnodiging is natuurlijk de andere niet hé!

Ik zou wel niet bij al teveel drukkers een proefdruk laten maken, voor een drukker kost dat ook geld en tijd... Natuurlijk ze moeten wel werken voor hun geld en je wil natuurlijk weten wat de kwaliteit gaat zijn maar eigenlijk is het beter van degene met wie je denkt in zee te gaan een proefdruk te laten maken.
Als dat dan te wensen overlaat, kan je nog altijd een andere drukker contacteren.

Een proefdruk duurt niet zo heel lang, ik denk dat wij wel ee paar dagen hebben moeten wachten want het was ook zo druk met de communies en zo...

Allé, veel succes!

Wendy

Veroniek

Meld misbruik15-5-2007 14:13:51

Hoi Lien

Blij dat je uiteindelijk toch nog reacties gekregen hebt! ;o)

Eens je gekozen hebt, maak je best eens een afspraak met de drukker om te bespreken wat je wil en hoe je het ziet. Je zal rap merken of het iemand is die tijd voor je neemt of niet. Als ze goed de tijd nemen om te luisteren en je te helpen zal het resultaat ook wel goed zijn! (meestal toch!)

En ik zou ook niet teveel proefdrukken laten maken, want een proefdruk zegt iets over het lettertype maar niet over de kleur en kwaliteit dus! Want een proefdruk wordt niet gemaakt met de drukpersen e.d., maar met een printer... Dus de kleuren verschillen zowieso nog wat.

Onze kaarten zijn binnen sinds zaterdag en ze zijn perfect! Echt zalig als je dat zelf ontworpen hebt, het was echt zoals ik me voorgesteld had! Ben echt trots op mezelf! :o)

Groetjes en succes!
Veroniek
20 07 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...