Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aanbrengen van de trouwringen

  11-5-2007 9:50:43
Hoi,

Hoe brengen jullie de trouwringen aan?
Doen jullie dat door de bruidskindjes een kussentje te laten dragen of hebben jullie leukere ideeën.
Dank u.

Valerie
25-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1426


Veroniek

 Meld misbruik11-5-2007 10:39:51

Hoi Valerie

Wij gaan dit doen door een kussentje, maar geen gewoon kussentje...

We hebben een stuk stof van mijn kleed meegekregen en we hebben korte bruidshandschoentjes gekocht. En daar gaan we een kussentje mee maken. De ondergrond van het kussen is zoals een gewoon kussen en daarop naaien we de 2 handschoenen. Alles wordt opgevuld met kussenvulling en aan de vingers veel (zodat we op de kussenvulling wat moeten duwen om de ringen eraf te krijgen => kunnen ze er niet afvallen!) en dat is dan ons ringenkussentje dat gedragen zal worden door het oudste bruidsjongentje.

Ik heb ook al gelezen dat sommigen de ringen aan een beertje hangen met touwtjes of een mooi lint ofzo.
Nog een idee dat ik gelezen heb is de ring in een bloemetje steken dat dienst doet als een ringendoosje... Heb het zelf nog niet gezien, maar lijkt me ook leuk!

Mijn schoonbroer had gewoon het ringendoosje aan zijn getuige gegeven en die moest het dan gewoon afgeven. Ze vonden het te gevaarlijk om het aan de kindjes te geven... Dat is dus ieder zijn ding hé!

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Tineke
13-7-2007
 Meld misbruik11-5-2007 12:09:45

Hey,

Ook eens gezien dat het de 2 mama's zijn die de ringen aanbrengen.
Misschien nog een goeie tip bij het aandoen van de ringen bij elkaar. Steek de ring enkel op de vinger, maar probeer hem niet op zijn plaats te duwen. Dit gaat meestal gepaar met een beetje geduw en getrek en oogt niet zo mooi. Dus gewoon erop en dan heel dubtiel zelf de ring juist aandoen.

groetjes

Tine



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik11-5-2007 13:23:27

Wij gaan ook de ringen aan de getuige van mijn vriend geven. Ik vind dat dat ook wel iets heeft.
We gaan wel een ballon aan de bruidskindjes geven.



Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik11-5-2007 13:50:04

Wij hebben geen bruidskindjes, maar laten de ringen wel afgeven door de twee kindjes van mijn zus. Zij zullen een beertje vasthouden met de ringen eraan.
Maar ik hou het hier wel in 't oog als er nog originele ideetjes komen.



Veerle
25-5-2007
 Meld misbruik12-5-2007 10:15:31

hoi,
wij bebben thuis een mooi houten duw karretje dat we mooi gaan versieren. Daar gaan we het jongste bruidsmeisje (1jaar) in zetten en het laten duwen door het bruidsjongetje.



Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik12-5-2007 13:01:01

Bij ons houdt de ceremoniemeester de ringen bij tot het moment van het kerkelijk huwelijk, ons bruidsmeisje heeft een mini versie van mijn bruidsboeket en daar gaan de ringen dan ook aan hangen met een mooi lintje.

Misschien kom ik nog wel eens op een ander ideetje...

groetjes,

Klaartje
28/07/07



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik14-5-2007 10:46:32

Wij hebben thuis nog zo van die rieten mandjes staan (zoals een boekentasje, met sluitingen en al). Ons mama heeft in één van die mandjes een soort kussentje gemaakt, waar ons ringen met lintjes worden in vastgebonden. Twee bruidkindjes hebben zo'n mandje, de oudste van de twee heeft het mandje met de ringen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...