Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vriendien meebrengen

10-5-2007 17:37:39
Hallo iedereen

Onze uitnodigingen zijn al een tijdje weg.
Nu had ik iedereen uitgenodigd met partner of echtgenoot.
Maar nu vraagt een collega me hier (die uitgenodigd is voor het avondfeest)
of ze met een vriendin mag komen omdat ze geen vriend heeft
Wordt dat gedaan?
K weet zo niet of dat nog gedaan wordt....
Als je geen partner hebt een zus of vriendin meebregen...?

Groetjes
Christel

Christel
30-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 250

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik10-5-2007 17:41:59

Hey,
Ik persoonelijk zou er geen probleem mee hebben, zo moet die collega daar niet alleen naartoe of toekomen, is altijd wel leuker als je gezelschap mee hebt.
Groetjes
Anne
21.09.07

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik10-5-2007 17:47:56

Ik zou het persoonlijk niet echt fijn vinden als er mensen op mijn bruiloft komen die ik niet ken. Die collega kent de andere collega's toch? Er zijn dan toch meer bekenden en misschien zelfs collega's die alleen komen.

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik10-5-2007 18:00:05

Awel ja, dat is het ook hé
ik vind dat eigenlijk niet fair tov de mensen die ik alleen uitgenodigd heb
Gelijk ik heb een aantal vriendinnen waarvan ik weet dat ze single zijn
dan heb ik gezet "aan juffrouw xxx"
zonder partner
voor hetzelfde geld brengen al die andere singles ook hun buurvrouw mee...?!

Ja t is ook mijn fout, ik heb gezet "met partner" maar ja ...ik wist dan ook niet of ze een lief had
maar normaal als er staat "met partner" bedoelen ze toch "lief en geen zus of gebuurvrouw...denk ik toch ook?

Ja als ik zeg dat het niet kan,dan zal ze wel niet komen , maar ja, dan is dat ook maar zo

en zo is dat elke keer weer zo een probleemke hé :-)

greetz
Christel

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik10-5-2007 19:21:38

Hey Christel,
Alles hangt ook af van de relatie dat je hebt met je collega. Ergens heb je wel gelijk dat niet alle singles met iemand moeten komen, maar stel dat ze dan een partner had, dan zou die ook meekomen en ken je hem toch ook niet. Anderzijds is het voor haar een vriendin, maar in welke maten .. Nou ik beschuldig niemand hé, maar misschien is het wel haar partner en durf ze daar niet voor uitkomen, alles kan hé. Ik ben van niks meer verbaast in deze wereld.
Doeiii
Anne

Karolien
2-8-2008
 Meld misbruik10-5-2007 20:20:22

Ik vind ook niet dat elke single "maar iemand" moet meebrenge. Tenslotte komen er waarschijnlijk toch nog collega's en dus is ze al niet meer alleen. Het is toch een trouwfeest en geen fuif hé. Ik zat onlangs op een trouwfeest en één van de boezemvriendinnen van de bruid had ook "zomaar iemand" meegebracht. Gevolg: er zat iemand aan de eretafel die het trouwkoffel nog nooit gehoord of gezien had. Toch een beetje raar...

Lien
21-7-2007
 Meld misbruik10-5-2007 21:41:01

Hai

Een gierige opmerking: wie betaalt het trouwfeest? Wij betalen zelf, maar door eisen van familie moet het wel een duur feest zijn (daarmee bedoel ik: met diner, niet gewoon in een parochiezaal). Wij hebben momenteel ook nog andere grote kosten (huis) dus elke extra genodigde tikt aan. We proberen zelf te besparen door mensen alleen op het dessert te vragen, mensen die we er graag bij hadden gewild toch maar niet te vragen... Als er dan iemand mee zou komen die ik niet heb uitgenodigd, zou ik dat niet leuk vinden. Met het geld dat ik daaraan moet geven had ik liever iemand extra gevraagd die ik wél ken.

Sorry, 't is kleingeestig he, zo'n dingen voor het geld doen of laten... Maar voor ons is het nu zo. Ik weet niet wie bij jullie de rekening betaalt, maar die persoon heeft er ook wel wat over te zeggen vind ik...

groetjes
Lien

nele
29-9-2007
 Meld misbruik11-5-2007 8:07:35

Dag Christel,

Ik begrijp de situatie. Ik vind inderdaad ook dat het beetje afhangt van de relatie die je hebt met die collega. Anderzijds vind ik het wel heel mooi dat zehet op voorhand vraagt.
Gezien de uitnodigingen altijd op voorhand worden verstuurd, kan er altijd een verandering plaatsvinden binnen de koppels en de vrijgezellen.
Je moet dit niet voor iedereen accepteren, maar voor mensen die je nauw aan het hart liggen, maak je misschien best een uitzondering.
Ik denk ook dat je er altijd rekening mee moet houden dat er altijd mensen zijn die op het laatste moment niet zullen komen, of zoals je collega die vragen om iemand mee te nemen.
Moeilijke beslissing, maar aan jou te maken.
Succes ermee.
Groetjes Nele

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik11-5-2007 8:37:03

Hallo iedereen

wat betreft het kostenplaatje, wij betalen alles zelf :-(
maar t gaat me niet zo om dat er nu een extra persoon extra zou meekomen , zeker niet, we zijn toch al blut haha

We hebben er tot nu toe alles aan gedaan om iedereen over dezelfde kam te scheren.
Bijvoorbeeld: 4 nichten van Jimmy, met drie heeft hij contact , de vierde niet, maar die vragen we toch ook om gelijkheid te scheppen...

Ik wou hier even polsen of dat nog gedaan werd, maar dat valt blijkbaar niet veel voor...:-)
k denk dat het het eerlijkst is tov mijn andere collega's waarvan er ook een paar single zijn, en die alleen komen
tegen mijn collega voorzichtig uit te leggen dat het niet zal gaan, vooral dan voor de andere singles.
Daarbij, ze kent iedereen dus echt alleen is ze nu ook niet hé
Moest het voor een verjaardagsfeest zijn of personeelsfeest zou ik geen bezwaar hebben, maar een huwelijk vind ik toch nog iets anders
Iedereen bedankt voor de goeie raad hé
Alé wens me geluk als ik het ga zeggen

groetjes
christel
160607

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik11-5-2007 8:39:43

ha ja wat ik nog wou zeggen; zeker op het bericht van Anne

Ik ga haar ook zeggen dat als die vriendin die ze wil meebrengen haar "levensgezel" is, die tuurlijk mag meekomen
En als dat een geheim is dat ze een "vriendin" heeft, ja daar kan ik niet aan doen hé
als ze dan komt met die vriendin gaan er toch roddels komen bij de andere collega's...

greetz
Christel

Katleen
23-12-2006
 Meld misbruik11-5-2007 10:12:20

Veel geluk ermee ! Ik steun je volledig !
De schoonbroer van mijn zus was ook alleen toen we trouwden en hij vroeg ook of hij iemand mocht meenemen. We hebben hem ook duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is, dat er nog mensen single zijn en als iedereen dat doet ..., dat hij zijn ouders en zussen (waarvan ook één single) daar kent dus niet helemaal alleen is, dat dit veel geld kost om iemand erbij te nemen (hij had daar duidelijk geen besef van) en met al diene uitleg was het voor hem ok en hij is toch nog afgekomen, zelfs naar de mis, wat ik zeker niet gedacht had :-)
Als ze dat niet zou begrijpen, dan zegt dat genoeg. Ze heeft de vraag gesteld en jij antwoordt erop wat je er eerlijk over denkt, dus dat moet lukken.
Ik ben zelf nog naar een trouwfeest geweest toen ik ook single was en ik kende er niemand. Of één persoon van ver en die zat dan nog niet aan mijn tafel. Ik heb het ook overleefd :-)
Zeg haar dat trouwfeesten de gelegenheden zijn om iemand te leren kennen. :-) Allé, dat zeiden ze toch altijd tegen mij, maar ik ben in het jaar dat ik single was naar 6 trouwfeesten moeten gaan, maar ik heb mijn ware niet daar gevonden :-) Maar ik heb er andere gehoord bij wie dat wel het geval was. Dus wie weet ...
Soit, om maar te zeggen dat ik je steun :-)

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik11-5-2007 10:28:27

Bij mij vroeg een collega ook of haar zoontje mocht meekomen naar de receptie. Ik dacht: "Och ja, waarom niet?". Maar ik moet toegeven dat ik het toch ook niet leuk zou vinden mochten ze mij dat vragen voor het avondfeest, waar we ongeveer €100 per persoon betalen... Een receptie kost veel minder, dus daarvoor vind ik dat niet erg, maar een avondfeest zou me toch even te ver gaan.

Groetjes,
Fieke
7/07/2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...