Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kwaad en ontgoocheld...

10-5-2007 16:31:59
Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik hier een berichtje gepost in verband met onze foto's, die we niet konden uitvergroten. We zijn vandaag eindelijk bij onze fotograaf geraakt tijdens mijn middagpauze. t Was een heel verhaal, en t kwam er op neer dat ze verschillende mogelijkheden hadden, en dat we hadden moeten zeggen dat we uitvergrotingen wilden, en dan gingen ze met een digitaal toestel komen, maar nu was dat een analoog toestel, dus kunnen we die foto's zo niet uitvergroten (ik stel me dan de vraag: dat kan toch wel met de negatieven??). Kort gezegd: we kunnen geen uitvergrotingen hebben, en we waren totaal niet op de hoogte van hun verschillende mogelijkheden!! Hij zei ook: ja, maar t was maar voor de wet, als je dan in de zomer echt trouwt kunnen we je helpen, geen enkel probleem. Ik dacht: potverdorie, dat WAS wel ons huwelijk he. Enkel ons feest is nog in de zomer, en daarvoor wilden we geen fotograaf meer, maar enkel nog hen als videograaf. Nu zijn we ook al niet meer van plan om hen nog te vragen als videograaf.

Ik sta hier nu: geen enkele uitvergroting mogelijk, geen kaders voor mijn ouders, grootouders en tante en nonkel, en ook niet voor onszelf...

Ik weet echt niet wat we nu nog moeten doen. Nog eens een fotograaf huren om in de zomer toch nog foto's te nemen? Of gewoon alles eens in scene zetten en foto's nemen? Zelf foto's maken en vergroot laten afdrukken? Ik weet het niet meer. t Enige wat ik weet is dat ik zooo heb lopen opscheppen over onze goedkope fotograaf, maar ik me nu wel dik int zak gezet voel:s k Ben kwaad en ontgoocheld en moest dat toch even kwijt.

Groetjes,

Lien

http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

lien
23-2-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 299

sandra
16-6-2007
 Meld misbruik10-5-2007 17:06:48

Hi Lien,

ik denk dat je inderdaad alle recht hebt om kwaad te zijn.

Bovendien begrijp ik de uitleg van de fotograaf niet echt en heb eeerlijk gezegd (zelfs als gewone amateur fotograaf) moeite om die te geloven.

A) wat me verbaasd is dat hij analoge foto's heeft genomen. TEgenwoordig neemt elke goede amateur fotograaf digitale foto's....soit
b)ik heb jaren analoge foto's genomen en die heb ik daarna gewoon laten uitvergroten (tot op de grote van 50 cm op 5) zonder pixel verlies. Het hangt wel af van de ASA van de film maar normaal zou hij toch minimum 400 ASA moeten hebben gebruikt (ik ging als amateur zelfs zo hoog als 800)

Als ik je een raad kan geven, probeer de negatieven in handen te krijgen en laat ze bij een foto winkel uitvergroten.

Groetjes en veel geluk

Sandra

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik10-5-2007 17:11:00

Hey,

Ik ozu zeggen koop e negatieven en laat ze ergens anders wel uitvergroten. Dat is mogelijk!!!

Ik heb vroeger zelfs foto's waar ik de negetoieven niet meer van had kunnen laten uitvergroten, dus waar een wil is is een weg!!!

peggy
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
23/06/07

Liesbet
20-10-2007
 Meld misbruik10-5-2007 18:24:02

Hi meid,
ik kan erin komen dat je kwaad bent. Een optie is dat er bedrijven (fotografen?) zijn die foto's kunnen uitvergroten door het inscannen van de uitgeprinte versie van de foto.
Ik vrees dat dit je wel iets zal kosten, maar het zou wel een goede oplossing zijn voor jouw probleem.

Groetjes,

Liesbet

Peggy
16-10-2010
 Meld misbruik10-5-2007 18:27:35

Sorry, maar ik snap het nie echt hoor van die fotograaf. Met een analoog toestel kan je toch ook uitvergrotingen laten maken, zo deden we het vroeger toch ook? Heb je gevraagd naar de negatieven? Als hij die heeft , neem ze dan mee naar een betere fotograaf zou ik zeggen en laat daar dan de uitvergrotingen maken. En als hij de negatieven niet meer heeft. Van ELKE foto kan je terug negatieven laten maken...en dus ook uitvergrotingen.
Veel succes, hopelijk komt toch nog alles in orde voor je.

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik10-5-2007 20:26:22

Hey,

misschien nog een oplossing: vraag de negatieven (of koop ze, alhoewel het wel grof zou zijn vind ik als hij er nog geld voor zou vragen), en ga gewoon naar de Hema ofzo, dan kan je ze laten uitvergroten. En is niet eens zo duur en snel gedaan!
Wat ook nog kan, en misschien wel bij elke 'gewone' fotograaf. Is dat ze een foto nemen van de foto en dan dus uitvergroten. Dat wordt vaak gedaan met heel oude foto's waar mensen de negatieven van zijn kwijtgeraakt.
Dus niet wanhopen, laat die onnozelaar voor wat hij is, probeer zo snel mogelijk aan je negatieven te geraken, of ga eens langs bij een heel gewone fotograaf bij jullie in 't dorp/stad ofzo.

Veel succes!
Lies
2 en 30 juni

valerie
7-6-2008
 Meld misbruik10-5-2007 21:15:36

Hey Lien,

Mag ik vragen over welke fotograf het gaat? Want wij wilden ook een goedkope nemen die ook videoreportages maakt, dus misschien gaat het wel over dezelfde en kunnen we ons beter nog een bedenken voor we die vastleggen.

Groetjes,

Valerie

lien
23-2-2007
 Meld misbruik11-5-2007 9:54:57

Hallo bruidjes,

Ik wil jullie even allemaal bedanken voor de opbeurende reacties. Ik heb er weer moed in gekregen. Ik heb daarnet eens naar die vrouw gebeld die eigenlijk verantwoordelijk is voor de fotografen, en haar alles uitgelegd (k heb zelfs niet gezegd dat we gisteren in de winkel geweest zijn), en ze was een beetje verbaasd dat de kwaliteit van de foto's op de cd niet goed is. In elk geval ging ze maandag naar het labo bellen of gaan, en ging ze mij iets laten weten om de negatieven te kopen. Ik hoop nu maar dat die negatieven daar nog beschikbaar zijn, maar zou moeten he. Ze wilde ook de foto's daar laten afmaken, dat zou ons goedkoper uitkomen, maar ik zou toch liever alle negatieven zelf hebben, dan doen we er nog mee wat we willen.

Ik weet nu alleen niet wat ik me qua prijs moet voorstellen voor die negatieven:s

Nu hopen en duimen dat ik een positief telefoontje krijg maandag!! Ik hou jullie zeker op de hoogte!

@ Valerie: wij hebben een Marokkaanse fotograaf genomen uit Brussel. Ik vermoed dat het bij jullie wel om iemand anders zal gaan;).

Groetjes,
Lien

Veroniek

Meld misbruik11-5-2007 11:06:54

Hoi Lien

Ik hoop ook dat je maandag goed nieuws krijgt!

Ik heb inderdaad al gehoord dat je bij vele fotograven de negatieven niet krijgt... Maar je kan ze wel steeds laten uitvergroten! Ik vind het echt jammer dat je zoveel problemen hebt!
Hopelijk komt alles in orde!

SUCCES!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Patricia

Meld misbruik14-5-2007 11:42:52

Hey Lien

Hoe erg dat je nu zo int zak bent gezet! Lijkt mij ook wel een heel rare uitleg!

Hoop ook dat je de negatieven kan krijgen (desnoods kopen) en dat je er ergens anders mee terecht kunt.

En nog es merci voor de babbels via e-mail! Deed mij deugd.

Groetjes
Patricia
01/08/2008

Anja
26-5-2007
 Meld misbruik14-5-2007 13:21:28

Als de foto's op cd staan, zijn het toch digitale foto's?
Wij kunnen de negatieven ook niet kopen bij onze fotograaf, maar wel laten uitvergroten etc.

Thomas
7-7-2007
 Meld misbruik15-5-2007 11:09:36

Het enige wat je moet doen als je de negatieven niet kan krijgen is de foto's laten inscannen bij een digitale drukkerij of reclamebureau. Normaal gezien zouden die toch wel scanners moeten hebben die tot 1000% op goede kwaliteit kunnen uitvergroten en printen.

Je zal er wel een beetje meer voor betalen maar je moet dan toch niet alles in scene gaan zetten.

Thomas

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...