Nu Online
Momenteel zijn er 191 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

holibi huwelijk

  9-5-2007 10:11:23
zijn hier mensen die enige ervaring hebben met een holibi huwelijk ???
en die hun ervaringen met me willen delen ?
alvast bedankt

lotje
14-12-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 955


Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik9-5-2007 11:28:14

Hoi lotje,

Ik ga waarschijnlijk op 16 juni kijken naar het huwelijk van een oude schoolvriendin van mij (ze trouwt dus met haar vriendin). Ze trouwen enkel voor de wet en hebben bij mijn weten gen extra alternatieve viering of zo. Als je wilt, laat ik achteraf wel weten hoe het was.

Groetjes,
Jessika 27/07/07



Wendy

 Meld misbruik9-5-2007 12:41:43

Zelf niet direct ervaring, maar ik weet dat sommige priesters wel een eucharistieviering willen geven. Die is dan iets aangepast, een beetje zoals ze soms gescheiden mensen toch een viering laten geven...
Wat ik me eigenlijk wel al vaak afgevraagd heb is: wat doen ze met de vrijgezellenavond? Gaan ze dan samen op stap?



Ilse

 Meld misbruik9-5-2007 17:17:16

Hey Lotje,

Mijn vriendin en ik trouwen volgend jaar pas, en enkel voor de wet. Wij voelen ons niet welkom in een kerk vanwege onze relatie, en hebben dan ook geen behoefte aan een "relatie-inzegening".
Onze burgemeester wil speciaal daarvoor ook meer tijd uittrekken om onze viering voor de wet specialer en meer persoonlijk te maken met teksten en muziek.
Holebi of niet, als je voor elkaar kiest voor het leven, kan je er ook zonder (of met) kerk/alternatieve viering een pracht van een dag van maken.

Groetjes,
Ilse



Ilse

 Meld misbruik9-5-2007 17:19:15

Oh en Wendy,
ik denk dat dat afhangt van koppel tot koppel, wij doen niet mee aan de vrijgezellenavond-traditie, wij zullen de avond voor ons huwelijk druk bezig zijn met versieren van de zaal, hapjes klaarmaken, etc...

Groetjes,
Ilse


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...