Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

prijzen zalen

8-5-2007 17:59:24
Hallo!
Mijn vriend en ik zijn sinds dit weekend verloofd. Omdat ik een zomermens ben, had ik graag ons huwelijk gehad in de zomer volgend jaar. Een precieze datum werd nog niet vastgelegd. Maar omdat iedereen me al waarschuwde dat de zaal het belangrijkste was, ben ik daar nu vooral voor aan het rondkijken. Weet er soms iemand wat de prijzen ongeveer zijn, in 't algemeen? En heeft er iemand nog tips inzake de zaal of de voorbereiding. Alles is welkom!!! Thx!!!

Sarah
16-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 231

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik8-5-2007 18:08:35

hallo sarah,

Wij zijn nu 2 maanden verlooft, en hebben ook eerst een zaal gaan zoeken:
Wij hebben appart de zaal en dan traiteur
zaal was 900 € traiteur moeten we rekenen 70€ perpersoon dit is met een dranken forfait tot 5 uur en al het personeel,...

Als tip kan ik meegeven leg zo snel mogelijk de zaal vast dan het gemeentehuis en de kerk, wij waren maar net op tijd voor het gemeentehuis en wij trouwen 10 mei 2008 en het uur dat we voorzien hadden was als enige uur nog vrij, de andere waren volzet en het koppeltje dat na mij kwam wou de zelfde dag maar dat was niet meer mogelijk tenzij om 9 uur (dit is pinkster weekend volgendjaar vandaar zo druk)

En daarna kan je alles op je gemak doen.
Zeker geen overhaaste beslissingen nemen, en als je niet 100% zeker bent ga dan nog een 2de keer kijken of kijk nog eens naar andere zalen.
Wat ik ook zou aanraden is om zeker afspraken te maken voor je de zaal gaat bekijken (was eerst onze fout ook ze waren niet open of konden ons niet ontvangen)

ik hoop een beetje geholpen te hebben.

Groetjes en veel succes

Maureen
10/05/2008

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik8-5-2007 18:51:40

Hallo,
Alles hangt af van wat je van plan bent hé. Wil je een zaal en een traiteur of wil je een feestzaal waar ze het eten zelf maken ? Wij hebben een feestzaal dat aanhangt aan een restaurant. Omdat zij ook de receptie en het eten zullen verzorgen hoeven wij niets te betalen voor de zaal, we hebben ook een forfait voor de drank voor het avondfeest. Je moet er inderdaad snel bij zijn, want de zomerperiode is snel ingenomen. En vraag zeker dat ze al de prijzen op papier zetten, zodat je nadien niet voor verrassingen staat.
Wat betreft het gemeentehuis hebben ze me verteld dat je je aanvraag maar maximum 6 maand op voorhand mag indienen.

Groetjes en proficiat met je verloving.
Anne
21.09.2007

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik8-5-2007 18:59:50

Hallo, ik denk dat wij ongeveer een 63 euro per persoon betalen: receptie avondfeest, diner en forfait dansfeest. Voor de receptiegasten betalen we 18 euro per persoon voor 1.5 uur receptie. Voor de huur van de zaal, obers, ... moeten we niets betalen. Veel succes, kijk op het gemak uit naar verschillende zalen (vaak kan je ook al prijzen via internet opvragen). Wet, kerk en fotograaf zijn idd ook belangrijke dingen om tijdig bij te zijn. Proficiat trouwens
Caroline
15/09/07

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik9-5-2007 9:49:25

Hi Sarah,

Proficiat!!!

Als ik jou was zou ik de verschillende zalen die jullie aanspreken eens contacteren (kan gewoon per mail) om wat prijzen en info aan te vragen of anders gewoon direct een afspraak maken om de zalen eens te gaan bekijken. De zaal is echt het belangrijkste en moet je echt wel vlug bij zijn, zeker in de zomerperiode.

Gemeentehuis en kerk kan je dan aan de hand van de datum dat de feestzaal vrij is nog regelen. In sommige gemeentes mag je ook pas vanaf 6maanden voor de huwelijksdatum alles komen vastleggen. En voor de kerk kan je altijd een alternatief vinden moest jullie parochie niet meer vrij zijn op het moment dat jullie willen trouwen.

Fotograaf, dj, ceremoniemeester en ceremoniewagens zijn meestal zaken waar je ook tijdig aan moet denken.

Groetjes en veel plezier met het voorbereiden.

Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik9-5-2007 10:44:49

hey Sarah,

een dikke proficiat met jullie verloving! Ook wij zijn nu bijna een maandje verloofd en volop aan het uitkijken naar een zaal in de regio vlaams-brabant.Prijzen kunnen zeer verschillend zijn en je moet dus inderdaad de zalen die jou interessen gewoon contacteren.
Véronique heeft hieronder zeer goed de belangrijkste zaken opgesomd. Wat betreft vastleggen van het gemeentehuis is het inderdaad zeer afhankelijk van plaats tot plaats hoelang op voorhand dit kan gebeuren. In leuven kan het pas 6 maanden op voorhand, dus wij zullen nog wat geduld moeten uitoefenen aangezien we graag rond maart 2008 voor de wet willen trouwen.

Veel plezier nog met de voorbereidingen.

Ilse
mei 2008

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik9-5-2007 13:44:35

Wij hebben voor een parochiezaal gekozen (225 euro) en een aparte traiteur. Wij hebben voor warm en koud buffet gekozen met soep vooraf en dessertenbuffet. Dit kwam op 21,20 euro/persoon. Hier zit inbegrepen personeel, tafellakens, servietten, opruim, ...
Bij deze zaal werken ze met vaste garcons en tappers, 62 euro per persoon. Die blijven tot laatst dus zorgen ook dat alle glazen opgeruimd en afgewassen zijn, evenals de toog proper is.
Wij vonden dit een heel goede regeling.

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik9-5-2007 13:46:51

Die 62 euro per persoon is per tapper. Wij zitten met 260 genodigden dus zorgen zij voor 8 tappers/garcons.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...