Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grootouders op uitnodiging zetten ?

  8-5-2007 17:18:47
Hallo,

Is het de gewoonte dat de grootouders bij op de uitnodiging worden gezet? Wij waren nl van plan dit niet te doen omdat ik geen goed contact heb met die van mij en niet zeker ben dat die naar ons feest gaan komen en ik die van mijn verloofde ook nog maar 1 keer heb gezien. Maar nu staan mijn schoonouders erop dat de grootmoeder van mijn verloofde wordt vernoemd op de kaart terwijl wij een heel moderne kaart hebben gekozen en we hier een hele modern tekst wilden opzetten, en niet de tekst dat de ouders en grootouders huwelijk aankondigen van kinderen en kleinkinderen, maar wel zoiets van 'wij gaan trouwen...', en dan vanonder wel de namen van de ouders vermelden maar niet de grootouders.
Maar mijn schoonmoeder blijft erbij dat grootouders op de uitnodiging moeten. Wat doen jullie hiermee?

groetjes,

an
25-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 952


Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik8-5-2007 19:00:13

Hoi,
Wij hebben ook een moderne kaart (zelfgemaakt), maar wij zetten er toch grootouders op. Wij hebben echter wel een heel sterke band met hen, dus vandaar...
groetjes,
Ilse




Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-5-2007 19:13:16

Hey,

wij hebben enkel de ouders erop gezet.

Groetjes,
Lieve



Els
19-5-2007
 Meld misbruik8-5-2007 19:51:48

Dag An,

Wij hebben ook geen traditionele kaart waarin de ouders het huwelijk aankondigen.
De ouders worden onderaan vermeld, de grootouders niet.

Groetjes, Els
19/05/07



vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik8-5-2007 20:28:52

Hoi An,

Wij hebben ook een moderne uitnodiging waarbij wij zelf aankondigen dat we gaan trouwen. Onderaan vermelden we de voornamen van de ouders, maar geen grootouders. Mijn ouders zijn trouwens gescheiden en met mijn stiefpa heb ik een heel goede band, terwijl ik met mijn echte pa niet veel contact heb. 't Is dan ook de naam van mijn stiefpa die op de uitnodiging komt. Niet iedereen zal hier even blij mee zijn, maar je kan nooit voor iedereen goed doen! Het is jullie huwelijk en dat is volgens mij een moment dat je moet delen met de mensen die je het nauwst aan het hart liggen.

Groetjes,
Vanessa



Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik8-5-2007 20:43:02

Hallo,

wij hebben zowel onze ouders als grootouders vermeld op de kaart. En ik heb daar al veel positieve reacties over gekregen. Omdat het toch een stuk respect is dat je toont naar je grootouders. Vooral de iets oudere mensen vonden dat een mooi gebaar dat wij ook aan onze grootouders gedacht hebben.

Groetjes



Anne
21-9-2007
 Meld misbruik8-5-2007 21:25:31

Hallo,
Ik ben iets minder traditioneel. Wij betalen ons huwelijk helemaal zelf, dus beslissen wij wat we doen en hoe. Op onze uitnodigingen kondigen we ons huwelijk zelf aan en het enige adres dat er op staat is het onze. Ik heb ook gescheiden ouders en niet echt lieve schoonouders. Ik zie dat gewoon niet zitten van daar dan 3 koppels namen nog bij te zetten, laat staan de grootouders. Ik vind persoonlijk dat het een beetje ouderwets is. Natuurlijk heb je een hele goede band met je ouders en grootouders, dan zal heb dat plezier doen, maar zeker niet doen als jullie het niet zien zitten en zeker niet voor de andere familieleden of vrienden.
Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Liefs
Anne



davida
7-9-2008
 Meld misbruik9-5-2007 13:45:14

hey

bij ons stonden onze ouders en grootouders er niet op (wij hebben alles zelf betaald )mijn man zijn kant wilde dat wel hebben maar wij zagen da nie zitten.als jullie dat niet zien zitten zou ik da nie doen tis jullie kaart en je doet er mee wat je wil.

grtjs



Annelies
20-7-2007
 Meld misbruik11-5-2007 17:06:49

Wij kondigen onze trouw zelf aan (wij betalen ook zelf) en vermelden onze ouders en grootouders niet op onze kaart. Dit gewon om praktische reden; zowel mijn ouders als die van mijn toekomstige zijn gescheiden en hebben een nieuwe partner. Om 8 personen als ouders op de kaart te vermelden vond ik wat te veel, maar de partners van de ouders er af laten ligt ook moeilijk vermits mijn vader al 10 jaar terug hertrouwd is en wij een goeie band hebben met mijn stiefmoeder (met de overige partners van de ouders ook hoor).
Onze kaart is ook heel modern en eenvoudig.

Groetjes, Annelies
20/07/2007



Tine
20-10-2007
 Meld misbruik21-5-2007 14:51:48

Hey
Wij zijn ook volop onze uitnodiging aan het ontwerpen en zitten ook met dit probleem. Maar omdat we een zoontje van een jaar hebben, laten we hem ons huwelijk aankondigen. Op die manier wordt er niemand gekwetst (gescheiden schoonouders en nieuwe partners) en het is nog origineel ook.
Veel succes nog!
-xxx-



Linsey
9-2-2006
 Meld misbruik4-7-2007 18:44:58

hallo,
Wij trouwen 8 /09 en hebben net de uitnodiging af gehandeld .
Wij betalen ook zelf de trouw, en wilden een moderne uitnodiging denk dat dit ons gelukt is.
We hebben ook onze ouders en groot ouders erop geplaats uit respect voor hun.
Deze staan dan vermeld als delen in vreugde mee:
Groetjes linsey


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...