Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat betalen de meeste ouders ?

8-5-2007 10:46:50
Hallo,
Mss een rare vraag maar wat betalen de meeste ouders ?
Betalen de meeste elk de helft van het avondfeest of zijn er ouders die alles van het feest ( avondfeest, trouwringen, kledij, trouwreis, bloemen,.... ) betalen ?
Groetjes

Mieke
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 442

Wendy
22-6-2007
 Meld misbruik8-5-2007 11:03:57

hallo mieke,

bij ons betalen de ouders alleen de helft van het warm eten smiddags, de hapjes savonds en de helft van de drank... De rest betalen wij allemaal...

groetjes wendy
22-06-2007

K
7-7-2007
 Meld misbruik8-5-2007 11:09:32

Mijn ouders hebben een bepaald bedrag gegeven waarmee we een groot deel van het avondfeest kunnen betalen. Mijn schoonouders betalen voor al hun familie op avondfeest en receptie. Al de rest (kledij, ringen, reis, plechtigheid, foto's,...) betalen we zelf.

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik8-5-2007 11:09:58

hey mieke,

Ik denk dat daar niet echt in lijn in te trekken valt,hoor. Bij iedere koppel zal dat verschillend zijn...Bij een vriendin van mij heeft haar moeder de receptie,avondfeest en haar jurk betaald. Bij andere betalen ouders alles (of toch bijna alles ) en ik denk dat vele koppels tegenwoordig veel zelf betalen(omdat ze dat willen of omdat de ouders zelf ook niet over de middelen beschikken).
Bij ons zal een deel door de ouders worden betaald en zullen wij een deel zelf moeten betalen. Zo heeft mijn vriend reeds een bedrag gekregen dat wij zullen gebruiken, mijn moeder zal mijn kleed betalen en mijn vader betaalt een deel van het feest. Voor de rest zullen wij onze spaarcentjes aanspreken...

groetjes,

Ilse
mei 2008

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik8-5-2007 11:33:01

wij betalen alles volledig zelf... :)

groetjes

nathalie

Meld misbruik8-5-2007 11:40:15

hoi hallo

ik denk dat er daar idd niet echt een regel voor bestaat. nu toch niet meer.

In principe betalen wij ook alles zelf, maar we hebben al ondervonden dat de mama's graag een handje helpen (mijn mama betaalt mijn kleed. Dries zijn mama betaalt zijn kostuum en onze auto)

Dat zijn dingen die best met de ouders besproken worden. er bestaat geen regel van hoe het wel of niet moet. ik zou zeggen: zit eens samen en hoor eens uit wat hoe jullie ouders dit alles zien!

Alvast veel plezier met de voorbereidingen

Vele groetjes
Nathalie en Dries

Els
22-9-2007
 Meld misbruik8-5-2007 11:49:53

Wij waren ook van plan om alles zelf te betalen maar uiteindelijk willen de ouders toch ook bijspringen. Een stuk omdat ze je willen helpen en, in het geval van mijn schoonouders, omdat ze niet zouden willen dat de mensen zeggen dat ze niets gaven :-(
Het is nu zo dat ze gaan kijken op de gastenlijst hoeveel "er van hun kant zijn" en voor die mensen betalen zij de menu, mijn ouders betalend de rest van het avondfeest. Mijn mama heeft ook mijn kleed betaald en als gevolg betaalt mijn schoonma nu de huurkostuums voor de mannen (wel weer alleen langs hun kant...). Al de rest betalen we zelf, en dat is nog genoeg...

Els

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik8-5-2007 11:50:49

Hallo,

Onze ouders betalen ieder de helft, maar we hebben het er eigenlijk nog niet over gehad of dat het feest is, of ook alles errond. Sowieso proberen we de totaalkost (zonder huwelijksreis, daar rekenen we op cadeau-sponsering lol) op maximum 9000 euro te houden, maar ik weet niet of dat gaat lukken.
Het belangrijkste is voor ons dat iedereen goed overeenkomt en er geen ruzie ontstaat!

Groetjes,
Tania

Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik8-5-2007 11:57:01

Wij betalen ook alles zelf, maar mijn ouders zullen hier en daar wel iets betalen
ze beschikken niet over de middelen om de helft van de feest te betalen, anders zouden ze dit wel doen
Schoonouders beschikken dan weer wel over de middelen, maar vinden dat we ook kunnen trouwen zonder een feest te geven, dus waarom zouden zij daar iets voor moeten betalen

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik8-5-2007 12:46:56

Hi Mieke,

Zoals al enkele bruidjes hebben aangegeven is het denk ik voor iedereen verschillend en je kan hier dan best eens met je ouders en schoonouders over praten.

Bij het organiseren zijn we er van uit gegaan dat we alles zelf moesten betalen. We hebben echter heel veel geluk gehad en mijn ouders hebben voorgesteld om de helft te betalen, daarbovenop betalen ze ook mijn trouwjurk, schoenen en lingerie. Ze hebben ook de jacquet en nieuwe schoenen voor mijn vriend betaald.
Van mijn schoonvader hebben we ook een mooi envelopje gekregen dat we gaan gebruiken voor het feest.
Van mijn schoonmoeder krijgen we niets omdat ze tegen het huwelijk is, maar dat is natuurlijk haar keuze. Volgens mij kan je je ouders ook niet verplichten om te betalen, en dus zijn alle beetjes meer dan welkom.
We beseffen wel goed dat we veel geluk hebben dat mijn ouders en schoonvader ons willen helpen, want een huwelijk organiseren kost veel geld en hier lees je meer dan eens dat veel koppeltjes alles zelf bekostigen.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-5-2007 13:29:04

Hey,

wij hebben alles zelf betaald omdat de ouders van mening waren: jullie wonen al jaren samen en trouwen niet uit huis, dus wij betalen niet...

We hadden dat voorzien en hebben onze spaarcentjes besteed aan het feest van onze dromen. Doordat de ouders geen bijdrage gaven, konden we alles ook zelf beslissen, dus geen geruzie over de verdeling, de uitnodigingen of de tafelplanning zoals ik hier zo vaak lees...

Maar zoals al vaak gezegd hieronder, is dat een heel persoonlijk gegeven.

Groetjes,
Lieve

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik8-5-2007 14:00:40

bij ons betalen de ouders elk de helft van het hele feest (diner 's middags, receptie en avondfeest). Mijn ouders betalen dan ook nog alles wat ik zal aan hebben (kleed, lingerie, schoenen, juwelen,...). Mijn grootouders doen ook nog een bijdrage en de rest betalen we zelf en natuurlijk het geld dat je van de gasten krijgt he.

Mieke
22/09/07

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik8-5-2007 14:08:11

Hey Mieke,

Kijk ook eens even hier:
http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?msgid=5664...

Bij ons is het zo dat mijn vriend hetzelfde bedrag gekregen heeft als zijn zus en dat dekt meer dan de helft van ons trouwfeest! Mijn ouders betalen voor de gasten die ze zelf uitnodigen. Verder leggen ze hier en daar wat bij, maar ik moet ook nog een groot deel zelf betalen.

Groetjes

Lies

Anja
26-5-2007
 Meld misbruik8-5-2007 15:21:17

Bij ons betalen mijn schoonouders de helft van het eten en drinken s’avonds, het eten s’middags en de taart. Zij hebben ook het kostuum van mijn vriend gekocht. Ik heb zelf geen ouders, dus ik en mijn vriend sparen samen voor de andere helft en al de rest van het feest.
Nadeel is wel dat schoonmoeder alles wil te zeggen hebben en haar wil opdringt..

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik8-5-2007 18:24:34

hey mieke,

bij ons is het zo dat min ouders mijn deel betalen en bij mijn vriend betalen zijn ouderts hun deel.
Het zit namelijk zo, wij zijn met een heel groete familie en mijn vriend niet. Dus vonden we het maar normaal dat zij enkel hun genodigde betalen.
Mijn kleed krijg ik ook van thuis de ringen fotograag enzo dat doen we zelf.
Mijn grootouders die hebben wel al gezegt dat ik maar eens moet langskomen met de factuur.
Dus wij mogen ons echt wel gelukkig prijzen.
Ik wil wel even vermelden dat ik er altijd van uit ben gegaan dat ik mijn deel zelf zou moetne betalen.

ik wens je veel succes

groeten

Maureen

Christel
5-7-2008
 Meld misbruik10-5-2007 19:17:22

Mijn ouders vinden het meer dan normaal om voor ons huwelijk te betalen. Maar spijtig genoeg vinden mijn schoonouders dat helemaal niet. Ze hebben zelf talrijke mensen uitgenodigd die we zelfs niet kennen, maar leggen zelf geen cent bij! Schandalig vind ik dat.
Mijn ouders vroegen in het begin van de voorbereidingen of mijn schoonfamilie ging meebetalen. Ik antwoordde dat we daarvoor zelf gingen betalen, maar dat vonden mijn ouders niet kunnen.
Dus, resultaat mijn ouders betalen voor het hele feest, inclusief de gasten van mijn schoonouders die ik van toeten noch blazen ken!
Dit wil enkel zeggen, dat ik schatten van ouders heb, en heel gelukkig met hen ben...

Succes er mee,

Christel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...