Nu Online
Momenteel zijn er 10 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwende onderwijzer(es)??

5-5-2007 14:15:50
Zijn er nog mensen die in het onderwijs staan en huwen? Ikzelf sta in het lager onderwijs, vierde leerjaar. Nu, de ceremoniemeester zei dat we de lln in de huwelijksviering kunnen betrekken,doen jullie dit? Op welke manier dan? Nodigen jullie alle collega's (kleuter,lager) uit voor het feest, of enkel de receptie, of enkel dessertbuffet + dans. Vele groetjes en alvast bedankt!

Sandra
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 355

Lieke
22-6-2007
 Meld misbruik5-5-2007 14:26:43

Hey Sandra,

Ik sta in het eerste leerjaar en we trouwen op 22 juni '07. Gisteren waren we bij de pastoor voor onze misviering te bespreken en hij vroeg mij of de kinderen van de klas iets gaan doen. Ik heb gezegd dat ik het niet wist. Het kan goed zijn dat er collega's zijn die iets in elkaar steken, maar zelf vraag ik niets...Als ze dat willen doen moet dat spontaan zijn, vind ik...De pastoor heeft gezegd dat de zijbeuken worden vrijgehouden voor de kinderen van school...Een aantal collega's komen naar de viering zelf, anderen komen enkel bij het buitenkomen aan de kerk.
Mijn collega's van de kleuterafdeling, secretariaat, onderhoudspersoneel en enkele collega's waar ik niet zo goed mee overeenkom, vraag ik op de receptie...
Mijn beste collega's vraag ik op het dessertenbuffet + dansfeest...Sowieso zitten we aan veel mensen want alle collega's hun partner komt ook mee...
Ik weet dat het niet gemakkelijk is om zoiets te beslissen...Ik heb er ook heel lang over gedaan maar de mensen waarmee ik supergoed overeen kom wil ik ook op het dessertenbuffet en de anderen op de receptie...Van een aantal collega's weet ik ook dat daar reactie op zal komen maar het is dan maar spijtig...Ik trouw die dag en ik beslis wie er komt en wie niet...

Groetjes,

Lieke

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik5-5-2007 14:39:27

Hallo,

ik sta in de eerste kleuterklas en geef ook kleuterturnen in een turnclub. Ik weet tot hiertoe enkel dat de keurgroep van onze turnclub (meisjes die nu competitie doen die bij mij begonnen als kleuters) bij het begin van onze viering een optreden gaan doen in de kerk. Voor de rest zorgen enkele collega's en ouders van een kindje uit mijn klas voor de muzikale ondersteuning tijdens de mis. Wij hebben alle collega's gevraagd omdat ik geen mensen wil uitsluiten. Mijn vriend werkt daar ook dus dit speelde ook wel een rol. Voor de rest weet ik niet of er nog iets zal gedaan worden met de kindjes van mijn klas. Ik ga wel flyers uitdelen op school en in de turnclub zodat alle leerlingen de kans krijgen om te komen naar de mis.

Groetjes en veel succes nog,
Isabel
110807

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik5-5-2007 15:07:07

hoi,

ik geef les in het 1ste leerjaar, in een immersieklas. Ik ga de kindjes niet betrekken bij de mis omdat zij nogal van ver moeten komen.
Ook hebben wij al nagedacht over het uitnodigen van de leerkrachten. Wij hebben besloten om enkel de klasleerkrachten van het lager onderwijs uit te nodigen. Ik werk in het gemeenschapsonderwijs en godsdienst wordt gegeven door aparte leerkrachten, daar ik deze bijna nooit zie, gaan we hen dan ook niet vragen op het feest.
De kleutertjes zitten in een ander gebouw, dus ga ik ook die leerkrachten niet uitnodigen. Ook weer omdat ik hen bijna nooit zie.
Wij vragen wel de collega's op het ganse avondfeest, omdat wij vonden dat ook zij erbij horen. Maar dit is natuurlijk een keuze die je voor jezelf moet maken... .

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik5-5-2007 15:42:00

Hoi,

Ik sta ook in het onderwijs, maar wel in het middelbaar.
Mijn leerlingen ga ik er dus niet bij betrekken. Er zijn er wel die vragen of ze mogen komen kijken. Maar wij trouwen 18 augustus, dus dat is ook niet zo vanzelfsprekend.
Wat mijn collega's betreft ga ik mijn vakcollega's uitnodigen op het desserbuffet en dansfeest. Dit zijn er zo'n 14 + partner. Directie nodig ik ook uit.

Veel succes nog,
Groetjes,
Katrien
18-08-2007

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik6-5-2007 11:43:06

Ik geef les in het middelbaar en trouw in augustus dus ik betrek de leerlingen er niet bij. Ze weten natuurlijk wel dat ik ga trouwen.
Ik vraag al mijn collega's + partner voor het dansfeest, maar we zijn maar met 14 waarvan er dan nog enkele met vakantie zijn.

Marloes
3-8-2007
 Meld misbruik6-5-2007 12:58:27

Wij trouwen ook in de zomervakantie en de kinderen die ik lesgeef gaan dit jaar de school verlaten. Ze weten nog niet dat ik ga trouwen, ik vertel het ze als de kaarten de deur uit gaan, maar ze zijn niet uitgenodigd. Mijn collega's komen op de receptie en 2 collega's komen ook op het avondfeest. (ik kom uit Nederland...)

Els
1-4-2006
 Meld misbruik6-5-2007 13:10:34

mijn zus is vorige maand getrouwd en haar kindjes hebben het slotlied gezongen in de misviering. De juffen hebben bij de kinderen gezeten in de kerk om ze wat stil te houden, maar dat ging vanzelf, want voor zo'n kinderen is het een hele belevenis: hun juf die trouwt!!
Zij heeft de collega's en partners uitgenodigd op de receptie.

groetjes,
Els

Griet
23-6-2007
 Meld misbruik6-5-2007 20:56:18

Hoi,

Ik geef les in het derde leerjaar. Ik heb de voorbije jaren al enkele huwelijken van collega's meegemaakt. De parallelcollega's (aangezien wij van bijna elk leerjaar 3 klassen hebben ...) leren de kinderen van mijn klasje een liedje aan. Dat liedje wordt op het einde van de viering, juist voor het slotwoord van de pastoor gezongen, door de kinderen die aanwezig zijn. Na het zingen gaan de kindjes al naar buiten, zodat ze als wij buitenkomen met rozenblaadjes kunnen gooien. Ik ga zelf ook nog ballonnen voorzien met een kaartje aan, waarop de vraag staat van dit kaartje terug naar onze school te sturen, die de kinderen samen buiten kunnen oplaten. De kinderen zitten meestal vooraan in de zijbeuk. Er wordt iemand aangeduid, die waakt over het vrij blijven van deze plaatsen. Meestal komen de juffen met de kindjes vroeger, zodat ze het liedje nog eens kunnen oefenen voor de viering begint. Ik heb de kinderen reeds van in het begin ingelicht over onze trouwplannen, aangezien we elke maandag in de klas aan elkaar vertellen wat we in het weekend gedaan hebben ...
Ik ga de kinderen ook een aankondiging geven met het uur en de plaats van het kerkelijk gebeuren op. Op deze aankondiging staat ook vermeld dat we op het school een klein feestje gaan bouwen.(Dit zouden we anders toch ook doen omwille van het einde van het schooljaar)
Ik heb alle collega's van de lagere school met partner (inclusief onderhoudspersoneel, secretariaat, ...)voor het feest uitgenodigd en de collega's van de kleuterschool met partner voor de de receptie. Ik heb hier bewust voor gekozen aangezien ik niet kon kiezen wie wel en wie niet ... en dit in het verleden al voor problemen i.v.m. sfeer op de school gezorgd heeft ...

Katelijne
1-1-2007
 Meld misbruik6-5-2007 21:13:20

Ikzelf ben een kleuterjuf en ga volgend jaar trouwen. Mijn collega's van t lager nodig ik al zeker uit voor de receptie (want waar eindigt het anders?) en mijn collega kleuterjuffen misschien op t avondfeest, maar daar zijn we nog niet uit.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...