Terug naar overzicht
Dag Lien,je moet toch eens eerst kijken in het contract dat jullie met de fotograaf afgesloten hebben. Veel fotografen beloven immers alle foto's op CD-Rom, maar zetten er in de kleine lettertjes dan wel bij dat dit foto's van lage kwaliteit zijn, zodat je ze niet zelf kan afdrukken. De bedoeling hiervan is natuurlijk dat jullie voor alle bijbestellingen en uitvergrotingen naar de fotograaf zouden gaan, zodat hij hier nog op kan verdienen. En aangezien deze mensen het intellectuele eigendom van jullie foto's behouden, kan je hier jammer genoeg niets aan doen!Ik vrees dus dat er niets anders zal opzitten dan te betalen voor de foto's die jullie nog zouden willen...Groetjes,Caroline
Hallo Caroline,Bedankt voor de reactie, maar wij hebben helemaal geen contract afgesloten met onze fotograaf. Ik had alleen een voorschot betaald, waarvan ik ook bewijsje gekregen had, maar voor de rest stond eigenlijk nergens op papier waar we ons mochten aan verwachten. t Strafste van al is nog dat die madam zei van: kies voor t album vooral foto's van jullie, want voor de familie heb je nog de cd waarmee je foto's kan afdrukken...Nuja, zo snel mogelijk eens naar de fotograaf gaan zeker:s Dan hoop ik maar dat ze die negatieven nog hebben!! Ik mag er niet aan denken...Lien
Normaal gezien behoud de fotograaf de rechten op de foto's en mag je ze zelf niet bijmaken. Of je nu een contract afgesloten hebt of niet. Ook zouden ze nog de negatieven moeten hebben, want het moet toch mogelijk blijven om foto's bij te maken.Groetjes
Wij krijgen van de fotograaf ook een CD-rom met alle foto's op maar hij heeft ons er op voorhand ook wel bij gezegd dat je ze niet zelf kan afdrukken. Ik denk dat dat echt wel de normale gang van zaken is. Er was 1 fotograaf die ons een CD-rom wou geven met echt de foto's in een kwaliteit die je kan vergroten, maar de kostprijs van die CD was er dan ook naar.
de fotograaf heeft de foto's wel in goede kwaliteit om ze af te drukken en te vergroten, maar door aan jullie een cd mee te geven met alle foto's in lage kwaliteit heeft ze voor zichzelf een zekerheid dat je voor nabestellingen bij haar moet gaan en ze er dus nog es aan verdient!!!als ze ze op hoge kwaliteit meegeeft ja dan kan je naar kruidvat ofzo gaan en ze heel goedkoop laten bijmaken maar dat is tegen haar zaak. heb dit al dikwijls gehoord.onze fotograaf gaat ze op hoge kwaliteit meegeven...groetjessas677
Wel, ik ga zo snel mogelijk eens naar onze fotograaf gaan en informeren daar, want ik hoop maar dat ze onze negatieven nog hebben dan!!Ergens snap ik dan het nut niet om alle foto's op cd te krijgen, als je er eigenlijk toch niks mee kan doen:s Ze hebben ons ook helemaal niet gezegd dat ze de negatieven zouden bijhouden of niet, en dat de foto's in mindere kwaliteit zouden zijn en zo... Pfff...Lien