Terug naar overzicht
Hey Annemie,Dit is op zich normaal geen probleem.Als de priester een beetje meewerkt, is dit te doen.Het moeilijkste zal de ondertrouw zijn, dit gebeurt normaal een 3-tal maanden op voorhand ( op zich ook geen probleem dus vermoed ik ).En dan moet de priester enkel nog het boekje goedkeuren.Geen nood dus, spreek er eens met de priester over.Groetjes,Kelly
Hey Annemie,Wij trouwen op 17.08.07 en wij doen zaterdag onze ondertrouw (bij de priester van de kerk waar we trouwen) en we hebben dan op 12 mei onze eerste afspraak met de priester die de viering doet. Een beetje zoals jullie dus! Wij zijn eigenlijk de hele trouw maar een maand geleden beginnen plannen. We dachten eerst van pas in 2008 te trouwen, maar de zaal die we wilden stond nog open, de kerk was nog vrij... dus wij heel blij om het wat sneller te doen. Geen van beide priesters heeft er raar op gereageerd dat we zo "laat" zijn, maak je dus maar geen zorgen!Groetjes,Ilse
Hoi AnnemieWij trouwen ook op 20 07 2007 en ik ben 14 maart de eerste keer naar de priester geweest...Hij vond dit niet laat, maar drukte er wel op aan dat we ons moesten haasten met het misboekje en we moesten dan ook nog zo'n verloofdenavond volgen. Dit hebben we dan zo rap mogelijk gedaan en we zijn gisterenavond bij hem geweest om ons misboekje te laten goedkeuren en in ondertrouw te gaan.Als je dat uitlegt zoals je het hier zegt, zal het geen probleem zijn hoor! Is je misboekje al af? Neem het anders mee, dan ziet hij zeker dat je er al mee bezig geweest bent! Het zal reuze meevallen hoor, priesters zijn geen boemannen ;o)Veel succes en laat nog iets weten! Wanneer is de afspraak?GroetjesVeroniekook 20 07 2007
Hey AnnemieIk trouw op 07/07/07Op 15/05 moet ik terug naar de pastoor om mijn trouwboekje te laten keuren. Enkel het Eucharistie gebed moest een echt gebed zijn en geen gedicht. Dat is voorlopig de enige opmerking (dat liet de pastoor toch verstaan aan de telefoon)15/05 gaan we ook naar het gemeentenhuis voor de ondertrouw. (dat moet tussen de 3 maand en 6 weken voor het huwelijk geregeld worden)Dus....slaap nog maar op je beide oren, alles komt wel dik in orde!Je hebt nog tijd hoor!Veel plezierIris
Hey Annemie,Troost je, mss deed die priester een beetje vervelend omdat hij nu die communiekantjes heeft en de huwelijken beginnen ook al. Als hij goed meewerkt moet dat zeker lukken.@Iris: Is het niet een beetje laat voor de ondertrouw in het gemeentehuis om nog op 07/07/07 te kunnen huwen? Allez, ik wil je zeker niet bang maken maar aangezien het een gegeerde datum is kan het goed zijn dat de gemeente volgeboekt is en gewoon niet meer mogelijk is om nog te huwen op die datum.Ik trouw namelijk ook op 07/07/07 en we mochten ten vroegste 6 maanden en ten laatste 15 dagen voor de huwelijksdatum de ondertrouw doen maar als we op 08/01/07 om 8:30 u gingen horen was reeds de voormiddag helemaal voorgeboekt, 10:50 u was alleen nog beschikbaar en die heb ik dan genomen, in de namiddag zag ik al 2 of 3 namen van koppels. Nochthans gaan ze bij ons op die dag met 2 zalen werken dus er waren 2 agenda's volgeschreven en de ambtenaren moeten overwerken tot zo'n 4-5 u wat normaal (op een zaterdag) maar tot de middag is. De stad Gent heeft al laten weten dat ze op die datum verder geen koppels meer bij nemen omdat ze volledig volgeboekt zijn!Misschien valt het bij jullie op de gemeente zeker nog mee! :o)Groetjes,Vân en Michel07/07/07