Nu Online
Momenteel zijn er 92 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

contact ouders - schoonouders

  29-4-2007 20:42:17
Hey
hebben jouw ouders en toekomstige schoonouders contact met elkaar? Mijn ouders dringen aan op een gezamelijk etentje omdat ze vinden dat het zo hoort, maar wij staan daar niet voor te springen, het lijkt zo geforceerd. Ze hebben elkaar al wel enkele keren vluchtig ontmoet, maar mijn schoonmoeder is geen hartelijk persoon, mijn vriend heeft ook geen goede band met haar.

annemie
4-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 962


Katleen
10-8-2007
 Meld misbruik29-4-2007 20:46:38

Hey Annemie,

Mijn ouders hebben vorige week ook eens afgesproken met men vriend zijn ouders, omdat ze ieder de helft van het feestje betalen en om te bespreken hoe ze dit gingen doen.
als je je hier niet goed bij voelt, is dat ni nodig hé..

groetjes katleen.



carry
18-8-2007
 Meld misbruik29-4-2007 22:19:26

Hey Annemie,

Veel hangt af hoe jullie relatie met hen is. Wij zijn al 8jaar samen en onze ouders kennen elkaar al zeer goed.
Veel hangt ook af van het feit, welke rol ze hebben in de voorbereidingen van het feest. De onze financieren een stukje, dus gaan ook mee de menu kiezen, zijn mee de zaal gaan kiezen en dit hebben wij met beide ouders gedaan. De uiteindelijke beslissing heeft steeds bij ons gelegen.
Ik weet ook niet hoe jullie suite is, maar ik denk een suite hebben waar de mensen elkaar niet kennen, lijkt mij ook niet echt gezellig.

Jullie zullen zelf moeten aanvoelen, welke plaats jullie je ouders willen geven op jullie dag.

Groetjes Carry



Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik30-4-2007 8:22:40

Hey Annemie,

Onze ouders kennen elkaar 'van zien' maar echt kennen doen ze elkaar niet. Omdat we dan toch trouwen en zij schoonfamilie van elkaar worden hebben wij een ontmoeting geregeld. Mijn ouders zijn uit elkaar, dus het moest wel in twee keer, maar dat is heel goed meegevallen.
Het kan loslopen, of het kan stroef verlopen, maar uiteindelijk zijn het jullie ouders en zijn ze blij voor jou dat je trouwt en ik vermoed dat ze dan ook wel 'de tegenpartij' willen leren kennen. Uiteindelijk gaan ze die dag grotendeels samen doorbrengen en is het tof dat ze elkaar ervoor al eens gezien hebben.

Groetjes,
Véronique



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik30-4-2007 8:55:20

Hallo Annemie,

Ik begrijp jullie wel. Mijn vriend zijn ouders drongen er ook steeds op aan om eens af te spreken en te gaan eten. Ik zag dat helemaal niet zo goed zitten, had er niet veel zin in. Maar mijn vriend wilde het ook wel heel graag. Vorige zomer waren mijn ouders al eens naar ons gekomen (ik ben afkomstig van Brabant, maar we wonen nu in Limburg, dus is wel een eindje rijden) om te fietsen en dan zijn we bij mijn vrien zijn ouders binnen geweest. Mijn ouders zijn ook al een paar keer naar een concert gekomen van het koor waar mijn vriend zijn ouders zingen. Dat waren wel steeds redelijk korte ontmoetingen. In maart zijn we dan eens allemaal samen gaan eten om een paar dingen voor de trouw af te spreken. Daar keek ik als een berg tegenop en ik was ook blij dat het voorbij was. Eind maart zijn we dan samen naar de zaal gaan kijken. En twee weken geleden hebben onze ouders samen onder hen, zonder ons, afgesproken om te gaan fietsen in de Westhoek. En nu vind ik dat al normaal en leuk. Ik had er in het begin echt wat moeite mee, maar nu loopt dat goed. En ze hebben mekaar ook wel graag. Ik vind het soms wel moeilijk om met iedereen tegelijk bezig te moeten zijn.
Maar het hoort er wel bij, ook al is het niet altijd even gemakkelijk.



mieke.
27-7-2007
 Meld misbruik30-4-2007 10:42:21

Mijn zus is vorig jaar getrouwd, ze kenden elkaar toen net één jaar, hij afkomstig uit Gent mijn zus uit Antwerpen. Ouders-schoonouders hadden elkaar maar één keer gezien voor huwelijk en op het feest zag je wel alsof er twee apparte groepen waren...
Wij daarentegen zijn bijna 14 jaar samen en onze ouder-schoonouders komen heel goed overeen. Onlangs zijn we met z'n allen naar de ardennen geweest, we doen regelmatig samen etentjes en hebben al een bijeenkomst gehad voor de bespreking van het feest, heel fijn en ik weet zeker dat er ook geen spanningen
zullen hangen tussen de ouders wanneer het onze dag is!

groetjes x



Isabelle
19-5-2007
 Meld misbruik30-4-2007 13:54:03

Hello,

als ik van jou was zou ik toch ook zoveel mogelijk bespreken met beide ouders.
Mijn ouders/schoonouders kenden elkaar ook niet goed, maar we zijn samen eens gaan eten, en dan zowat vanalles besproken over het huwelijk, de suite, ... en dat lijkt me toch het interessantste.
Tenslotte zitten ze op de dag van het huwelijk een hele dag samen, ...
Ik raad je aan van dat zeker te doen.
Groetjes



Isabelle
19-5-2007
 Meld misbruik30-4-2007 13:54:20

Hello,

als ik van jou was zou ik toch ook zoveel mogelijk bespreken met beide ouders.
Mijn ouders/schoonouders kenden elkaar ook niet goed, maar we zijn samen eens gaan eten, en dan zowat vanalles besproken over het huwelijk, de suite, ... en dat lijkt me toch het interessantste.
Tenslotte zitten ze op de dag van het huwelijk een hele dag samen, ...
Ik raad je aan van dat zeker te doen.
Groetjes



machteld
20-5-2006
 Meld misbruik30-4-2007 17:32:17

Ik ben nu al bijna 11 jaar samen met Steve, maar mijn ouders en zijn ouders hebben elkaar nog nooit gezien. Onze relatie bracht veel tegenkantingen met zich mee, maar mijn ouders hebben er nu al enkele jaren vrede mee genomen. We gaan samen iets eten of gaan weg. Met zijn ouders verloopt het niet echt zo soepel. Ook de relatie van Steve en zijn vader zit niet echt goed.
Heb altijd veel angst gehad om te trouwen (de 2 families moeten dan toch bij elkaar komen), ook al wou ik altijd die stap met hem zetten (daardoor heeft het ook zo lang geduurd om de beslissing te nemen). Nu heb ik eindelijk voor ons gekozen; ik trouw met steve en het kan ons niet schelen wat de 2 families ervan zeggen. Zijn ouders willen trouwens ons niet financieel steunen. Mijn ouders draaien voor alle kosten op. Bovendien hebben mijn schoonouders kenissen van hen uitgenodigd (die Steve noch ik kennen) en verwachten dat mijn ouders voor die mensen gaan betalen....
Toch zie ik er naar uit, omdat mijn ouders ons echt steunen...
Zou ik toch een dineetje of zo, moeten regelen zodat ons beide ouders elkaar zouden leren kennen. Ben toch bang voor de gevolgen...

Christel



Stephanie
3-8-2007
 Meld misbruik30-4-2007 17:43:39

hallo,

Ik trouw deze zomer en ben dan reeds zeven jaar bij mijn vriend. Onze ouders hebben elkaar nog nooit gezien en het ziet er niet naar uit dat ze dit ook willen. Mijn ouders zijn niet altijd even blij geweest over onze relatie en aangezien ik niet kan liegen, weten mijn schoonouders dat ook. Met mijn schoonouders kom ik heel goed overeen en ze bekostigen laat ons zeggen een groot stuk van de feest. Mijn schoonmoeder is zelfs meegeweest achter mijn kleed in plaats van mijn eigen moeder want die wou niet mee.
Het is heel ambetant te weten dat ze elkaar maar voor de eerste keer zullen zien op de feest maar we hebben ze aan aparte tafels gezet. Wij zitten bij onze getuigen aan tafel.
Misschien raar maar voel me er eerlijk gezegd beter bij dan moesten ze aan dezelfde tafel moeten zitten

veel succes

groetjes

Stephanie



veronique
30-6-2007
 Meld misbruik1-5-2007 9:39:55

Hallo,

Ik kan me niet inbeelden dat de ouders en schoonouders elkaar nog niet ontmoet hebben. Bij ons komen ze altijd samen naar verjaardagsfeestje, Kerstmis en Nieuwjaar (dan zijn we één grote familie) en vorige jaar is mijn vader hertrouwd en waren mijn schoonouders en schoonzus ook van de partij! Bij ons absoluut geen stress rond de ouders! Hopelijk valt het bij jou ook allemaal in zijn plooi, veel succes!!!

groetjes
vero
30/06/07



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik1-5-2007 11:30:32

Hey,

Ik kom goed overeen met mijn ouders en schoonouders in spé en mijn vriend komt goed overeen met zijn ouders en mijn ouders. Desondanks hebben ze elkaar nog nooit gezien. Allé, zijn vader heeft mijn ouders al vaak toevallig gezien, maar zijn moeder hebben mijn ouders nog nooit gezien. Mijn jongste broer dan al weer wel.

Ik denk ook niet dat ze elkaar voor de trouw gaan zien, want zijn moeder is een echte huismus. Zowel Frederik als ik aanvaarden dat.

Groetjes,

Gerlinde



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik1-5-2007 11:32:21

Hey,

Nog één iets vergeten. Ondanks het feit dat ze elkaar nog nooit gezien hebben, vragen ze wel achter elkaaar. Zo van "Hoe is het met je moeder?" "Heeft ze nog last van haar operatie?" Enz...
En dat is echt wel uit bezorgdheid en niet uit nieuwsgierigheid.

Groetjes



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik1-5-2007 16:24:43

Onze ouders kenden elkaar ook 'van ziens'. Vermits wij in hetzelfde dorp wonen, zagen zij elkaar wel eens op dorpsfeesten ofzo. Wij woonden voor onze trpouw nog niet samen, dus was er bij ons geen sprake van verjaardagsfeestjes waar ze allemaal samen waren. Enkele weken voor de trouw zijn oneze ouders eens bijeengekomen, bij mijn schoonouders thuis, heel losjes dus. Dat was eigenlijk gewoon om de dagplanning te' overlopen en te kijken of we overal aan gedacht hadden. Wij hadden volledig vrij spel gekregen en zo waren ze vooraf toch op de hoogte



Leen
7-6-2008
 Meld misbruik2-5-2007 11:32:10

Hey,

mijn ouders en schoonouders hebben elkaar ook nog nooit ontmoet. En ik sta ook niet te springen om een ontmoeting te regelen.
Wij trouwen na 1,5 jaar samen te zijn en mijn moeder reageert er niet zo best op.
Dus tot hiertoe ben ik ook niet van plan om met haar alles te gaan regelen, dat doe ik wel met mijn schoonma. Toch tof hé, jongens toch.
Als mijn schoonouders perse een ontmoeting willen, zal ik het ze voorstellen.
Anders zullen ze elkaar pas zien op de trouw.
Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben :)
Grtz



Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik2-5-2007 15:09:41

Mijn ouders en schoonouders hebben mekaar nadat we een half jaar samen waren al ontmoet. Nu met de voorbereidingen voor onze trouw vragen ze er zelf achter om regelmatig af te spreken. Het is altijd een aangename bedoening. Ze zitten op dezelfde golflengte en kunnen het goed met mekaar vinden. Gelukkig!
Met verjaardagen en kerstmis vragen we beide ouders en soms komt het er tussendoor ook nog van dat we eens afspreken.



veerle
20-7-2007
 Meld misbruik7-5-2007 14:09:52

hoi,

onze ouders kennen elkaar al jaren en zeker door de verbouwingen aan ons huis hebben onze papa's elkaar beter leren kennen.
Mijn mama wou ook een onderonsje met ed schoonouders om te praten over het huwelijk enzo. Ik wou dat ook absoluut niet omdat het geforceerd overkomt :-) maar we het toch gedaan ,niet op restaurant maar bij mama thuis een kaas en wijn avond. Het is zeer goed meegevallen!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...