Nu Online
Momenteel zijn er 89 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

collega's vragen naar avondfeest

27-4-2007 21:08:07
wij geven geen aparte receptie, wel een avondfeest met onze gasten (zo'n 50 tal) nu is mijn man van werk veranderd en blijkbaar is het daar de gewoonte dat je de collega's vraagt naar het feest. (zo'n 13 man + de echtgenoten)
We weten niet echt wat we moeten doen.

Groetjes,

29/06/07

evelien
29-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 525

Nathalie

Meld misbruik27-4-2007 21:14:58

Geacht Trouwkoppel,

Proficiat met jullie voorgenomen huwelijk.
Natuurlijk wil je dat jullie dag perfect gaat verlopen daarom zijn jullie ook al zo vroeg met alle voor bereidingen begonnen.
Neem geen risico en neem een betrouwbare fotograaf.
Neem eens een kijkje op onze site. www.fotomeirezonne.be
Prijzen staan op de site.
Foto's zonder zorgen, gewoon goed en betaalbaar.

Succes met jullie voorbereiding.

Nathalie Meirezonne

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik27-4-2007 21:32:22

Hoi Evelien,

wij nodigen onze collega's ook uit op het avondfeest, maar dat is ook wel omdat zij ook meer vrienden zijn dan enkel collega's. De prijs verhoogt natuurlijk meteen als je 26 mensen extra uitnodigd.

Omdat wij niet meteen een uitgebreide vriendenkring hebben viel het voor ons best mee om een 30 personen extra uit te nodigen.

Je moet eens bekijken of je budget het toelaat en of je het een meerwaarde vind dat ze er bij zullen zijn. Je kan ook altijd zeggen dat je er een intiem huwelijk van maakt en enkel familie en dichte vrienden uitnodigd. Zo hebben enkele mensen op onze dienst dat ook gedaan en dat kwam zeker niet verkeerd over.

Je moet je zeker niet verplicht voelen om mensen uit te nodigen. Bedenk wel dat je aanstaande nog met hen moet verder werken dus dat als je hen niet uitnodigd, je dit op een goede manier aanbrengt.

Groetjes, Tamara.

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik27-4-2007 21:53:19

Hey,

Als jullie een kleinschalig trouwfeest willen geven is dat jullie keuze. Jullie aantal gasten zomaar eventjes uitbreiden met de helft is toch wat overdreven... Ik zou het uitleggen en na het huwelijk een kleine receptie geven op het werk voor de collega's van je verloofde.

Groetjes,
Lieve

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik27-4-2007 22:24:00

Voor zover ik begrijp werkt je man daar nog niet lang en zijn die collega's dus vage kennissen en zeker geen vrienden. Misschien heb jij hen zelfs nog niet gezien? Kennissen nodig je niet uit naar het avondfeest, enkel goede vrienden en familie!!!
Ik zou hen absoluut NIET uitnodigen...

Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik28-4-2007 11:23:48

Hey,

Toen wij beslist hebben om te trouwen werkte ik ook in een klein bedrijf. Daar had ik mijn ontslag gekregen en nu werk ik ook in een firma met 40 werknemers. Ik heb die mensen allemaal uitgenodigd... Zonder partner. De partners ken ik niet en elk feest wat er gegeven wordt is zonder partner. Degene die komt is welkom en de andere die blijft maar thuis.
Maar het is jullie feest en jullie beslissen.

Groetjes

Mieke
6-10-2007
 Meld misbruik28-4-2007 18:27:29

Hey

Ik ken dit probleem. Ik werk in een ziekenhuis/rustoord als verantwoordelijke. Ik heb 25 personen onder mij en werk samen met 20 andere verantwoordelijke. Ik weet niet wat er mee te doen. Enkele medewerkers zie ik liever komen dan gaan en met andere kom ik super goed overeen. Dus ik weet absoluut niet wat te doen, gelukkig heb ik nog een even.

Mieke
06-10-2007

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik28-4-2007 23:15:26

Wij geven ook een intiem familiefeest met 40 mensen. Dus onze collega's worden ook niet uitgenodigd... denk dat ze dit ook niet zo leuk vinden maar dit is onze keuze en inderdaad zullen wij nadien nog kleine receptie op het werk geven voor de collega's...
Alleen dichte familie is bij ons uitgenodigd, dus als we beginnen met collega's gaat de rest van familie ook zeggen, waarom zij wel en wij niet... je moet ergens een lijn trekken hé...

groetjes

Claudia
22-6-2007
 Meld misbruik30-4-2007 12:26:33

wij hebben het zo opgelost dat we onze intieme familie de hele dag bij ons hebben, van 's ochtends tot na het diner. Voor ons avondfeest (enkel het feest) hebben we het 'grote' publiek uitgenodigd, dus de hele familie van mijn aanstaande, plus mijn directe collega's (met partner), en waarschijnlijk alle collega's van mijn verloofde (zo' 25 man + partner). Dus bij ons zal er veel volk zijn dat we niet zo goed kennen, maar doordat we met veel mensen zijn is de kans op een geslaagd feestje volgens mij wel groter... Allez dat hoop ik althans! En hoewel we alles zelf betalen, hoop ik stiekem wel dat de gasten een 'kadootje' geven ter waarde van de drankforfait, zodat we er niet teveel 'kosten' aan hebben als je snapt wat ik bedoel...

Groetjes
Claudia
22-06-07

nathalie

Meld misbruik30-4-2007 15:08:52

Hoi,

ik vind dat je gewoon moet doen wat je wilt. wat je zelf denkt dat goed is. als je ze niet wilt vragen, dan vraag je ze niet.

bij ons is het als volgt: mijn collega's zijn gevraagd voor het volledige feest. ik ken ze goed, en ik schiet met iedereen supergoed op en voor mij is het echt een meerwaarde dat die erbij zijn.
Mijn vriend vraagt zijn collega's enkel voor de receptie. ten eerste omdat het er redelijk veel zijn (+/- 40tal + partners) en ten tweede omdat hij er minder contact mee heeft.

Ik vind dat jullie voor jullie zelf moeten uitmaken of je ze wilt vragen of niet.

Je kan ook altijd eens op het werk trakteren met een drankje en een hapje...

Vele groetjes en nog veel plezier met de voorbereidignen

Nathalie & Dries
26 mei 2007

Claudia
22-6-2007
 Meld misbruik30-4-2007 17:14:47

Hoi, ik moet toch even een update geven op mijn bericht van daarstraks...

ik was zelf zo geschrokken van de hoeveelheid collega's die ik vermeldde (35 x 2)dat ik het er gauw nog eens over gehad heb met mijn aanstaande... en we hebben ineens beslist om alle collega's achterwege te laten (we hadden gelukkig nog niemand op de hoogte gebracht...)!

Want eigenlijk is een trouwfeest toch een heel intiem feest, en ik realiseerde me plots dat er heel veel volk zou komen die ik eigenlijk van toeten of blazen ken! Dus nu hebben we onze lijst teruggebracht van 190 naar 120, met enkel familie en vrienden, en geen onbekenden meer. En zo vind ik het eigenlijk net goed!

Voor onze collega's geven we achteraf wel een drink ofzo...

Groetjes
Claudia

Patricia

Meld misbruik2-5-2007 15:04:56

Wij geven ook een kleiner feest (ook omdat we het zelf betalen) en omdat we niet alle collega's erbij willen (vooral van mijn collega's dan). We vragen ze enkel voor de receptie en zonder partner, zoals ook op personeelsfeesten wordt gedaan.

Veel succ6 met de planning
Patricia
01/08/2008

evelien
29-6-2007
 Meld misbruik2-5-2007 15:09:25

hey iedereen bedankt voor de hele toffe reacties.

Wij denken eraan om achteraf een receptie te doen voor alle collega's enzo. En buren,...

Het is nogal moeilijk om mensen erbij te vragen voor enkel de receptie, doordat we een receptie van ongeveer een uurtje genomen hebben (iedereen krijgt daarna nog een 5 gangen menu met dessertbuffet dusja, een receptie van een uurtje was meer dan genoeg)

groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...