Terug naar overzicht
Ik vind niet dat je iets moet vragen aan mensen die enkel een kaart krijgen, maar verder niet zijn uitgenodigd voor receptie of feest... Dat doen we ook niet!Ik denk niet dat veel van die mensen met een cadeau zullen afkomen, als je er toch naar verwijst voelt dat bijna als een verplichting... Als er een paar mensen toch bloemen schenken kan je er toch altijd iemand anders mee gelukkig maken, je ouders, broers of zussen, de getuigen?Ik zou het echt raar vinden als ik gewoon aankondiging kreeg met een verzoek om een cadeau...
dag Mietoei nee, de buren zijn uitgenodigd voor de receptie....al onze gasten komen én naar de receptie en het feestmaar omdat je toch keuzes moet maken en we de geburen maar half kennen vragen we hen enkel op de receptie.Kan je voor de receptie alleen dus ook centjes vragen ?groetjeschristel
Hoi ChristelSorry dat ik het verkeerd begrepen had... Ik moet een beetje beter lezen zeker?Dan vind ik wel dat je geld kan vragen hoor, als ze uitgenodigd zijn voor de receptie... Geen probleem vind ik!
dag MietMaar nee, ik heb het helemaal niet goed uitgelegd (zag ik nadien ook):-)Bedankt voor je antwoordje, ik ga inderdaad gewoon onze tekst laten en er geen "eieren" onder leggen :-)vele groetjesChristel
Als ze naar de receptie mogen komen, is dat geen probleem vind ik.Wij hebben eigenlijk twee recepties. Na de mis geven we nog een drink in een café niet ver van de kerk. Dus iedereen die naar de mis komt, is daar op uitgenodigd. Wanneer wij dus gewoon een aankondiging sturen, staat daar sowieso op 'na de mis drinken we een glaasje in het Molenhuis'. Wij laten daar ook onze cadeautip bij staan. De mensen die niets willen geven, moeten dat ook niet doen. De cadeautip stond vast op de uitnodiging gedrukt langs de linkerkant. En ik ging speciaal daarvoor geen andere uitnodigingen laten drukken.Maar als ik zo denk aan bloemen en zo, ik denk dat ik nog een vaas ga bijkopen. Kwestie van niet alles aan mijn schoonmoeder te moeten geven.