Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen bloemen wel presentje

27-4-2007 15:07:35
Hallo iedereen

wij hadden als cadeautip laten drukken op een klein kaartje:
een huwelijkslijst vol met geschenken kunnen we voor u niet bedenken
bloemen zouden niet misstaan, maar verwelken terwijl we op reis gaan
wilt u ons toch opfleuren, schenk ons dan wat centjes om ons huisje op te beuren
doch waarmee u ons het meest verblijdt , is wel uw aanwezigheid

Dit weekend zouden we onze kaartjes bij de buren posten (eigenlijk meer de halve straat)
Vele kennen we van zien en "klapke" op straat, maar zo goed kennen we ze nu ook weer niet, we zouden ze uitnodigen voor de gezelligheid van een trouwer in t straat

maar...is het eigenlijk wel een goed plan om centjes te vragen aan mensen die je niet goed kent?
ik snap heel goed dat zij normaal bloemen zouden geven , maar da's echt zonde vind ik,
bovendien , zij zouden dan bloemen meebrengen terwijl we onze andere gasten van het feest gevraagd hebben er geen mee te brengen, dan zouden die zoiets hebben van "hoe , zij wel en wij niet"

ik zou ze duidelijk willen maken
dat een klein ander presentje (gelijk een fles wijn of zo ) ook best kan ipv geld

maar k vind geen juiste tekst...

iemand ideekes?

mercie hé
groetjes
Christel

Christel
30-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 512

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik27-4-2007 17:44:14

Ik vind niet dat je iets moet vragen aan mensen die enkel een kaart krijgen, maar verder niet zijn uitgenodigd voor receptie of feest... Dat doen we ook niet!

Ik denk niet dat veel van die mensen met een cadeau zullen afkomen, als je er toch naar verwijst voelt dat bijna als een verplichting... Als er een paar mensen toch bloemen schenken kan je er toch altijd iemand anders mee gelukkig maken, je ouders, broers of zussen, de getuigen?

Ik zou het echt raar vinden als ik gewoon aankondiging kreeg met een verzoek om een cadeau...

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik27-4-2007 18:05:18

dag Miet

oei nee, de buren zijn uitgenodigd voor de receptie....
al onze gasten komen én naar de receptie en het feest
maar omdat je toch keuzes moet maken en we de geburen maar half kennen vragen we hen enkel op de receptie.

Kan je voor de receptie alleen dus ook centjes vragen ?

groetjes
christel

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik27-4-2007 19:51:14

Hoi Christel

Sorry dat ik het verkeerd begrepen had... Ik moet een beetje beter lezen zeker?

Dan vind ik wel dat je geld kan vragen hoor, als ze uitgenodigd zijn voor de receptie... Geen probleem vind ik!

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik28-4-2007 18:52:15

dag Miet

Maar nee, ik heb het helemaal niet goed uitgelegd (zag ik nadien ook):-)
Bedankt voor je antwoordje, ik ga inderdaad gewoon onze tekst laten en er geen "eieren" onder leggen :-)

vele groetjes
Christel

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik30-4-2007 10:41:25

Als ze naar de receptie mogen komen, is dat geen probleem vind ik.
Wij hebben eigenlijk twee recepties. Na de mis geven we nog een drink in een café niet ver van de kerk. Dus iedereen die naar de mis komt, is daar op uitgenodigd. Wanneer wij dus gewoon een aankondiging sturen, staat daar sowieso op 'na de mis drinken we een glaasje in het Molenhuis'. Wij laten daar ook onze cadeautip bij staan. De mensen die niets willen geven, moeten dat ook niet doen. De cadeautip stond vast op de uitnodiging gedrukt langs de linkerkant. En ik ging speciaal daarvoor geen andere uitnodigingen laten drukken.
Maar als ik zo denk aan bloemen en zo, ik denk dat ik nog een vaas ga bijkopen. Kwestie van niet alles aan mijn schoonmoeder te moeten geven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...