Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schatting drankkosten op avondfeest

27-4-2007 12:06:23
Hallo,

Kan iemand mij helpen een ruwe schatting te maken over de kosten van de drank op een avondfeest?

Als we schatten op 250 personen, vanaf 20u savonds... is het dan te veel of te weinig als ik schat dat ze voor 10 euro per persoon gemiddeld drinken?

ik heb er totaal geen idee van, ... en dat is heel sterk afhankelijk van wat er gedronken wordt...bier of wijn of frisdrank.

Heeft iemand meer ervaring met avondfeesten om hier misschien een betere schatting van te kunnen maken?

Kwestie van een beetje te kunnen schatten wat ons totaal feest ons ongeveer zou kunnen gaan kosten, want ik heb er geen flauw benul van :-)

Groetjes
Nathalie
07/07/07

Nathalie
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 296

valerie
7-6-2008
 Meld misbruik27-4-2007 12:22:21

Hey,

Wij doen ons avondfeest in een parochiezaal en wij betalen idd 10 euro per persoon. Als je je feest in een echte feestzaal doet dan mag je wel meer rekenen, dan vragen ze 15 to 25 euro voor 5 uur (tenminste bij de zalen die wij bekeken hebben).

Groetjes,

Valerie

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik27-4-2007 12:24:57

Ja maar als het een vaste prijs is kan ik het vragen aan de uitbaters van de zaal...maar dat is in ons geval niet zo.

Wij betalen gewoon voor alles dat gedronken wordt... ik heb ook een prijslijst van wat mij alles kost...

Maar mijn probleem is dat ik geen ervaring heb met inschatten wat veel gedronken wordt, en hoeveel...

Dus misschien iemand met ervaring in de horeca, feestzalen of mensen die al getrouwd zijn kunnen misschien mij helpen schatten hoeveel er gemiddeld per persoon gedronken wordt...? Amai ik doe moeilijk he ;-) Sorry!

Groetjes,
Nathalie

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik27-4-2007 12:57:54

Ik zou proberen of je een vaste prijs af kunt spreken, want ik denk dat je anders ontzettend veel geld kwijt bent. Het is van te voren niet te zeggen. Als het warm is wordt er meer gedronken. Daarbij drinkt de een bv. 5 glaasjes op een avond en de ander makkelijk 15.

Debby
22-6-2007
 Meld misbruik27-4-2007 13:04:30

Hey Nathalie,

Wij hebben gekozen voor drankenforfait. De ene drinkt wat minder, de ander veel meer. Wij betalen 15 euro per persoon voor 6 drank all-in. Dit is van 21 uur tot 3 uur. Het eerste uur aperitief (van 20 tot 21 uur zit bij in onze menu gerekend). Is wel schappelijk vind ik en geen bittere nasmaak achteraf.

Groetjes Debby
220607

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik27-4-2007 14:59:46

iK denk dat je er rekening mee moet houden dat mensen bij het eten wel wijn en water zullen drinken (wordt dat per fles gerekend?) Toch wel zeker 1 glas per gang... en na het feest heb je idd grote en minder grote drinkers... hangt ook af van wat ze drinken. Mij lijkt het heel moeilijk om dat in te schatten.

Marie-Thérèse

Meld misbruik29-4-2007 9:53:09

Beste Nathalie,dit is inderdaad heel moeilijk in te schatten.Als je aperitieft mag je 2 tot 3 glazen tellen.Wijnen aan tafel 1/2 fles per persoon, waters of andere frisdranken 1/2 fles per persoon.Dansfeest Ton of 5-6 frisdranken 1/4 fles per persoon en dan nog wat wijnen 1/4 fles en evntueel wat speciale bieren palm hoegaerden etc.dan krijg je natuurlijk nog wat koffie.Dan is het afhankelijk moet je zelf voor bediening zorgen dan moeten deze mensen ook nog eens betaald worden dat is ongeveer 8 personen neem dat zij werken van 7.00 uur tot 5.00 uur ( 10 uren X € 8 = € 80 dit X 8 pers ) dit zijn kosten waar je merendeel niet aan denkt maar die er wel zijn. Als je vrienden dit werk laat doen is dit waarschijnlijk op vrijwillige basis maar word er veel meer weg getapt en verspild en zullen zij ook geregeld even mee feesten en drinken wat ook niet altijd ideaal is voor de andere genodigden.Veel succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...