Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik wou dat 't al voorbij was!!

25-4-2007 23:04:44
Hey allemaal!

Ik weet dat ik de zoveelste ben die hier komt zagen over schoonouders, maar 'k heb 't gevoel dat 'k alleen hier écht begrepen word en 't moet er toch efkes uit!!
Al het gemoei, het geregel achter onze rug, de dreigzinnetjes "Wij betalen wel mee, hé!",...
(Ik ga niet in detail uitwijden, maar geloof me, ik kan er al een boek over schrijven!)
Ik kan er gewoon niet meer tegen!
Soms wou ik dat we naar een ver land waren getrokken, daar getrouwd waren en dan hier een dikke party hadden gegeven...
Dan had heel deze zever, dit geruzie, die spanning niet gehoeven!
Ik wacht nu vol stress af wat het volgende gaat zijn waarmee ze weer afkomen... Trouwvoorbereidingen zouden leuk moeten zijn, maar ik heb 't écht gehad!
En 't is nog lang tot aan onze dag...!

Oef, ik heb't ns effe kunnen zeggen! Merci!

Liefs,
Veerle
18/8/2007

Veerle
18-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 307

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik26-4-2007 6:59:44

Hallo,

ik versta je wel. Heb het ook moeilijk met mijn schoonfamilie maar dan niet enkel voor de trouw, maar er is altijd wel iets. Wat ze ook maar kunnen vinden om ons te pesten en af te zetten. Maar ja, niks aan te doen. Maar ik laat het niet toe dat ze voor ons de voorbereidingen verpesten. Als zij iets opdringen, dan kan ik nu al als de beste er een draai aan geven dat het toch wordt wat wij willen. En bij ons is het strafste van al dat ze geen eurocent betalen of geven voor die dag en alles wat erbij hoort. Je bent zeker niet alleen.
Veel sterkte!

groetjes,
Isabel

Evy
22-9-2007
 Meld misbruik26-4-2007 7:37:42

Hey, ik kan je alleen maar zeggen dat wij ook zo in een situatie zitten... en ik wou dat de dag er al was, om terug zonder stress te kunnen leven... inderdaad het zou moeten leuk zijn er naar toe te leven.. Je kan ze nu eenmaal niet veranderen he..

Joery
29-4-2006
 Meld misbruik26-4-2007 7:56:12

laten doen
of
u gedacht eens goed zeggen
op zon' dag is dat allemaal vergeten.het is jullie dag he.
jullie hebben het laatste woord.
toy toy xxx

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik26-4-2007 8:36:55

Hi Veerle,

Wij zitten in dezelfde situatie, met dat verschil dat mijn schoonmoeder niets betaald maar toch heel de tijd commentaar geeft. Het huwelijk kan haar (en mijn schoonzussen) niets schelen, dat heeft ze ons ook al gezegd. Als ze zou kunnen zou ze niet komen en we houden er rekening mee dat ze op het laatste moment beslist om er toch niet bij te zijn.
Ik probeer het me niet te veel aan te trekken maar moet toegeven dat dit niet altijd even makkelijk is. Vooral de gemene opmerking die ze maakt over mijn familie, vrienden en mij maken me soms echt woest.

Ik probeer me altijd te concentreren op de mensen die het goed met ons voorhebben bv mijn familie en mijn schoonvader met zijn nieuwe gezin. Zij zijn wel blij voor ons en steunen ons enorm.

Misschien helpt het om eens met hen te praten, wij hebben dit ook geprobeerd maar tevergeefs.

Probeer het je echt niet te hard aan te trekken é.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik26-4-2007 12:11:21

Hey!

Véro, ik heb al geprobeerd met hen te praten, maar het dringt ofwel niet door ofwel eindigt het wéér eens in een zinloze discussie...
Jammer...

Merci voor jullie reacties...
Aan jullie allemaal veel stressbestendigheid en sterkte gewenst en een hele mooie dag zonder ergernis!!

Liefs,
Veerle

sophie
18-4-2008
 Meld misbruik28-4-2007 12:08:54

Hey Veerle, mijn schoonma heeft ons zelfs niet gefeliciteerd met onze verloving. En dan heeft ze elke keer commentaar op het feit dat we voor 3 héle lange weken naar Amerika willen. Ik word er gewoon gek van en zou net als jij willen dat het allemaal al voorbij was. Ik heb zoveel originele ideetjes voor de uitnodigingen en de kaartjes en de taart maar als ik daarmee afkom zal ze me wel weer met haar ogen doodbliksemen.
Ik durf haar zelfs niet meenemen om een trouwjurk te kiezen uit schrik voor haar reactie!
Nog een jaar stress en dan zijn we er vanaf!

sterkte !!!!
Sophie

dorien

Meld misbruik28-4-2007 15:30:36

heej lieve mensen allemaal.
ik begrijp dat het dikwijls moeilijk is om alles te regelen. zeker als je dan mensen hebt dat er zich mee gaan moeien. ik heb dan zo'n mama. maar gelukkig een pracht van een schoonmoeder ;-).
maar...misschien gemakkelijk om te zeggen,maar trek het jullie niet aan. vooral niet stressen,gewoon negeren. het is jullie dag,jullie moeten er van kunnen genieten en niet stressen!
ik laat mijn mama altijd maar zeveren en denk bij mezelf,ik weet hoe ik het ga doen.
ik heb me in het begin laten doen en daar komt niets anders als geruzie van. dus gewoon laten zeggen en stiekem toch je zin doen! ;-)
heel veel succes,maak er met z'n allen en vooral met z'n tweetjes een pràchtige dag van!

Evi
22-6-2007
 Meld misbruik2-5-2007 23:50:50

Hoi Veerle
Ik begrijp je probleem met je schoonouders heel goed en ook bij mij moet het even van mijn hart! Mijn schoonmoeder wou in het begin overal bij betrokken worden, ze was zelfs kwaad dat ik naar een zaal was geweest gewoon om eens te informeren zonder haar mee te nemen.
De laatste maanden is het echter anders ze rept met geen woord meer over de trouw, het enige wat ze zegt is bij het kleinste meningsverschil dat ik en mijn vriend hebben, amai jullie gaan toch niet trouwen! Ik probeer haar te begrijpen want ze heeft al veel meegemaakt, een zoon kwijt, mijn vriend is al eens getrouwd geweest en dat meisje is er met een ander en zijn geld vandoor gegaan, maar het zou echt wel leuker zijn als ze tenminste een beetje achter ons huwelijk zouden staan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...