TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anne
21-9-2007
|
23-4-2007 20:33:15
Hallo, sorry ik kan je niet helpen want ik zit net met hetzelfde probleem. Wij trouwen om 14u en de receptie is om 18 u. Er zit dus 3 uur tussen het buitenkomen van het gemeentehuis en de aanvang van de receptie.
Anne 21.09.07
|
|
mieke
7-7-2007
|
23-4-2007 20:34:32
Ik wil ze meehebben, wij hebben een oldtimerbus gehuurd, dus iedereen moet mee naar de fotoshoot...
groetjes
|
|
Caroline
15-9-2007
|
23-4-2007 20:36:19
Hallo, kan de suite niet al naar de zaal gaan?
|
|
Jessika
27-7-2007
|
23-4-2007 20:37:38
Hey didin,
Daar hebben wij ook heel lang mee geworsteld want mijn 'droomidee' was ook van in de voomiddag te trouwen, in de namiddag foto's te gaan nemen en dan rond 4 à 5 u receptie te gaan doen. Qua afstand was het voor ons niet haalbaar om de mensen terug naar huis te sturen (en in onze contreien is dat ook niet echt gebruikelijk). De volgende vraag was: hoe hou je die mensen dan in godsnaam heel de namiddag bezig??? Ik vond het eerst zelf geen zo'n probleem (eten en drank 's middags doet de tijd wel passeren dacht ik ) maar de suite zag dit niet zo goed zitten... Uiteindelijk hebben wij dan ook gekozen voor de volgende dagindeling: 's morgens foto's, 's middags samenkomst suite, en dan wet, kerk, receptie enz in 1 trek na mekaar. Ik vond dat eerst ook heel wat minder fijn (en bvb. ook praktisch: hoe ziet je kleed eruit als je al een hele morgen rondgehost hebt in misschien wat minder fortuinlijk weer???)maar uiteindelijk raak je je er wel aan gewend dat de volgorde zo is. Is niet altijd even simpel om met iedereen rekening te houden (en ergens denk ik soms nog: verdorie, had beter mijn eigen zin gedaan)maar ja...
Succes, Jessika 27/07/07
|
|
Anne
21-9-2007
|
23-4-2007 20:38:08
Hey Mieke, gaan de mensen zich dan niet vervelen ? Of dorst hebben of honger ? Ik trouw wel voor de 2de keer en uit ervaring weet ik dat de fotoshoot echt iets intiem is, het is gewoonweg genieten onder ons tweetjes, eigenlijk zou ik dat niet zien zitten dat iedereen meegaat .... Anne 21.09.07
|
|
valerie
7-6-2008
|
23-4-2007 20:39:25
Hey,
Wij zaten met hetzelfde probleem, maar we hebben nu net beslist dat de mensen even terug naar huis mogen gaan, de familie van mijn vriend gaat naar zijn ouders thuis en mijn familie naar mijn ouders en ondertussen kunnen wij rustig foto's laten nemen. Ze gaan wel eerst met ons mee naar de fotolocatie zodat we ook enkele foto's met hen kunnen trekken. (Bij ons is deze locatie wel dichtbij de kerk)
groetjes,
Valerie
|
|
Kirsten
9-6-2007
|
23-4-2007 20:40:49
Hey,
Net als Jessika hebben wij besloten om in de voormiddag foto's te gaan nemen en in de namiddag te trouwen. Dit ook om te voorkomen dat de suite uren moet wachten.
Groetjes, Kirsten 09/06/2007 www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
|
|
Anne
21-9-2007
|
23-4-2007 20:42:43
Hey, eigenlijk is dat geen slecht idee van eerst foto's te gaan nemen, maar tja, dan zijn we eigenlijk toch nog niet getrouwd ?? Vind dat wel een beetje raar. Anne 21.09.07
|
|
evelien
29-6-2007
|
23-4-2007 21:50:56
hey bij ons is het ook zoals bij kirsten & jessika. Wij nemen in de voormiddag de foto's en trouwen dan 's namiddags voor het gemeentehuis en voor de kerk... Zo moeten we de mensen niet laten wachten of zich laten vervelen.
groetjes 29/06/07
|
|
Marjan
2-6-2007
|
24-4-2007 8:29:46
Wij trouwen om half 12 voor de wet. Daarna is er een broodjesmaaltijd voorzien bij mijn ouders voor de hele suite. Er kan dan rustig gegeten en nagetafeld worden. Wij gaan ondertussen foto's laten maken. Om half 4 trouwen we voor de kerk. Iedereen blijft zolang bij mijn ouders tot we naar de kerk vertrekken. Toen mijn zus trouwde, is het zo ook gegaan en iedereen vond dat in orde.
|
|
Veroniek
|
24-4-2007 9:12:08
Hoi
Bij ons gaat de suite ook mee.
Wij hebben een bus en daar is een firgo in. We gaan daar drank in leggen, cake en taartjes voorzien. Dus honger en dorst zullen ze zeker niet hebben.
Onze foto's worden genomen in het Gentse en dan zijn er Gentse Feesten. Als ze willen kunnen ze daar dan ook eens rondlopen... Bij ons zal het wel niet zo lang duren... Om 14.00 trouwen we voor de wet, om 15.00 voor de kerk en om 17.30 begint de receptie... Dus we zullen ongeveer een uur en een half hebben.
Dit was voor ons ons droomscenerio en we hebben dit ook zo doorgevoerd. Sommigen van de suite zijn niet zo tevreden, hadden het liever gespreid gezien over de volledige dag. Maar wij voelen ons daar héél goed bij en het is tenslotte toch onze dag hé! Zij zijn ook al getrouwd en hebben toen ook hun ding gedaan, zoals zij het wouden... Je kan nooit voor iedereen goed doen!
Veel succes!
Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Franciska
28-7-2007
|
24-4-2007 9:37:15
Hallo,
Wij gaan in de voormiddag foto's nemen. Vanaf 12.30u is het verzamelen bij mijn ouders thuis. Om half twee is de mis. Na de mis is er een drink in een zaaltje niet ver van de kerk. Dat zal ongeveer rond 15u zijn. En daar moeten we ten laatste vertrekken om 15.45 voor de receptie die om 17u begint, maar we moeten wel 45 minuten voor de verplaatsing rekenen. In principe doet heel de suite dit mee. Ze kunnen moeilijk naar huis, want de mis in Malderen, de drink ook, de receptie in Kampenhout en ze zijn afkomstig van Limburg. Het kan wel zijn dat mijn getuige even naar huis gaat voor ze naar het avondfeest komt. Zij woont wel in de buurt, dus kan dat wel.
|
|
Wendy
5-5-2007
|
24-4-2007 9:56:17
Hoi, bij ons is de wettelijke trouw om 11u, kerk om 11u30. Na de mis rijden we met heel de suite naar de feestzaal. (aankomst daar rond 13u30). Dan trekken we met de suite een aantal foto's in de tuin van onze zaal, en dan vertrekken wij op fotoreportage. De suite krijgt intussen een broodjeslunch in de feestzaal en kan wat in de tuin zitten of een wandelingetje gaan maken. Onze receptie begint om 16u30. Ze zullen zich wel niet vervelen denk ik, en hebben ook eten en drinken intussen, dus dat is zeker ok :-)
groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Greet
24-8-2007
|
24-4-2007 10:02:40
Hallootjes,
Zoals velen zullen wij onze foto's nemen in de voormiddag. Mijn verloofde zal me komen halen rond 11u (verwacht de getuigen, ouders, ... al iets vroeger). We voorzien een broodjesmand zodat die genodigden bij ons thuis een hapke kunnen eten. Om 14u dienen we te vertrekken naar het gemeentehuis. Nadien naar de kerk en naar de receptie (start om 18u). De andere genodigden komen van ver (Antwerpen, Oostende, ...) en kunnen dus eenvoudig komen rond 14u30 aan het gemeentehuis. Dit vonden we het meest practische. Ik heb mijn idee over "al foto's nemen voor we getrouwd zijn" ook uit mijn hoofd moeten zetten. Maar tenslotte heb ik daar niet echt een probleem mee hoor!
Succes met de organisatie!
Greet 24/08/07
|
|
Veerle
12-5-2007
|
24-4-2007 10:40:25
wij hebben hetzelfde voor. wij vertrekken rond 14u30 op fotoshoot. en rond 16u15à16u30 hebben we terug afgesproken voor de foto's van de familie. juist voor t eten. wij hebben niet veel familie. die gaan al iets drinken
|
|
Tania
3-5-2008
|
24-4-2007 13:34:28
Wij hebben hetzelfde probleem, we trouwen ergens in de late voormiddag, dan gaat de suite mee naar de feestzaal voor een broodjesmaaltijd, wij gaan in de namiddag op fotoshoot, en rond 16u30 voorzien we start van de receptie. Dus de suite zit daar dan wel even... Tweede probleem is dat wij toch een eind van onze families wonen, en dat bvb grootouders graag naar het stadhuis zullen komen, maar vaak niet zelf durven rijden (autosnelweg etc). Voor hen zoeken we nog een oplossing. Voor andere mensen die naar het gemeentehuis komen gaan we ervan uit dat ze zelf voor entertainment zorgen in de namiddag (naar huis, of ergens naartoe...).
Groetjes nog, Tania
|
|
Els
22-9-2007
|
24-4-2007 13:34:49
Ik wou de suite ook niet de hele dag verplichten; vooral omdat er kindjes bijzitten. Dus; foto's tussen 10u30 en 12u30, terwijl komt de suite bij mijn ouders toe. Een uurtje om samen een broodje te eten, 14u wet, 15u30 kerk en 17u receptie. Zo kunnen ze rustig uitslapen en tegen de middag komen. De dag is voor ons al druk genoeg. En ik wou ook een "intieme" fotosessie. Al zal dat niet eenvoudig zijn; fotograaf, assistent, videograaf én mijn tante (aangezien we in haar tuin de foto's nemen).
Els 22/09/07
|
|
Lies
27-10-2007
|
24-4-2007 14:57:22
Hey allemaal!
Mijn vriend is op het lumineuze idee gekomen om een voetbalmatch te organiseren in de namiddag. We trouwen enkel voor de wet en dat kon ten laatste om half 11. De wettelijke trouw is iets langer dan anders omdat we niet voor de kerk trouwen. Daarna gaan we ook met de suite broodjes eten. Wij vertrekken voor de foto's en iets na ons vertrekt de suite al naar de feestzaal (waar het voetbalveld aan grenst). Tegen dat wij daar aankomen moet iedereen al in tenue staan ;). Dan nog even foto's van de teams met ons ertussen en daarna wordt de match gespeeld.
Vind ik zelf een leuk idee om de dag te doorbreken, maar je moet er wel voor zijn natuurlijk...
Groetjes
Lies
|
|
Véronique
16-6-2007
|
24-4-2007 15:29:50
Hallo Didin,
Wij trouwen om 13u. Na de mis gaan wij foto's trekken en gaan de mensen van de suite naar de feestzaal waar ze een hapje en drankje krijgen aangeboden. Wij zullen dan tegen 16u terug zijn want dan begint de receptie tot 18u. Om 19u30 komen de gasten toe voor het diner, en op die manier hebben we tussen de receptie en het diner ook even de tijd om ons op te frissen.
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
Sissi
26-5-2007
|
25-4-2007 9:07:24
Hey,
Wij trouwen om 11u30 voor de kerk en gaan dan foto's nemen met de suite (een kwartiertje of zo). Daarna kunnen ze bij ons thuis een broodje eten terwijl wij op fotoshoot zijn. Aangezien zij pas in de feestzaal verwacht worden om 19u gaat iedereen nog even naar huis en daar zijn ze allemaal heel blij om. Zo hebben ze ook even een moment om tot rust te komen tijdens de drukke dag.
Groetjes, Sissi
|
|
Els
21-9-2007
|
2-5-2007 17:24:41
Misschien moet je het ook eens aan je ouders of schoonouders vragen? Ik heb hier zelf niet over beslist, zij wilden deze idd niet naar huis sturen,.. gevolg: een receptie voor de eigenlijke receptie, met ouders, getuigen, tantes en nonkels en wie weet wie nog allemaal.. (nadeel: niemand kan zich opfrissen of uitrusten. voordeel: ze moeten niet naar huis ondertussen, en niemand moet broodjes smeren, + geen 2e locatie huren...) en wij zijn ondertussen toch met de foto's bezig. Hopelijk mag je zelf kiezen en wordt je niets opgedrongen... want mee foto's nemen, dat zou ik niet graag hebben).
Groetjes Els
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|