Nu Online
Momenteel zijn er 91 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zus komt niet...

23-4-2007 12:32:54
Een van mijn zussen liet dit weekend weten dat ze enkel naar de mis en de receptie komt, en niet naar ons avondfeest.
Ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik nu verdrietig of zo ben, maar vooral heel erg op mijn tenen getrapt.
Als je al niet naar het huwelijk van je eigen zus komt!!

Twee weken voor ons huwelijk is het eerste communiefeest van de dochter van mijn oudste zus en ook daarvoor heeft ze afgebeld. Daarvoor had ze wel eerst aan mijn zus gevraagd of de kinderen van haar vriend ook mochten meekomen. Maar omdat mijn oudste zus dit niet zag zitten (we hebben die kinderen en die vriend nog nooit gezien) komt ze nu helemaal niet.

Wij hebben voor ons huwelijk ook gewoon zijzelf en haar vriend gevraagd, niet die kinderen. Vooral omdat ze zo wispelturig is, ene vriendje achter het andere... Op ieder familiefeest (doop, verjaardag, ...) staat er iemand anders op de foto's. Dus laat staan dat we er nu nog eens wildvreemde kinderen moeten bijnemen op de foto's.
Ze hebben aan ons nooit gevraagd of die kinderen mochten komen, maar dat ging ik sowieso ook niet willen.

Eerst had ze gezegd dat ze naar heel de dag ging komen, maar waarschijnlijk zonder haar vriend. Een week of twee geleden stuurde ik haar een smsje of ze al wist of haar vriend mee ging zijn - omdat ik anders een andere suitepartner moet regelen. Toen vroeg ze doodleuk 'of ik het niet eens zelf wilde vragen aan haar vriend' (die ik dus niet ken!). Ik heb dat niet gedaan, ze hebben een uitnodiging gekregen als dat niet volstaat om te laten weten dat iemand welkom is...

En nu komt ze zelf gewoon niet meer naar alles. Ik vind de hele situatie eigenlijk gewoonweg belachelijk!!

Zoals je leest, ik ben eigenlijk gewoon kwaad, ik snap niet dat iemand van de ene dag op de andere zijn familie laat vallen voor het zoveelste vriendje op rij...

Sorry, moest gewoon even mijn hartje luchten!

Wendy

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 334

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik23-4-2007 13:01:26

oei ja das minder ik denk dak ook effe kwaad zou zijn.

Ja als jullie hem of de kinderen niet kennen is het inderdaad wat raar om ze te vragen. Alle de kinderen he.

Ik heb zelf een relatie en mijn partner heeft een kindje. Zij wordt ook niet overal meegevraagd en dat kwetst ons ook soms, want ze kennen haar wel. Maar ik denk dat je zus hetzelfde gevoel heeft. Zij heeft voor haar partner met kindjes gekozen en indereen moet dat maar direct aanvaarden. Ze mag dat niet verwachten he, bij ons is dat na 2j nog niet zo hoor.

ik zou er mij niet te veel van aantrekken, wie weet hoe is de situatie tegen dan?

groetjes
Mieke
22/09/07

Tine
14-7-2007
 Meld misbruik23-4-2007 16:00:08

Dat is wel heel jammer, ik zou het heel erg vinden moest mijn broer niet komen naar mijn trouw. Ben je zeker dat het de beslissing van je zus is, of zit haar vriend er voor iets tussen. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie overeenkomen, maar ik zou haar toch eens bellen of alleen proberen te zien om het haar nog eens te vragen. Ikzelf heb ook heel slecht nieuws ontvangen van mn nicht, zij heeft drie kindjes waar ik twaalf jaar voor heb gebbsit, tot ze oud genoeg waren om voor zichzelf te zorgen, nu is de oudste vijftien, en ik zeg al vijftien jaar dat die drie kinderen de hoofdrol moeten spelen in mn dienst in de kerk... Nu vertelde ze me doodleuk enkele weken terug dat ik wel op een heel moeilijk moment trouw (14 juli) en dat ze dus op 13 juli met de auto gaan vertrekken op reis want dat ze van zaterdag tot zaterdag hebben gehuurd (voor 3 weken notabene!!) en dat ze er dus niet zullen bijzijn. Mn mis en mn droom valt in het water, maar toch moet ik van mijn dag de mooiste maken, en dat zul jij zeker ook doen...
Probeer nog eens met je zus te praten, en dan zie je wel...
Succes ermee, en probeer het je niet teveel aan te trekken, het wordt jouw dag, zeker weten!!
Knuffel,
Tine www.14juli.bruiloftsite.nl

Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik23-4-2007 18:20:20

Hey,

als het je een troost mag zijn, ik heb een drietal maanden met het idee moeten leven dat mijn moeder niet zou komen naar mijn huwelijk. Zij was toen volop aan het uitkijken om weg te gaan bij mijn vader, en ze zag het helemaal niet zitten om die dag samen met hem door te brengen.

Overal waar we kwamen, zei ze dat ze niet kwam naar mijn trouw. Plezant is anders.

Ik heb haar gewoon even apart genomen en eens lang gebabbeld en compromissen gesloten.
Onlangs is ze apart gaan wonen van mijn vader, en komt ze uiteindelijk toch naar mijn huwelijk en kijken we er samen naar uit.

Zo zie je maar, neem ze even apart en leg haar uit wat je dwars zit. Zoek desnoods samen naar een oplossing, zoals ik gedaan heb.

Laat vooral de moed niet zakken!

groetjes,

Klaartje
28/7/2007

Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik23-4-2007 18:20:26

Hey,

als het je een troost mag zijn, ik heb een drietal maanden met het idee moeten leven dat mijn moeder niet zou komen naar mijn huwelijk. Zij was toen volop aan het uitkijken om weg te gaan bij mijn vader, en ze zag het helemaal niet zitten om die dag samen met hem door te brengen.

Overal waar we kwamen, zei ze dat ze niet kwam naar mijn trouw. Plezant is anders.

Ik heb haar gewoon even apart genomen en eens lang gebabbeld en compromissen gesloten.
Onlangs is ze apart gaan wonen van mijn vader, en komt ze uiteindelijk toch naar mijn huwelijk en kijken we er samen naar uit.

Zo zie je maar, neem ze even apart en leg haar uit wat je dwars zit. Zoek desnoods samen naar een oplossing, zoals ik gedaan heb.

Laat vooral de moed niet zakken!

groetjes,

Klaartje
28/7/2007

davida
7-9-2008
 Meld misbruik24-4-2007 20:04:13

hey

op ons huwelijk was mijn oudste broer er ook niet en mijn man zijn ma ook niet zij zei doodleuk dat ze nie ging komen (nie da ik da erg vond ) maar nadien zei ze dat ze zelfs geen uitnodiging had gekregen.de dag zelf is ze nog op ons feest proberen binnen te geraken (dronke)maar das nie gelukt .trek je da nie aan ze zal nie weten wat ze mist.ze kan er later enkel spijt van hebben zoals mijn broer nu heeft en waarschijnlijk zijn ma ook geniet ervan en vooral niet kwaad in maken.tis kinderachtig op z'on manier.

grtjs

Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik26-4-2007 11:50:50

Beu voor je! Mag er niet aan denken dat mijn broer/zus niet aanwezig zou zijn... Mss is het bij ons wel zo dat mijn schoonzus niet zal kunnen komen, omdat ze uitgerekend is voor die dag om te bevallen (we hopen echt van harte dat ze erbij kan zijn), maar da is totaal iets anders dan bij u...

Ik zou een gesprekje hebben met u zus, dat kan soms wonderern doen!

succes!
Jotje

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...