Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

brudstaart

  22-4-2007 21:58:54
Hallo bruidjes en bruidegommen

Kan er iemand mij een bakker (limburg)aanraden die mooie bruidstaarten kan maken(zo een echte met verdiepingen)?
als ik bij de bakkers hier ernaar vraag reageren ze maar koeltjes, zo van , ja we kunnen dat wel op aanvraag maar....
Dus tot nu toe nergens een enthousiaste reactie of iemand die wat foto'tjes uithaald van wat ze al gemaakt hebben.
kan iemand me wat raad geven?Op de Nederlandse sites zijn er erg veel bakkers die van die prachtige taarten maken maar is er dan echt zo niets in België?

Wendy

wendy
28-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1177


Lies
7-7-2007
 Meld misbruik23-4-2007 8:48:27

Dag Wendy,

Zelf heb ik ook navraag gedaan naar zo'n taarten en mijn neef (patissier) wist mij te vertellen waarom de taarten in België niet (of weinig) gemaakt worden.

De taarten blijken niet zo lekker te zijn als ze er uitzien. Het is een zeer droge biscuit/cake met een laagje confituur of mousse en de taart is versiert met een harde suikerlaag. Mierzoet dus, maar dit is de enige manier om de taart zo mooi te krijgen. Zo'n taart weegt immers als gek en de lagen mogen uiteraard niet inzakken.
Bovendien zijn we in België betere patisserie gewend :-)

Bovendien beschikken de meeste bakkers hier niet over de juiste taartvormen (veel groter dan doorsnee), zodat ze die ook dikwijls nog moeten gaan aankopen. Een dure zaak dus ...

Ik weet wel een adresje waar ze patisserie op aanvraag maken en dus ook bruidstaarten in lagen. Mss een gokje waard? www.patinova.be



els
7-7-2007
 Meld misbruik23-4-2007 17:41:08

Ik zou es horen bij Bakker Beckers in Genebos (Lummen).
Zij maken altijd prachtige en vooral heel lekkere taarten. Ik ben er heel zeker van dat zij mooie bruidstaarten kunnen maken.
Ga es kijken? Hou er wel rekening mee dat je in het weekeinde even moet aanschuiven!
Succes



veerle

 Meld misbruik23-4-2007 19:57:23

ga eens vragen bij bakkerij neesen in sint-truiden.daar maken ze prachtige taarten zo mooi zonde om ze aan te snijden groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...